جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عارف در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس: اپورتونیستهایی که در برپایی انقلاب هیچ نقشی نداشتند، امروز ژست سوپرانقلابی میگیرند تا دیگران را متهم به سازشکاری نمایند!

عارف در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس: اپورتونیستهایی که در برپایی انقلاب هیچ نقشی نداشتند، امروز ژست سوپرانقلابی میگیرند تا دیگران را متهم به سازشکاری نمایند!

رئیس فراکسیون امید با یادآوری نقش اصلاح طلبان در وقایع مهم انقلاب از جمله حرکت تاریخی ۱۳ آبان گفت: عده‌ای که خود در مبارزات انقلاب نقشی نداشتند اکنون اصلاح طلبانی را که در بطن مهمترین حوادث انقلاب بودند متهم به سازشکاری با غرب می‌کنند.
به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالروز ۱۳ آبان، این روز را تجلی روحیه استکبارستیزی ملت ایران دانست و گفت: اگر به تاریخ مبارزاتی ملت ایران رجوع کنیم می‌بینیم که تلاش برای حفظ استقلال کشور مهمترین ویژگی مردم ایران است و در روز ۱۳ آبان حرکتی که دانشجویان پیرو خط امام انجام دادند به واقع در راستای حفظ تمامیت ارضی کشور و جلوگیری از مداخله بیگانگان بود.اصلاح‌طلبانی در بطن مهمترین حوادث انقلاب بودند

او با یادآوری نقش اصلاح‌طلبان در وقایع مهم انقلاب از جمله حرکت تاریخی ۱۳ آبان گفت: عده‌ای که خود در مبارزات انقلاب نقشی نداشتند اکنون اصلاح‌طلبانی را که در بطن مهمترین حوادث انقلاب بودند متهم به سازشکاری با غرب می‌کنند ولی اگر زمانی بنا به مصلحت برخی ناگفته‌ها گفته شود مشخص می‌شود چه کسانی انقلابی و چه کسانی سازشکار بودند.

اصلاح‌طلبان آماده گفت‌وگو با جریان‌های سیاسی داخل نظام هستند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مصادره کردن ارزش‌های نظام اسلامی از سوی یک جریان سیاسی را خطرناک برشمرد و گفت: اصلاح‌طلبان در عمل نشان دادند انحصارطلب نیستند و آماده گفت‌وگو و تعامل با جریان‌های مختلف سیاسی داخل نظام با حفظ هویت اصلاح‌طلبی هستند اما عده‌ای دائماً در کشور بر آتش تفرقه می‌دمند و حیاتشان در دعواهای حیدری و نعمتی است.

شعار اصلی اصلاح‌طلبان امید و آرامش در کشور است 

او با بیان اینکه سرمایه اصلی اصلاح‌طلبان مردم هستند، تاکید کرد: تجربه تاریخی به ما می‌آموزد که هر جا همگرایی و همدلی بین اصلاح‌طلبان وجود داشت به پیروزی دست یافتیم که نمونه اخیر آن نقش‌آفرینی فراکسیون امید در رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی بود. به عنوان نماینده مردم بزرگوارم در مجلس شورای اسلامی از همه همکارانم که در روز رأی اعتماد تلاش کردند آرامش در فضای مجلس حکم فرما شود و از تنش و درگیری جلوگیری کردند تشکر می‌کنم چرا که شعار اصلی اصلاح‌طلبان امید و آرامش در کشور است و اگرچه برخی افراد و گروه‌ها می‌خواهند ما را وارد فضای درگیری و مخاصمه کند اما باید با هوشیاری مراقب باشیم در دامی که بعضاً از بیرون مجلس هم مدیریت می‌شود، نیافتیم.

مهمترین نگرانی اصلاح‌طلبان عدم مشارکت مردم در انتخابات است

عارف با اشاره به انتخابات‌های پیشرو، مهمترین نگرانی اصلاح‌طلبان را عدم مشارکت مردم در انتخابات دانست و با بیان اینکه همه جریانات سیاسی داخل نظام باید راهبرد اصلی خود را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات قرار دهند، خاطرنشان کرد: مردم بزرگوار ایران انتظار دارند دولت و مجلس با همکاری با یکدیگر در رفع مشکلات اساسی آنها از جمله مساله معیشت و بیکاری اقدامات اساسی انجام دهند امیدوارم دولت محترم در فرصت باقی مانده بتواند با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه داخلی و با محوریت اقتصاد مقاومتی گام‌های موثری در بهبود وضعیت اقتصادی کشور بردارد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در پایان از نمایندگان ادوار مجلس خواست تجارب ارزشمندشان را به اعضای فراکسیون امید منتقل کنند.

او در همین راستا خطاب به مسئولان دولتی گفت: نمایندگان ادوار مجلس به دلیل تجربه‌های گران‌قیمتی که دارند قادر خواهند بود به مسئولان دولتی در مناصب مختلف کمک کنند و این عزیزان می‌توانند در نقش اتاق فکری برای دولت ایفای نقش کنند و انتظار داریم مسئولان محترم دولتی بیش از گذشته از توانایی ها و تجارب آنان استفاده کنند.