پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » حیدر العبادی آغاز عملیات آزادسازی موصل از داعش را اعلام کرد

حیدر العبادی آغاز عملیات آزادسازی موصل از داعش را اعلام کرد

حیدر العبادی نخست وزیر عراق بامداد روز دوشنبه 17 اکتبر 2016 رسما آغاز عملیات آزادسازی موصل از سیطره گروه دولت اسلامی «داعش» را اعلام کرد.

با آغاز عملیات نیروهای عراق و ائتلاف بین المللی خبرهای ضد و نقیضی از عقب نشینی داعش از منطقه شرق موصل به مناطق غربی گزارش شده است.

حیدر العبادی که با تعدادی از فرماندهان عالی رتبه ارتش عراق از تلویزیون رسمی این کشور فرمان آغاز عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد، خطاب به اهالی موصل گفت:«ساعت انتظار پایان یافت و عملیات آزادسازی موصل آغاز شد، من به شما وعده می دهم که شما را از جنایت و ترور داعش رها خواهیم کرد».

العبادی در پیام خود تاکید کرد که تنها نیروهای ارتش و پلیس ملی عراق وارد این شهر خواهند شد.

نخست وزیر عراق، اهالی موصل را به همکاری با نیروهای امنیتی و همزیستی مسالمت آمیز با تمام مولفه‌ها و طوایف پس از آزادی این شهر فراخواند.

حیدر العبادی در این پیام تلویزیونی که لباس نظامی بر تن داشته و شماری از فرماندهان نظامی در داخل مقر عملیات مشترک همراه وی بودند، خطاب به اهالی موصل گفت:« مردم عزیز عراق و اهالی نینوا ساعت آزادی فرا رسید و لحظه پیروزی بزرگ با عزم و اراده عراقی ها نزدیک شده است و من امروز آغاز عملیات آزادسازی استان نینوا را اعلام می کنم».

وی افزود: خرابی های داعش را آباد خواهیم کرد و ثبات و زندگی را به موصل بازمی گردانیم. دیری نخواهد پایید که برای برافراشتن پرچم عراق در مرکز موصل بین شما خواهیم بود.

العبادی گفت: دو سال پیش از این داعش در آستانه بغداد قرار گرفته بود و امروز ما در آستانه موصل برای آزادی این شهر هستیم و با پیروزی های حقیقی بر روی زمین داعش را شکست داده ایم. ما شعار آزادی عراق در سال 2016 را مطرح کردیم و محقق شد و گفتیم که داعش در عراق جایی ندارد و این امر هم در آستانه تحقق است.