جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سردار مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین در سانحه ایرانشهر جان باخت

سردار مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین در سانحه ایرانشهر جان باخت

به گزارش خبرنگار دفاعی تسنیم، عصر دوشنبه در جریان سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک جایروپلن متعلق به نیروی زمینی سپاه پاسداران در منطقه ایرانشهر و نقطه صفر مزری خلبان احمد مایلی همزمان با شب تاسوعای حسینی جان باخت.

خلبان احمد مایلی فرمانده گردان هوایی یگان ویژه صابرین، جزء اساتید برجسته ای بود که آموزش‌های بسیاری را در سطح نیروهای مسلح عهده دار بود و از نخبگان عرصه چتر بازی، سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق سبک به شمار می‌رفت.بود و در سطح نیروهای مسلح یکی از زبده ترین اساتید سقوط آزاد و پرواز با هواپیماهای فوق سبک به شمار می رفت.

تصویر ذیل نخستین تصویر از هواپیمای وی پس از سقوط است.

کمک خلبان سانحه سقوط هواپیمای فوق سبک سپاه در ایرانشهر به شهادت رسید

سقوط جایروپلن سپاه

خلبان دوم سانحه هوایی هواپیمای فوق سبک سپاه “جعفر حجتی” که دچار جراحت شدید شده بود، بلافاصله پس از حادثه به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شد ولی متاسفانه دقایقی پیش به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایرانشهر در پی سقوط یک فروند هواپیمای فوق سبک جایرو پلن نیروی زمینی سپاه که در بازگشت از مأموریت شناسایی در حوالی ایرانشهر دچار سانحه شد، یکی از دو خلبان به نام “احمد مایلی” پس از سقوط به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش خلبان دوم آقای “جعفر حجتی” که دچار جراحت شدید شده بود، بلافاصله پس از حادثه به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شد، ولی متاسفانه دقایقی پیش به شهادت رسید.

محل دقیق وقوع حادثه منطقه “نوک آباد” در فاصله 25 کیلومتری ایرانشهر بوده است.

لازم به ذکر است روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پیش از این طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای فوق سبک جایرو پلن نیروی زمینی سپاه در بازگشت از مأموریت شناسایی در حوالی ایرانشهر دچار سانحه شد.

همچنین پیش از این یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زاهدان ضمن تکذیب برخورد این هواپیما با کابل برق گفت: خلبانان سپاه کاملا منطقه را می‌شناسند و نسبت به محل کابل‌های برق آگاهی کامل دارند.

انتهای پیام/