جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرق و ادیان » مرکز تکفیری موسوم به”اداره فرق و ادیان”، محفلی است که درآن همقطاران قاری طوسی و همپالکیهایِ محمدرضا انهاری ها جمعند …

مرکز تکفیری موسوم به”اداره فرق و ادیان”، محفلی است که درآن همقطاران قاری طوسی و همپالکیهایِ محمدرضا انهاری ها جمعند …

شغل و مشغلهء این جانوران بیرحم تکفیری، زندانی کردن مردان خانواده ها، و شکنجه و آزار همسران و فرزندان آنهااست. به علت سادیسم و دیوانگی و روانپریشی جبلّتِ تکفیریشان، از آزار و ایذاء مردم لذت میبرند و فضای جامعه را آلوده به عفونت حضور خود میکنند!

این همقطاران قاری طوسی و همکاران محمدرضا انهاری- با القابی از قبیل حضرت حجت الاسلام و المسلمین- طلایه داران دجال و بیرقداران شیطان و گسترندگان فرقه تکفیری شیطان پرستی اند.

حلقه پیوند این خاسران تکفیریِ دنیا و آخرت، و ساقطان  کافرکیشِ ژرفنای جحیم، بایکدیگر همانا خصومت با میراث آیت الله العظمی امام خمینی است و بس!

این جاسوسان منحوس خدمتگذار منافع روس با ناصیه های عبوس، از آینده مأیوس اند، اما برای اثبات پرروئی تکفیری خود، به حرامکاری و حرامخواریهای خود افتخار میکنند، و بندگان خدا و شهروندان هموطن را زیر عنوان “فرقه های نوظهور” طبقه بندی مینمایند، تا مانند تکفیریهای داعشی، حقوق ملی عموم مردم  را “ملاخور” کرده و ابدانشان را در بازاربرده پروری به حراج بگذارند!

این همقطاران قاری طوسی و همکاران محمدرضا انهاری، با این همه رسوائی، با چپاول و غارت بیت المال ورقپاره هایی نیز تحت عناوین مضحک و متعدد، منتشر نموده و گزارش آن را درسایتهای مشئوم تکفیری از قبیل سایت تکفیری- داعشی موسوم به “فرقه نیوز” منتشر مینمایند. برای ثبت در سینه تاریخ منتشر میشود:

 

جریان‏شناسی «فرقه‌های انحرافی» را در شماره چهل‎ویکم حلقه‎وصل بخوانید.
به گزارش فرقه نیوز به نقل از مهر ؛ حلقه‌وصل در این شماره به «فرقه‌های انحرافی» پرداخته است که توانستند در ایران عرض‌اندام کنند. تبارشناسی و چگونگی رشد و وضعیت فعلی فرقه‌هایی مانند انجمن حجتیه، جریان یمانی، مسیحیت تبشیری، بهائیت، دراویش گنابادی، جریان فرقه شیرازی و جریان مکتب نور علی‎الهی موضوع این شماره حلقه‎وصل است.
همواره با پیدایش ادیان، کسانی بوده‌اند که در مسیر ایجاد انحراف در دین، سر از پا نمی‌شناختند و نمونه‌های قلابیِ مشابهی ایجاد می‌کردند تا رخنه‌ای در دینداران ایجاد کنند و شیطان را در مسیر فعالیتش یاری رسانند. ایجاد فرقه‌های انحرافی دلایل متعدد و مختلفی دارد اما آن بخشی که به فعالان فرهنگی و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی و عناصر خودجوش مردمی مرتبط است، چند مورد خاص و ویژه است که سردبیر حلقه‎وصل در یادداشت خود با عنوان «اردوهای جهادی، راهکار مبارزه با فرقه‎های انحرافی!» نسخه‎ای برای درمان این درد کهنه پیچیده است.
در ادامه مطالب شماره چهل‎ویکم ماهنامه فرهنگی-تشکیلاتی حلقه‎وصل را از نظر می‎گذارید؛
جریان فرقه شیرازی
«تشیع انگلیسی و جایگزینی فرع به جای اصل» عنوان یادداشی است که حجت‎الاسلام مهدی مسائلی با محوریت جریان‏شناسی شیعه انگلیسی و‎ فرقه شیرازی نوشته است و معتقد است که این جریان نگاه صرف تاریخی به اسلام دارد. در ادامه امیر سالاروند نقدی بر جریان فرقه شیرازی نوشته است و از «مرجعیت موروثی، مرجعیت ماهواره‎ای» این جریان می‎گوید.
مروری صریح بر یک جریان چندشاخه
«سلفیت چیست؟ سلفی کیست؟ و القادعه چه می‎کند؟» عنوان یادداشت حجت‏الاسلام جواد محرابی است که در آن به جریان‏شناسی فرقه سلفی-تکفیری پرداخته است و حسین قیامت در یادداشت خود علاوه بر پرداختن به روند شکل‎گیری جریان‎های تکفیری-سلفی، معتقد است که «همه سلفی‎ها داعش نیستند!»
نگاهی به عملکرد جریان‎های وحدت‌ستیز در شیعه
در شماره چهل‎ویکم ماهنامه حلقه‏وصل، حجت‏اسلام ابراهیم سامانی از زمانی می‏گوید که وهابیون هم همایش وحدت برگزار می‏کنند! در این بخش حامد کمیلی در گفت‎وگو با حلقه‎وصل از راهکارهای تحقق وحدت اسلامی می‎گوید و معتقد است که گفت‎وگو و تلاش علمی، مانع کشتار و تکفیر نمی‏شود.
تفکر حجتیه و نفی نظم سیاسی دینی
یکی از این جریان‌های انحرافی در حوزه مهدویت، جریانی به نام انجمن حجتیه است که تحت پوشش مبارزه با بهائیت شکل گرفته ولی متاسفانه نمونه شوم از ایجاد تفرقه در میان مسلمین و شیعیان است. حلقه‏وصل در این شماره به اندیشه‎های این فرقه تفرقه‎ساز می‏پردازد و برای پاسخ به این سوال که چرا انجمن حجتیه با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است؟ با حجت‏الاسلام امین‏نیا مصاحبه کرده است.
شناخت جریان مدعی یمانی
احمد بن اسماعیل بصری که بعدها خود را احمد الحسن نامید، آغازگر جریانی نوظهور در عرصه مهدویت است که با حمایت کانون‎های دین‌ستیز و الگوپذیری از سران فرقه ضاله بهائیت، ادعاهای مختلفی ارائه داده است. اینکه فعالیت‎های این جریان از کی در ایران آغاز شد و الان چه وضعیتی دارند و چه ادعاهایی دارند را در این شماره بخوانید.
عرفان حلقه و ادعاهای واهی
اینکه اساس ایدئولوژیک و باورهای بنیادین طاهری چیست؟ مطلبی است که حلقه‎وصل سعی کرده با توجه به داعیه عرفان ناب ایرانی اسلامیِ طاهری، گفتارهای صریح او را با اصول مکتب که توحید، عدل، نبوت، امامت و معاد است به تناظر بگذارد تا التقاط آن روشن شود. التقاطی که با نفی تمامی پنج اصل مکتب اهل بیت(ع) به وجود آمده است. و در ادامه با حجت‎الاسام عبدالحسین مشکانی استاد حوزه و دانشگاه و پژوهشگر عرفان‎های نوظهور، درباره انحرافات و روش‎های تبلیغی این فرقه انحرافی سخن گفته‌ایم و نظراتش را جویا شده‌ایم.
مسیحیت تبشیری؛ دیانت یا سیاست؟!
مسحیت تبشیری، اصطلاحی است که از دو دهه پیش در ایران سر زبان‌ها افتاد و فراگیر شد و بعد از تذکر عمومی مقام معظم رهبری و توصیه‌های خصوصی ایشان به مسئولین امنیتی پیرامون مسیحیت تبشیری، حساسیت موضوع مسیحیت تبشیری برای طبقات مختلف اجرایی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی معنای دیگری به خود گرفت و اهمیت پیگیری مسئله صدچندان شد. حلقه‎وصل در این شماره به جریان‎شناسی مسیحیت تبشیری پرداخته است.
بهائیت و مسیرهای گمراهی
«جنگ‌طلبانی مدعیِ صلح» عنوان یادداشت حجت‌الاسلام علیرضا روزبهانی است که در آن به جریان‎شناسی فرقه بهائیت پرداخته است. در ادامه قاسم محتاج، در یادداشت خود به بهائیت و اجرای سیاست‎های استعماری این جریان در ایران می‎پردازد و معتقد است که «بهائیت، معضلی برای تمام بشریت» است.
فرقه نعمت‌اللهیه گنابادیه و تفکر پلورالیسم
نگاهی به چیستی فرقه نعمت‌اللهیه گنابادیه و تفکر پلورالیسم دینی در آن از دیگر مطالب شماره چهل‌ویکم حلقه‎وصل است. «علیه حقیقت و رستگاری دینی» عنوان یادداشت حجت‌الاسلام مجید گودرزی با محوریت جریان‎شناسی این فرقه است. جریان‌شناسی فرقه دراویش گنابادی در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام محمدمحسن مردانی از دیگر بخش‌های این شماره است.
مکتب نور علی‌الهی
«وقتی تناسخ جایگزین معاد می‌شود»، چیستی تناسخ یا زندگی‌های متوالی در جریان مکتب نور علی‌الهی از دیگر بخش‌های این شماره است. «ترور منتقدان ویژگی مهم فرقه مکتب» عنوان گفت‎وگو با حجت‎الاسلام علی گودرزی، درباره افکار و اندیشه‎های جریان مکتب است.