چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » صدها روزنامه‌نگار ايرانى خواستار آزادى یاشار سلطانی افشا كننده فساد شهرداری تهران شدند

صدها روزنامه‌نگار ايرانى خواستار آزادى یاشار سلطانی افشا كننده فساد شهرداری تهران شدند

700 روزنامه‌نگار ايرانى در نامه سرگشاده‌ای خطاب به قوه قضائیه خواستار آزادی یاشار سلطانی، مدیر مسئول باز داشت شده ‌سایت «معماری نیوز» شدند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا، اين 700 روزنامه‌نگار و خبرنگار از ده‌ها نشریه و خبرگزاری در حرکتی خودجوش جمع شدند تا آمادگی خود را برای مبارزه با سرطان فساد اقتصادی و اداری اعلام کنند و از مسئولان دستگاه قضا آزادی همکار شان یاشار سلطانی را بخواهند.

اين روزنامه ‌نگار، بعد از افشاى پرونده فساد و واگذاری املاک شهرداری تهران، روز شنبه 27 شهریور، پس از مراجعه به دادسرا بازداشت شد و همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد.

در وب‌سایت معماری نیوز و برخی رسانه‌های دیگر تصاویری از نامه سازمان بازرسی کل کشور منتشر شده با این مضمون که شهرداری تهران در اقدامی «غیرقانونی» 200 ملک متعلق به این شهرداری را «به قیمت غیرواقعی» و «بسیار پایین» همراه با «50 درصد» تخفیف و در قسط‌های «60 ماهه» به برخی مدیران این نهاد و افراد دیگر وابسته یا نزدیک به شهردار تهران فروخته است.

سلطانی روز چهارم مهرماه از سوی دادستان با اتهام جدید «جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده با هدف برهم زدن امنیت کشور» مواجه شده است.

در بخشی از این نامه آمده است: در موضوع واگذاری املاک توسط شهرداری، یکی از همکارانمان دستگیر شد؛ یاشار سلطانی، مدیرمسئول وبسایت معماری‌نیوز. او مثل هر خبرنگار دیگر آگاهی‌بخشی به مردم و اطلاع‌رسانی را وظیفه خود می‌دانست و درخواست ما اهالی رسانه این است که اگر برخی افراد ادعا می‌کنند در مسیر اطلاع‌رسانی او با اتهامات نادرست مواجه شده‌اند، قوه محترم قضاییه «به ادعای هر دو سوی موضوع توأمان و همزمان رسیدگی کند» و تا زمان اثبات ادعای یکی از طرفین، یاشار سلطانی از طریق توسل به راهکارهای قانونی آزاد شود، و چنانچه اطلاع‌رسانی او پس از بررسی‌های لازم در محاکم حقوقی خلاف واقع تشخیص داده شد، سپس با وی به عنوان نشر اکاذیب و افترا برخورد قضایی صورت پذیرد.”