جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ: ترامپ توافق هسته‌ای را قبول ندارد/از ایران خواهیم خواست برجام را تغییر دهد

مشاور سیاست خارجی دونالد ترامپ: ترامپ توافق هسته‌ای را قبول ندارد/از ایران خواهیم خواست برجام را تغییر دهد

به ادعای خبرگزاری”فارس نیوز” ولید فارِس- یکی از مشاوران سیاست خارجی ترامپ- گفت که رئیس جمهور جدید ایالات متحده  به زودی، ایجاد تغییراتی در مفاد توافق ایران و 1+5 (برجام) را خواستار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید فارِس» از اعضای تیم مشاوران سیاست خارجی «دونالد ترامپ» به بی‌بی‌سی‌گفته که رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، به زودی ایجاد تغییراتی در توافق منعقده میان ایران و 1+5 را خواستار خواهد شد.

دونالد ترامپ در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی خود طی مقاله‌ای در روزنامه یواس‌ای‌تودی نوشته بود «اگر من به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوم، دوباره با ایران مذاکره می کنم.»

این مشاور لبنانی‌الاصل ترامپ که از موضع کنونی وی در خصوص برجام هم خبر داشت گفت «پاره کردن این توافق، برای دنیا گران تمام می‌شود. او (ترامپ) می‌خواهد آن موافقتنامه را که در فضایی بین‌المللی منعقد شده، بگیرد و سپس آن را مرور کند.»

فارِس در خصوص اقدامات بعدی ترامپ گفت: «وی سپس آن را به کنگره می‌فرستد و از ایرانی‌ها هم می‌خواهد چند مورد را یا ایجاد و یا عوض کنند. در این خصوص با ایرانی‌ها مباحثه‌ای درمی‌گیرد که ممکن است بحث سختی باشد.»

مشاور اصالتاً عرب ترامپ ادامه داد: «توافق هسته‌ای با شکل و شمایل کنونی، 750 میلیارد دلار به ایران می‌دهد ولی در عوض چیز زیادی نمی‌گیرد و باعث افزایش مداخلات ایران در امور داخلی 4 کشور شده است. دولت ترامپ این را قبول نخواهد کرد.»

انتهای پیام/ع