جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، آثار وحشت بیشتری در سیمای کارگزاران رژیم ظهور می کند

هر چه به زمان انتخابات نزدیکتر می شویم، آثار وحشت بیشتری در سیمای کارگزاران رژیم ظهور می کند

محسن رضایی با هشدار درباره اینکه دشمن قصد دارد در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری، حوادثی شبیه به سال 88 را تکرار کند، به کاندیداهای انتخابات آینده توصیه کرد: آقایان به ستادهاشان توجه کنند. چطور می‌شود که در مذاکرات هسته‌ای ما، عامل نفوذی می‌آید و مهم‌ترین اطلاعات را به آمریکایی‌ها می‌رساند؟ آقایان به کارهای ستادهاشان توجه کنند. جناح‌های سیاسی در انتخابات رقابت کنند و به دوقطبی و براندازی نزدیک نشوند. دو جناح و سه جناح اگر رقابت کنند خوب است و به نفع نظام است. انتخابات رقابتی به نفع ماست ولی نباید صحنه را دو قطبی کنند.
به گزارش «تابناک»؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه چهارشنبه هفتم مهرماه در مراسم افتتاح شبستان دوم مسجد جامع لولاگر، در سالگرد شهادت سرداران شهید فکوری، کلاهدوز، نامجو، فلاحی و جهان‌آرا، با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و یاد خاطرات فرماندهان شهید عملیات ثامن‌الائمه(ع) را. دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که با فاصله کمی به‌وجود آمدند، دو حادثه بی‌نظیر تاریخ ایران اسلامی هستند و دنیا را تکان دادند و در افکار عمومی جهان، بازتاب گسترده‌ای داشتند. ممکن است الان هم جنگ یا انقلابی در گوشه‌ای از دنیا صورت بگیرد و تعداد کمی با خبر شوند اما این حوادث که در ایران رخ داد را اکثریت عالم با خبر شدند و جلب توجه کرد.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: حقیقت این است که در اوائل انقلاب روی ملت ما و توانایی حکومت‌داری ما حساب نمی‌کردند اما بحمدالله توانستیم پیروز شویم. بعضی‌ها که اشکال می‌گیرند چرا جنگ طول کشید و یا چرا این‌قدر شهید دادیم، نمی‌گویند چرا شکست نخوردیم و چرا انقلاب ساقط نشد؟! چون نمی‌خواهند این دو چراغ روشن دوران امام، نورافشانی کند. می‌خواهند این راه قطع شود و درسی از آن‌ها گرفته نشود. یک‌بار می‌گویند چرا بعد از آزادی خرمشهر، جنگ را ادامه دادید؟
محسن رضایی تاکید کرد: ما از مرز عبور کردیم که جنگ تمام شود. اگر از مرز عبور نمی‌کردیم، جنگ چهل پنجاه سال طول می‌کشید. عبور ما از مرز، باعث قطنامه 598 شد و در اثر آن بین عراق و امریکا اختلاف پیش آمد و به تجاوز عراق به کویت منجر شد. امریکا نیز در مقابل، به اشغال عراق دست زد  و دست آخر به شکست و اعدام صدام منتهی شد. اگر جنگ بعد از آزادی خرمشهر ادامه پیدا نمی‌کرد تا امروز صدام زنده بود و درگیری‌های دو کشور همیشه ادامه می‌یافت.
این استاد دانشگاه امام حسین یادآور شد: امریکا قرار داشت هر دوی ایران و عراق را در سر مرز، سرشاخ با یکدیگر نگه دارد ما با ورود به خاک عراق، توطئه بزرگی را خنثی کردیم. البته اگر پس از آزادی خرمشهر و قبل از ورود به خاک عراق، برای اتمام حجت، چند ماه وقفه می‌دادیم در عملیات‌ها بهتر و برای حقوق ما سند می‌شد. در این دو حادثه مطالب مهمی وجود دارد. یکی دو نکته را بازگو می‌کنم و بر می‌گردیم به مسائل امروز جامعه. الان رادیوهای بیگانه می‌خواهند چراغ دفاع مقدس را کم نور کنند تا راه امام برای نسل‌های جدید تاریک شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک سال و نیم بعد از انقلاب و قبل از تمرین حکومت‌داری و تشکیل نیروهای مسلح به ما حمله شد. آن هم تجاوزی با همکاری همه قدرت‌های بین‌الملل به یک انقلاب تازه تاسیس. توپ‌های روسی، هواپیماهای فرانسوی، مواد شیمیایی آلمان، اسلحه‌های آمریکایی و کمک‌های انگلیسی به عراق می‌رسید. در سال‌های پایانی جنگ حمله برای ما سخت شده بود چون هواپیماها و ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی هم‌زمان به ارتش عراق اطلاعات ما را می‌رساندند. ما وقتی آماده عبور از اروند بودیم ماهواره‌ها از ما عکس و فیلم می‌فرستادند. فیلم‌هایی از ماشین‌های ما با شماره پلاک می‌گرفتند و به صدام می‌رساندند.
محسن رضایی ادامه داد: از اهواز و کرمانشاه که راه می‌افتادیم به‌سوی مرز، مراقب بودیم که حرکتمان گزارش نشود. شب‌ها با چراغ خاموش حرکت می‌کردیم. من گاهی با لباس عربی و با وانت به منطقه می‌رفتم. اتفاق می‌افتاد که در این حرکت‌های شبانه تصادف کنیم و مجروح شویم. اما چه شد که موفق شدیم؟ رمز موفقیت ما چه بود؟ این تصاویر شهدا که شما می‌بینید، شهید همت و جاویدالاثر احمد متوسلیان که ان‌شاءالله از اسرائیلی‌ها پس می‌گیریم، شهید جهان‌آرا، خرازی، باکری، صیاد شیرازی و شهدای ارتش و جهاد و باقی شهدا چگونه از این حوادث سربلند بیرون آمدند؟
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ارتشی‌های ما آن‌روزها بی‌مهمات مانده بودند و رزمندگان ما حتی سیم‌خاردار نداشتند. اولین رمز موفقیت، تکیه ما به خدا بود و این نصرت‌های الهی بود که به ما کمک رساند. رمز پیروزی ما دل بستن به ذات الهی بود و سرهایی که عاریه می‌دادیم و به‌دنبال شهادت‌طلبی بودیم. چه جوان‌هایی که از همین مساجد به عشق شهادت، به جبهه‌ها رفتند. همه آن‌ها انگیزه الهی داشتند. عامل دیگر، امامت و رهبری بود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس درباره نقش رهبری در آن سال‌های سرنوشت‌ساز تاکید کرد: رهبری امام در دفاع مقدس، تعیین‌کننده بود. مردم با دیدن امام به جبهه‌ها می‌رفتند. امام از خط مقدم تا میزهای مذاکره را اداره می‌کرد. عامل سوم، مردم بود. اگر جنگ، مردمی نمی‌شد مثل سال اول، کاری از پیش نمی‌رفت. بنی‌صدر در سال اول، مردم و سپاه را به جبهه‌ها راه نمی‌داد. مهمات را برادران ارتشی مخفیانه به ما می‌رساندند. بنی‌صدر به مردم اعتقاد نداشت و می‌گفت مردم تخصص ندارند. لذا در سال اول جنگ با وجود چهار حمله بزرگ، در همه عملیات‌ها شکست خوردند. بنی‌صدر حتی یک تپه را نتوانست آزاد کند.

مردم مایه اصلی و اقتدار اصلی ما هستند. باکری‌ها و خرازی‌ها در میان مردم هستند. اگر می‌خواهیم این سرداران را دوباره پیدا کنیم باید به جوانان رجوع کنیم و آن‌ها را باور کنیم. در میان این مردم، سرمایه هست و باید اعتمادشان را جلب کنیم. وقتی اعلان می‌شود که بیایید از یارانه انصراف بدهید و ببینیم که تعداد کمی می‌آیند می‌گویند اول برادری‌تان را ثابت کنید. مردم می‌گویند این نظام مال ماست. مسئولان، مهمان انقلاب هستند و پشت سر هم تغییر پیدا می‌کنند
محسن رضایی گفت: این سه کلید اساسی پیروزی ما یعنی خدا، امام و مردم، توانست ما را در این جنگ پیروز کند. امروز و در آینده هم همین‌طور است. اگر به‌جای خدا به آمریکا چسبیدیم، شکست می‌خوریم. در مشروطه، اعتماد انقلابیون به انگلیس نهضت را منحرف کرد و از داخلش رضاخان درآمد. دومین قصه تلخ انقلابیون ایران، داستان مصدق است که از انگلیس فرار کرد و به آمریکا پناه برد. کودتای آمریکایی سپهبد زاهدی، او را سرنگون کرد. وزیر خارجه وقت، بیل کلینتون چند سال پیش، بابت این کودتا عذرخواهی کرد و رهبری معظم انقلاب فرمودند خیلی دیر این عذرخواهی را مطرح کرده‌اید.
وی افزود: امام فرمود آمریکا شیطان بزرگ است و این تجربه تاریخی را می‌دید. اردوغان که  نقش مدافع فلسطینیان را بازی می‌کرد، مدتی نگذشت که علیه سوریه وارد شد و ارتباطش را با اسرائیل برقرار کرد و گرفتار کودتا شد. آقای مرسی در مصر، که رابطه‌اش را با آمریکا خوب کرده بود و علیه ما حرف می‌زد، گرفتار کودتای آمریکایی  شد. چندی پیش در مجمع گفتم که ما جریان اردوغان و مرسی و مصدق را می‌بینیم و بچسبیم به راه امام. آمریکا خیانت‌کار است و ما نباید خدا را فراموش کنیم و به این شیطان، تکیه کنیم. امروز جهان اسلام، مشکل نداشتن امام و رهبر را حس می‌کند.
محسن رضایی خاطرنشان کرد: کشورهای غنی اسلامی بدون رهبر حکیم نمی‌دانند در چه عرصه‌هایی وارد شوند. اگر حضرت امام و رهبر انقلاب نبود، بارها جمهوری اسلامی ساقط شده بود. اگر حضرت امام نبود، امریکا با دست صدام، پنج استان ایران را جدا کرده بود. آقایان نخواهند خودشان را جای امام و رهبر انقلاب بگذارند. ما قدرتمان و نیرومان به امامت جامعه مربوط است و باید آن‌را حفظ کرد.
اگر از مرز عبور نمی‌کردیم، جنگ چهل سال طول می‌کشید / دشمن می‌خواهد تجربه 88 را بار دیگر و با درس گرفتن از شکستش، تکرار کند
استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: مردم مایه اصلی و اقتدار اصلی ما هستند. باکری‌ها و خرازی‌ها در میان مردم هستند. اگر می‌خواهیم این سرداران را دوباره پیدا کنیم باید به جوانان رجوع کنیم و آن‌ها را باور کنیم. در میان این مردم، سرمایه هست و باید اعتمادشان را جلب کنیم. وقتی اعلان می‌شود که بیایید از یارانه انصراف بدهید و ببینیم که تعداد کمی می‌آیند می‌گویند اول برادری‌تان را ثابت کنید. مردم می‌گویند این نظام مال ماست. مسئولان، مهمان انقلاب هستند و پشت سر هم تغییر پیدا می‌کنند.

این اقتصاددان درباره شرایط اقتصادی ایران گفت: ما باید با مردم صداقت داشته باشیم. اقتصاد تا مردمی نشود، مشکلات حل نمی‌شود. بعد از هر تزریق سرمایه خارجی بدون مردم، دوباره مشکلات رخ می‌نماید. اقتصاد هم با مردمی شدن مشکلاتش حل می شود. اقتصاد با سرمایه‌داران و بدون مردم، حل نمی‌شود. کارآفرینی و کشاورزی و کارخانجات با مردم هستند که می‌توانند در اقتصاد تحول ایجاد کنند. آیا ما در اقتدار و نظامی‌گری بیشتر تحریم داشتیم یا اقتصاد؟ چطور شد که در امنیت و اقتدار توانستیم تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم اما در اقتصاد کاری نشد؟

دولت شفاف‌سازی کند. درآمد دولت نسبت به سال شروع تخصیص یارانه‌ها دوبرابر بیشتر شده، و باید هر فردی صد هزار تومان یارانه بگیرند. چرا عمل نمی‌شود؟ چرا دولت‌ها هر ماه حساب کشور را به مردم شفاف بیان نمی‌کنند؟ هرماه درآمدها و مخارج را به مردم بگویند. مگر مردم اساس این مملکت و انقلاب نیستند؟
محسن رضایی با بیان اینکه «مجلس و دولت بیایند و توضیح بدهند که درآمد ناشی از فروش سوخت کجا می‌رود؟»، گفت: دولت شفاف‌سازی کند. درآمد دولت نسبت به سال شروع تخصیص یارانه‌ها دوبرابر بیشتر شده، و باید هر فردی صد هزار تومان یارانه بگیرند. چرا عمل نمی‌شود؟ چرا دولت‌ها هر ماه حساب کشور را به مردم شفاف بیان نمی‌کنند؟ هرماه درآمدها و مخارج را به مردم بگویند. مگر مردم اساس این مملکت و انقلاب نیستند؟
هر یک از این رمزها ضعیف بشود، اقتدار ضعیف می‌شود. اگر مردم را غریبه بدانیم و اعتماد مردم ضعیف شود، ضربه می‌خوریم. انتظار داریم دولت در این سال، گزارش خوبی و کارنامه خوبی را در اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه کند. امروز هم باید این سه رمز موفقیت یعنی توکل به خدا، تبعیت از رهبری و اتکا به نیروی مردمی را نگه داریم. باید بدانیم که این عوامل، ما را در سیصد سال گذشته موفق کرد. این درس‌ها را باید حفظ کنیم تا انقلاب حفظ شود.
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در انتخابات پیش رو، نباید بحث‌های انتخاباتی را زود شروع کنند. دشمن می‌خواهد تجربه 88 را بار دیگر و با درس گرفتن از شکستش، تکرار کنند. می‌خواهند در صورت دو قطبی شدن انتخابات، امنیت کشور را به‌هم بریزند. رفته‌اند منافقین را در پاریس و دموکرات‌ها را در کردستان و اشرار را در مرزهای شرقی، در گرداگرد ایران، سامان داده‌اند. منافقین را در پاریس دور هم جمع کرده‌اند.
او به تحرکات عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان بیش از سی چهل میلیون دلار برای اجتماع منافقین هزینه کرده است و گفته‌اند که می‌خواهیم نظام اسلامی ایران را ساقط کنیم. می‌گویند اگر در سال 88 کشته‌ها را زیاد می‌کردیم و مثلا اگر دویست سیصد نفر را در تهران، اهواز و تبریز می‌کشتیم، می‌توانستیم پیروز شویم.
محسن رضایی درباره طرح دشمن برای انتخابات آینده عنوان کرد: می‌خواهند انتخابات را دو قطبی و احساسات مردم را هیجانی کنند تا از شلوغی اوضاع استفاده کنند. می‌خواهند افراد خودشان را میان مردم بفرستند و اوضاع نابسامان را در چند سال در کشور ایجاد و به امنیت جامعه و نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.
 دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام به همه جناح‌ها و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آینده ایران توصیه کرد که ستادهاشان توجه کنند و در این ارتباط تصریح نمود: چطور می‌شود که در مذاکرات هسته‌ای ما، عامل نفوذی می‌آید و مهم‌ترین اطلاعات را به آمریکایی‌ها می‌رساند؟ آقایان به کارهای ستادهاشان توجه کنند.
جناح‌های سیاسی در انتخابات رقابت کنند اما به دوقطبی و براندازی نزدیک نشوند. دو جناح و سه جناح اگر رقابت کنند خوب است و به نفع نظام است. انتخابات رقابتی به نفع ماست ولی نباید صحنه را دو قطبی کنند. مردم هم باید مراقبت کنند. سیاسیون ما با کف و سوت احساساتی می‌شوند. من به‌عنوان سرباز این نظام هشدار می‌دهم که ان‌شاءالله از این مرحله عبور کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: مسئله دوم، عربستان است که در اثر تحریک اسرائیلی‌ها آمده‌اند در مقابل ما. ما هم داریم خون‌سردی خود را حفظ می‌کنیم. این حادثه مهمی است. برنامه اسراییل و آمریکا است که در این درگیری، اسرائیل فراموش شود و کشته‌ها از مسلمانان باشد.
وی در عین حال به تحرکات منطقه‌ای عربستان اشاره کرد و گفت: عربستان با پول نفت مردمش کلی موشک و هواپیما خریده است و بمب ها را بر سر مسلمانان یمن ریخته است. فتنه بزرگی است که می‌خواهد در کشور ما ناامنی به‌وجود بیاورد و ان‌شاءالله ناموفق خواهد بود. بعضی‌ها نگویند در سوریه چه می خواهیم؟ اگر نبودیم، داعش کنار مرزهای ما بود. خوش‌بختانه اهل سنت و شیعیان ما، فارس و عرب و اقوام ما هوشیار هستند. وحدت مردمی می‌تواند ما را از این مرحله بگذراند.
در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی نیا، امام جماعت مسجد لولاگر، حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس را در جمع نمازگزاران مسجد لولاگر و مردم منطقه ده، گرامی داشت و گزارشی از بازسازی مسجد را برای حضار تشریح کرد.