شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » عراق…بازپسگیری «الحمدانیه» در دومین روز از آغاز عملیات آزادسازی موصل

عراق…بازپسگیری «الحمدانیه» در دومین روز از آغاز عملیات آزادسازی موصل

در دومین روز از آغاز عملیات آزادسازی موصل ، منابع نظامی ارتش عراق روز سه شنبه از بازپسگیری دو روستا در جنوب شهر موصل خبر دادند. داعش پیشتر چاهای نفت این دو روستا را به آتش کشیده بود.

در همین حال هواپیماهای ارتش عراق و ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا، در دومین روز از آغاز عملیات آزادسازی ازلاعیه هایی بر فراز شهر موصل برای اهالی این شهر پخش کردند.

ارتش عراق امروز منطقه حمدانیه را به تصرف خود درآورد .منطقه حمدانیه در 15 کیلومتری جنوب شرقی موصل واقع شده است.

در همین حال ژنرال جان دوریان سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت، که داعش بطور چشمگیری به تقویت مواضع دفاعی خود در موصل اقدام کرده است.

دوریان گفت:«داعش به حفر کانالها، ایجاد خاکریز و مین گذاری گسترده در اطراف شهر موصل اقدام کرده است .

سخنگوی ائتلاف بین المللی گفت:« نبرد برای بازپسگیری موصل بسیار دشوار خواهد بود و این عملیات برای نیروهای ارتش عراق سخت ترین و بزرگترین عملیات نظامی خواهد بود».

در اولین روز عملیات بازپسگیری موصل شاهد پیشروی نیروهای مشترک و عقب نشینی داعش از بسیاری از مناطق جنوب و شرق موصل بودیم . خطوط دفاعی داعش در اولین ساعات جنگ شکسته شد و بسیاری از روستاهای اطراف موصل توسط ارتش و پیشمرگه های کردستان عراق آزاد شد.

در روز دوم جنگ موصل با آغاز عملیات نینوی، دو روستای الحود و لزاک که به عنوان دو پایگاه مهم داعش پس از شهر قیاره به شمار می رفتند، امروز سه شنبه از کنترل این گروه تروریستی خارج شد.

گفتنی است که شهر القیاره قبل از آغاز عملیات بازپس گیری موصل توسط آرتش عراق بازپس گرفته شد.

طبق منابع ارتش عراق این دو روستا دارای 12 چاه نفت بود که داعش پس از شکست از نیروهای عراقی هنگام عقب نشینی شماری از این چاها را به آتش کشید.

منابع ارتش عراق می گویند نیروهای عراقی امروز طی عملیاتی برق آسا توانستند 9 چاه نفتی را از سلطه داعش خارج کنند و 3 چاه دیگر هنوز در کنترل داعش هستند.

ارتش عراق همچنین منطقه الحمدانیه را که در 15 کیلومتری جنوب شرق موصل واقع شده است،