پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آشنایی با سوابق ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی جبهه پایداری

آشنایی با سوابق ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی جبهه پایداری

تسنیم سوابق علمی و اجرایی ۱۷ عضو جدید شورای مرکزی جبهه‌ پایداری را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، اولین کنگره جبهه پایداری پس از صدور مجوز از سوی وزارت کشور، پنجشنبه هفته گذشته، برای برگزاری مجمع عمومی و انتخاب اعضای شورای مرکزی در مجتمع آدینه تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جبهه پایداری انقلاب اسلامی در سال 1390 تشکیل و مجوز فعالیت این جبهه در اول مهر سال 93  از سوی  وزارت کشور صادر شد.

بر پایه این گزارش، 17 عضو اصلی شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست روز پنج‌شنبه انتخاب شدند که در این بین حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی و صادق محصولی به ترتیب با 151 رای و 137 رای حائز اکثریت آرا شدند.

هم اکنون حجت الاسلام آقا تهرانی و صادق محصولی دبیری کل و قائم مقامی جبهه‌ پایداری را بر عهده دارند. قرار است هفته آینده دبیرکل و قائم مقام جدید این جبهه انتخاب شوند.

در میان اعضای جدید شورای مرکزی جبهه پایداری، اسامی 5 عضو شاخص این جبهه که در دوره قبل در شورای مرکزی عضویت داشتند، دیگر به چشم نمی‌خورد؛ کامران باقری لنکرانی، حجت الاسلام روح الله حسینیان، زهره طبیب‌زاده، علی اصغر زارعی و حجت الاسلام سید محمود نبویان از جمله این افراد هستند.

گروه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، در ذیل مروری اجمالی بر سوابق علمی و اجرایی اعضای جدید شورای مرکزی جبهه‌ پایداری انقلاب دارد:

**حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل کنونی جبهه پایداری در سال 1336 در اصفهان به دنیا آمد. در ایام جوانی و همزمان با آغاز دوره دبیرستان برخی از درس‌های طلبگی، مثل «تبصره المتعلمین» (فقه عربی از علامه حلی)، «عوامل فی النحو»، «اشعار جرجانی»، قدری از «جامع المقدمات» چون: «شرح الامثله»، «صرف می‌ر» و «رسالهٔ توضیح‌‎المسائل» را هم نزد آیت‌الله فاضل خواند.

وی در مدت تحصیل علوم حوزوی در مقاطعی در مدرسه حقانی و موسسه در راه حق از محضر استاتیدی همچون آیت الله مصباح یزدی کسب فیض کرد. با وجود جدیت در امر تحصیل، بار‌ها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حاضر شد و به عنوان روحانی در عملیات‌های مختلفی چون نصر4، فتح ماووت، والفجر 8 و شرکت کرد.

حجت الاسلام آقا تهرانی گذشته از تلمذ در فقه و اصول، تفسیر قرآن را خدمت حضرات آیات: خزعلی، جوادی آملی و بیش از همه علامه مصباح تلمذ کرده است. بخشی از دروس‌ خود را نزد اساتید مشهوری چون آیت‌الله سید کاظم حائری، آیت‌الله احمد پایانی، آقای اعتمادی، آیت‌الله بحرینی و غیره آموخت. دروس خارج فقه را هم از محضر آیات بهجت و مظاهری بهره برد.

وی دارای 2 مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های عرفان و فلسفه غرب از کانادا و آمریکا است.

در سوابق اجرایی حجت الاسلام آقا تهرانی استاد اخلاقی دولت در دوره نهم و نمایندگی مردم تهران در مجالس هشتم و نهم دیده می‌شود.

**صادق محصولی

صادق محصولی متولد 1338 در ارومیه است. او لیسانس مهندسی عمران و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی دارد. وی فعالیت خود را از جهاد سازندگی آغاز کرد و در مدت فعالیت، فرماندار ارومیه، معاون استاندار آذربایجان غربی، فرمانده سپاه منطقه 5 «آذربایجان شرقی و غربی»، مسئول بازرسی سپاه پاسداران، دبیر تشکیلاتی به نام شورای مشورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در کارنامه خود دارد.

او در سال 1384 برای تصدی پست وزارت نفت به مجلس هفتم معرفی شد ولی درنهایت با مخالفت نمایندگان وقت مجلس قبل از رأی اعتماد، انصراف داد.

محصولی در آبان 1387 برای تصدی پست وزارت کشور به مجلس معرفی شد و در 28 آبان 1387 از مجموع 273 نماینده حاضر در جلسه، 138 نفر به انتصاب او رای موافق و 112 نفر رای مخالف و 20 نفر دیگر رای ممتنع دادند.

وی همچنین سابقه سکانداری وزارت رفاه را نیز بر عهده دارد و با 149رای موافق از مجموع 265 رای ماخوذه در روز 25 آبان 1388 با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر رفاه و تامین اجتماعی انتخاب شد و پس از ادغام وزارت رفاه و کار از دولت دهم خارج شد.

وی هم اکنون قائم مقام جبهه پایداری است.

**محمد سلیمانی

محمد سلیمانی در سال 1333 ‬در شهر خشت از توابع شهرستان کازرون استان فارس متولد شد. وی در سال 1357 لیسانس خود را در رشته مهندسی مخابرات با رتبه ممتاز از دانشگاه شیراز کسب کرد. سپس برای ادامه تحصیلات راهی اروپا شد، فوق لیسانس خود را در سال 1359 و ‬مدرک دکترای تحصیلی خود را در سال 1361 از دانشگاه «پیر و ماری کوری» پاریس، مدرسه عالی برق SUPELEC فرانسه در رشتهٔ مخابرات و با گرایش الکترونیک بسامد بالا دریافت کرد.

وی در مرداد ماه 1384 توسط محمود احمدی نژاد برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس معرفی شد و با کسب 220 رأی پس از محمد سعیدی کیا وزیر مسکن کابینه نهم بالاترین رأی را به خود اختصاص داد. سلیمانی در مجلس نهم به عنوان نماینده مردم تهران فعالیت می‏‌کرد و عضو کمیسیون صنایع و معادن بود.

وی هم اکنون استاد دانشگاه علم و صنعت و مدیرگروه مهندسی فضایی در این دانشگاه است.

فاطمه آلیا

فاطمه آلیا در سال 1335 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی و کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی می‌باشد. آلیا در دوران دفاع مقدس با حضور داوطلبانه در جبهه به عنوان امدادگر فعالیت کرده است.

مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی وی نظیر 20 سال سابقه تدریس و مدیریت در آموزش و پرورش، نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم، هشتم و نهم و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

آلیا هم اکنون عضو شورای مرکزی جبهه پایداری است.

**حجت السلام نصرالله پژمانفر

حجت السلام پژمانفر در سال 1343 در شهر تهران متولد شد. در مقطع متوسطه، در رشتهٔ مکانیک خودرو(اتو مکانیک) تحصیل کرد. سپس وارد حوزهٔ علمیهٔ تهران شد و پای درس شهید بهشتی، آیت الله مجتهدی تهرانی و آیت الله حق شناس حاضر شد و سپس به حوزهٔ علمیهٔ خراسان مهاجرت کرد.

پس از چند سال ادامه تحصیل در مشهد، همکاری خود را با جامعه المصطفی العالمیه شعبهٔ مشهد آغاز کرد. در همین دوران نیز مدیریت مدرسهٔ علمیه‌ شهید محراب آیت الله صدوقی را در شهر مشهد بر عهده داشت.

وی در سال 1388 به عنوان معاون آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزهٔ علمیهٔ خراسان، فعالیت خود را آغاز کرد و دو سال بعد در انتخابات نهمین دورهٔ مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ مشهد و کلات نامزد شده و به مجلس راه یافتند.

معاون آموزش و پژوهش حوزهٔ علمیهٔ خراسان ،معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی العالمیه مشهد، نمایندهٔ حوزهٔ علمیهٔ خراسان در بنیاد ملی نخبگان، عضو شورای آموزش و پرورش استانداری خراسان رضوی، عضو هیئت منصفهٔ مطبوعات مشهد، عضو ستاد پیگیری مطالبه‌های رهبری در موضوع تحوّل حوزه، عضو نهاد مقام معظّم رهبری در دانشگاه‌ها، مدیر مدرسهٔ علمیهٔ شهید آیت‌الله صدوقی مشهد، مشاور عالی مجتمع آموزش عالی وزارت نیرو و آبفای خراسان، نمایندهٔ دورهٔ نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخاباتی مشهد و کلات، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و در حال حاضر نیز رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم است.

**حجت‌الاسلام محمدناصر سقای‌بی‌ریا

وی متولد سال 1337 بوده و دارای مدارک تحصیلی دکترای رهبری تربیتی و مطالعات فرهنگی از دانشگاه هوستون در ایالت تگزاس و کارشناسی ارشد از دانشگاه مک‌گیل در مونترال کانادا است.

وی در سوابق کاری خود تصدی سمت‌هایی همچون، مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت در دولت نهم و دهم، ریاست دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، سرپرست مرکز تعلیمات اسلامی و امام‌جمعه در ایالت تگزاس و نماینده تام الاختیار رهبری در امریکا را برعهده دارد.

سقای‌بی‌ریا از نزدیکان و شاگردان آیت الله بهجت و آیت الله مصباح یزدی بوده و در زمینه علمی و پژوهشی دارای درجه شاخصی است.

وی هم اکنون سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی است.

**حجت الاسلام قاسم روانبخش

قاسم روانبخش دارای مدرک دکتری فلسفه است که هم اکنون دبیر سیاسی هفته نامه پرتوسخن و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی است. روانبخش از شاگردان آیت الله مصباح یزدی است. حجت الاسلام روانبخش هم اکنون عضویت در شورای مرکزی جبهه پایداری را برعهده دارد.

**امیر حسین قاضی زاده

امیرحسین قاضی زاده متولد 1350 در شهر مقدس مشهد است. تخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی و جراح سروگردن، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گروه آموزشی بیماری‌های گوش و حلق و بینی از سوابق قاضی‌زاده است.

نماینده مردم مشهد مقدس و کلات در هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضویت در هیئت رئیسه مجلس دهم از جمله سوابق سیاسی وی محسوب می‌شود.

**میثم نیلی

میثم نیلی در دوره قبل نیز عضو شورای مرکزی جبهه‌ پایدرای بود. وی از فعالان سابق دانشجویی و از اعضای سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان است. وی هم اکنون مدیر عامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز است.

**میرهاشم موسوی

میرهاشم موسوی هم اکنون رئیس مرکز آموزش و پژوهش و سرپرست مرکز برنامه ریزی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

** علی خضریان

علی خضریان از  فعالان سابق دانشجویی و عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل است.

**علیرضا عسگریان

علیرضا عسگریان هم اکنون معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی (ره) و عضو جدید شورای مرکزی جبهه پایداری است.

**غلامحسین رضوانی

غلامحسین رضوانی در دولت نهم ودهم قائم‌مقام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری رئیس‌جمهور بوده است.

**علی نادری

علی نادری دیگر عضو جوان شورای مرکزی جبهه پایداری است. وی از فعالان رسانه‌ای است که هم اکنون سردبیری پایگاه اطلاع رسانی رجانیوز را عهده‌دار است.

**زهره سادات لاجوردی

زهره سادات لاجوردی فرزند شهید سید اسدالله لاجوردی در 1343 متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث از دانشگاه اصول الدین تهران است که مدرک سطح دو حوزوی از جامعه الزهرا(س) قم را نیز دارد.

در کارنامه فعالیت وی مدیریت فرهنگی سیاسی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، مدیر آموزش مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، رییس هیئت مدیره انجمن حمایت از خانواده های قربانیان تروریسم و تدریس دانشگاه به چشم می‌خورد.

**مجید متقی فر

در کارنامه وی دبیرجبهه پایداری انقلاب اسلامی استان تهران به چشم می‌خورد.

** مجید دوستعلی

مجید دوستعلی از سال 86 تا سال 89 دبیری هیئت دولت را بر عهده داشته است  و در سال 89 طی حکمی از سوی حسن شیخ الاسلام وزیر وقت وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی قائم‌مقام ‌وزیر ‌شد.

گزارش از حامد زمانی

انتهای پیام/