پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » شبه نظامیهای وابسته به رژیم ایران درعراق به دفاع از سیاستهای ضد عراقی حیدرالعبادی اردوغان را تهدید کردند!!

شبه نظامیهای وابسته به رژیم ایران درعراق به دفاع از سیاستهای ضد عراقی حیدرالعبادی اردوغان را تهدید کردند!!

در واکنش به تهدیدات اردوغان فرمانده حشد الشعبی(از عوامل قاسم سلیمانی) گفت: واکنش ما تکان دهنده خواهد بود، و بزودی خواهیم فهمید چه کسی باید حدش را نگه دارد

سخنگوی نیروهای بسیجی در عراق (که از رژیم ایران حقوق و مزایا دریافت میکنند و از سردارقاسم سلیمانی فرمانبری مینمایند!)خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت که در میدان مشخص می شود که چه کسی باید حد خود را نگاه دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، احمد الاسدی سخنگوی نیروهای داوطلب مردمی عراق در واکنش به اظهارات اردوغان علیه حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: به اردوغان می‌گوییم که واکنش ما تکان دهنده است و در میدان هنگام نبرد نشان خواهیم داد و آنجا مشخص خواهد شد که چه کسی باید حد خود را بداند.

پیش از این نیز دفتر حیدر العبادی نخست وزیر عراق سخنان امروز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را غیرمسئولانه خواند.

“رجب طیب اردوغان” رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه خطاب به حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفت: باید حد و حدود خودت را نگه داری.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: ما عملیات خود را در شمال عراق ادامه می‌دهیم و ارتش ترکیه از العبادی دستور نمی‌گیرد.

رئیس جمهور ترکیه افزود: ما برای محافظت از مرزهای خود و انجام عملیات نظامی نیاز به اجازه هیچ کس نداریم.

دولت عراق بارها بر لزوم خروج نیروهای ترکیه از این کشور تاکید کرده است و شخصیتهای مختلف سیاسی، حزبی و نظامی نیز خواستار خروج این نیروها شده اند.

دولت ترکیه در حالی ادعای مبارزه با تروریسم در خاک عراق را دارد که مرزهای این کشور برای عبور و مرور تروریستها به سمت سوریه و عراق باز است و این کشور انواع کمکهای مالی و تسلیحاتی را در اختیار  این تروریستها قرار می دهد.

انتهای پیام/