پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخرین تحولات ایران، در گفتگوی اختصاصی شبکه جهانی “دُرّ تی وی” با فائزه هاشمی رفسنجانی

آخرین تحولات ایران، در گفتگوی اختصاصی شبکه جهانی “دُرّ تی وی” با فائزه هاشمی رفسنجانی

فائزه هاشمی رفسنجانی در مصاحبه اختصاصی با شبکه جهانی “دُرّ تی وی” با پرداختن به بندهای مختلف سیاستهای کلی انتخابات گفت، این سیاستها راه را برای دخالت نهادهایی چون شورای نگهبان و دیگر نهادها در انتخابات باز گذاشته و به ابهامات بیشتری دامن خواهد زد.

فائزه هاشمی در ارتباط با اظهارات محمود صادقی نماینده تهران در مجلس گفت، تمام حوادثی که در سال ۱۳۸۴ و ۱۳۸۸ رخ داد به علت دخالتهای فراقانونی نهادهای مختلف در انتخابات بود و این سیاستهای کلی نمی تواند راه بر دخالتهای فراقانونی ببندد و بر عکس راه را بر اعمال نفوذ ها و دخالتهای غیرقانونی باز گذاشته است.

فائزه هاشمی گفت، حصر آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد یک معذل است و هزینه های سنگینی برای نظام داشته و این برخوردهای غیر قانونی یا سرکوب کسانی که به این قانون شکنیها اعترض میکنند، پاک کردن صورت مسئله است و تبعات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.
فائزه هاشمی حکم نرگس محمدی را ناعادلانه خواند و گفت، سیستم قضایی کشوراعتبار و آبروی آن نظام است، که باید مستقل باشد ولی متاسفانه در کشور ما نسبت به این مسئله سهل انگاری می شود. فائزه هاشمی با بیان این که درخواست گام به گام اعدام یک خواسته کاملا قانونی و مدنی است، ادامه داد که آمار اعدامها، جرم و جنایت در ایران دائما رو به افزایش است و این نشانه بی تدبیری نظام و ضعف سیستم هست.
فائزه هاشمی گفت، فعالیتهای علی مطهری و نمایندگانی چون ایشان که صدای مردم هستند، قابل تقدیر و امیدوار کننده است، فائزه هاشمی در ارتباط با انتشار نامه پوزش خواهی سعید مرتضوی گفت، این تخلفات سیستماتیک است و آقای مرتضوی به تنهایی در این قضایا نقش نداشته است، ولی نکته هائز اهمیت این است که پوزش خواهی آقای مرتضوی به همه حوادث صورت گرفته در سال ۱۳۸۸رسمیت بخشید.

فائزه هاشمی در ادامه گفت، سیاست های کلان انتخابات نگرانیها را درارتباط با برگزاری انتخابات آینده بیشتر کرده است، ولی افشای این همه فساد صورت گرفته در جامعه توسط مدیران و مسئولان نظام از یک با عث تاسف و از سوی دیگر در جهت شفاف سازی در جامعه بسیار امیدوار کننده است.
فائزه هاشمی در پایان با اشاره به اظهار نظر محمود گودرزی وزیر سابق ورزش که گفته بود، ظرفیت ورزشکاران ما بیش از این نیست گفت، احتمالا آقای گودرزی شهامت و جرات این را که بگوید ظرفیت مدیران و مسئولان بیش از این نیست را نداشته است.