جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در کمتر از یک روز از تصرف آن ارتش سوریه از اردوگاه حندرات در شمال حلب عقب‌نشینی کرد

در کمتر از یک روز از تصرف آن ارتش سوریه از اردوگاه حندرات در شمال حلب عقب‌نشینی کرد

ارتش وابسته به نظام ورشکسته بشارالاسد و نیروهای متحد آن در شمال حلب شامل واحدهای سپاه و بسیج در اردوگاه حندرات، به دلیل شدت حملات رزمنده های ارتش آزاد یبخش سوریه عقب‌نشینی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای «لواء القدس» که روز گذشته در پیشروی مهمی، اردوگاه حندرات را اشغال کرد، بر اثر حملات بامداد، ناچار به عقب‌نشینی از این اردوگاه شدند.

واحدهای بعثی اسد دیروز با کمک نیروهای فلسطینی، اردوگاه حندرات را کامل اشغال کرد و با ادامه پیشروی در جنوب اردوگاه، بخش‌هایی از شهرک صنعتی شقیف را که در غرب و شرق خود دو پایگاه نظامی دارد، تصرف کرد اما حملات شدید چند گروه ازرزمندگان، ارتش بعثی را به عقب‌نشینی وادار کرد.

بخش‌های مهمی از اردوگاه تا صبح امروز در تصرف نیروهای بعثی قرار داشت اما برای کاهش تلفات، نیروی بعثی از مواضع خود عقب نشست.

منطقه‌ای که اردوگاه حندرات در آن قرار دارد به دلیل مرتفع بودنش در قسمت شمالی شهر حلب، برای گروههای مسلح اهمیت زیادی دارد. این گروهها با حفر خندق‌ها و ایجاد استحکامات، تلاش کرده‌اند آن را حفظ کنند تا خطر برای مسیر کاستیلو را که ارتش سوریه آن را اوایل تابستان قطع کرد، همچنان حفظ کنند؛ کاستیلویی که شاهرگ حیاتی رزمنده ها در شرق حلب به شمار می‌رفت و با قطع شدنش، در محاصره قرار گرفته‌اند.