شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مرگ مشکوک يک درويش گنابادى در زندان مركزى تهران (فشافویه)

مرگ مشکوک يک درويش گنابادى در زندان مركزى تهران (فشافویه)

خانواده‌ی محمد اسحاق‌آبادى، درویش محبوس در زندان مرکزى تهران بزرگ که چند روز پیش در خانه‌اش توسط مأموران لباس‌شخصى دستگیر شده بود، از مرگ ناگهانى وى در بازداشتگاه خبر دادند.

یکى از بستگان آقاى اسحاق‌آبادى گفت: در ملاقات روز یکشنبه ٢٣ آبان که بین این درویش و فرزندش صورت مى‌گیرد، آقاى اسحاق‌آبادى اظهار داشته مأموران زندان او را روزى سه نوبت، با اجبار به بهدارى مى‌برند و به او دارو تزریق مى‌کنند.
این فرد نزدیک به خانواده‌ی این درویش گنابادی همچنین اظهار کرده است که دو روز پس از این ملاقات، از زندان مرکزى تهران به خانواده‌ی وى خبر مى‌دهند براى تحویل گرفتن جنازه‌ی آقاى اسحاق‌آبادى به پزشکى قانونى مراجعه کنند.

یکی از منابع خبر ی از زندان اوین به خبرنگار شبکه جهانی «در تی وی»  گفت، در زندانهای اوین و گوهردشت  استفاده از «آمپول تزریقی مهار مغز» و «شیاف پتاسیم» رواج یافته است.

از «آمپول تزریقی مهار مغز» برای ایجاد اختلال در سیستم روانی و تصمیم گیری زندانیان استفاده میشود ، و «شیاف پتاسیم» هنگامی مورد استفاده قرار میگیرد که دستور پایان دادن به زندگی زندانی صادر شده باشد.

محمد اسحاق‌آبادى، امروز جمعه ٢٨ آبان در بهشت زهراى تهران به خاک سپرده شد.

این درویش گنابادى که از خانواده‌ی شهدا و برادر شهید است، در سال ١٣٩٢ نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام جمهورى اسلامى، به مدت شش ماه در بند ٣۵٠ زندان اوین محبوس بود.