سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امارات متحده عربی امروز تصاویر ناو منهدم شده خود بواسطه حمله موشکی انصارالله در جنوب یمن را منتشر کرد.

امارات متحده عربی امروز تصاویر ناو منهدم شده خود بواسطه حمله موشکی انصارالله در جنوب یمن را منتشر کرد.

جنبش انصارالله یمن شنبه این هفته اعلام کرد که یگان موشکی ارتش یمن یک ناو جنگی ائتلاف عربی-سعودی را در سواحل المخا (جنوب غرب) هدف قرار داده و منهدم کرده است.
وزارت خارجه امارات ابتدا در واکنش به این خبر و تکذیب ادعای نیروهای یمنی، اعلام کرد که یکی از کشتی‌های غیر جنگی این کشور در نزدیکی‌های تنگه باب المندب یمن دچار سانحه و غرق شده است.
نیروهای انصارالله ساعاتی پس از انتشار این خبر، ویدیوئی از لحظه شلیک و برخورد موشک سطح به سطح به کشتی امارتی منتشر کردند.
امارات و فرماندهی ائتلاف ضد یمن به سرکردگی عربستان سعودی اعلام کردند که کشتی‌ای که مورد اصابت موشک نیروهای یمنی قرار گرفته، حامل کمک‌های انسان دوستانه بوده است. فرماندهی ائتلاف عربستان در بیانیه‌ای که صادر کرد،  این حمله را «نشانه‌ای خطرناک» توصیف کرد.
وزارت خارجه امارات چهارشنبه (امروز) در واکنش به این حمله، هدف قرار دادن ناو «سویفت» در سواحل «المخا» توسط ارتش یمن را اقدامی تروریستی توصیف کرد و یادآور شد که این موضوع، حجم حمایت منطقه‌ای از انصارالله را نشان می‌دهد.
امارت امروز بعد از 5 روز تلاش برای اثبات حمله موشکی انصار الله یمن تصاویر آن را منتشر کرد که نشان دهنده حجم خسارت وارد شده به این ناو جنگی امارات است.
گفتنی است نیروهای یمنی در این حمله از موشک زمین به دریا «الصرخه 3» (فریاد 3) برای انهدام ناو جنگی آمریکایی «سوئیفت» استفاده کرده‌اند.
این ناو 98 متر طول و 27 متر عرض و 3 و نیم متر ارتفاع دارد و 35 نفر خدمه و سرنشین بر روی آن مشغول به خدمت هستند و در صورت نیاز می‌تواند 100 پیاده نظام را در خود جای دهد.
از قابلیت‌های این کشتی می‌توان به حمل ده‌ها تن مهمات و اسلحه از جمله قایق‌ و توپ جنگی و فرود بالگردها بر روی آن اشاره کرد.
امارات این کشتی نظامی را که ساخت استرالیاست، از نیروی دریایی آمریکا اجاره کرده بود.