جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دریک یورش بزرگ برنامه ریزی شده پلیس آلمان، بسیاری از سلفیست های جماعت جهادی موسوم به “اسلام ناب راستین” یا گروه موسوم به “اقراء” تحت برخورد قرار گرفتند.ماموران پلیس ده‌ها مرکز متعلق به دین راستین و خانه‌های اعضا و هواداران آن را بازرسی کردند

دریک یورش بزرگ برنامه ریزی شده پلیس آلمان، بسیاری از سلفیست های جماعت جهادی موسوم به “اسلام ناب راستین” یا گروه موسوم به “اقراء” تحت برخورد قرار گرفتند.ماموران پلیس ده‌ها مرکز متعلق به دین راستین و خانه‌های اعضا و هواداران آن را بازرسی کردند

نیروهای پلیس در آلمان مساجد و مراکز نفرت پراکنی علیه پیروان سایر ادیان و بویژه مسجدهای متعلق به جهادیستهای ‘دین راستین’ را بازرسی کردند.

 

وزیر کشور آلمان گفته است که این جریان فوق افراطی سلفی کتابهایی را زیرعنوان ترجمه‌ کامل قرآن،درضدیت با اصول قانون اساسی آلمان در میان جوانان ساکن آلمان توزیع کرده و باجذب آنها، آنهارا برای مغزشویی شدن به کمپهایی در مناطق بحران خیز خاورمیانه مانند سوریه میفرستاد. اعضای این گروه جهادیست،  جوانانی با ریش و رداهای سفید درازی اند  که با نصب پرچم و بنر به توزیع ترجمه های مغشوش و نادرست از قرآن در میان عابران و رهگذران در خیابانها و کوچه های شهرهای آلمان اقدام میکنند. دولت خانم مرکل پس از سالها تعلل بالاخره فعالیتهای این گروه خطرناک را غیرقانونی اعلام کرد.یک هفته پیش از اتخاذ این تصمیم  پلیس آلمان موفق به شناسایی و دستگیری پنج عضو این گروه به اتهام  کمک به داعش از طریق جلب نیرو و تامین امکانات مالی و تدارکاتی برای اعزام به پشت جبهه عراق و سوریه شد.
aakf8sd-img

توماس دو میزیر، وزیر کشور آلمان در یک نشست خبری که امروز سه شنبه، ۲۵ آبان (۱۵ نوامبر)، برگزار شدگفت که در این عملیات صدها مامور پلیس شرکت داشتند و همزمان بیش از یکصد و نود مسجد و مرکز و خانه‌های تیمی اعضا و هواداران این گروه جهادیست افراطی را در شصت شهر مختلف مورد بازرسی قرار دادند و با ضبط  وتوقیف مدارک و اسناد یافت شده در این مراکز، آنها را برای تحقیق دقیق به مراکز منیتی منتقل نمودند.

توماس دومیزیر وزیر کشور آلمان همچنین اظهار داشت که ممنوعیت فعالیت این گروه به معنی محدود کردن آزادی مذهبی یا انجام مراسم و مناسک دینی پیروان دین اسلام در آلمان نیست اما جهادیستهای “جماعت موسوم به اقراء”  در پوشش تبلیغات دینی، مرتکب ترویج خشونت، تروریسم و عقاید و افکار مغایر قانون اساسی سکولار آلمان میشدند.

توماس دو میزیر وزیرکشور آلمان همچنین افزود: غرض از اعلام   ممنوعیت فعالیت گروهکهای جهادیست در آلمان در جهت حمایت  از “اسلام مسالمت آمیز” است. آلمان کشور تروریستها نیست و صادرکننده تروریسم نیز نمیباشد.”