شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » کنفرانس مشترک خبری حیدرالعبادی و حسین باراک اوباما پیرامون قریب الوقوع بودن نبردآزاد سازی موصل و دشواریهای پاکسازی شهر از حضور داعش

کنفرانس مشترک خبری حیدرالعبادی و حسین باراک اوباما پیرامون قریب الوقوع بودن نبردآزاد سازی موصل و دشواریهای پاکسازی شهر از حضور داعش

 رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید نبرد برای بازپس‌گیری شهر موصل در استان نینوای عراق از اشغال گروه تروریستی داعش، دشوار و چالش‌برانگیز خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا ،روز دوشنبه اعلام کرد که از کنگره این کشور و همچنین جامعه بین‌المللی خواهد خواست تا به عراق در بازسازی سریع موصل پس از آزادی آن کمک کنند.اوباما که پس از دیدار با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در نیویورک با خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابراز امیدواری کرده است پیشرفت‌هایی در آزاد سازی موصل تا پایان سال جاری میلادی روی دهد.موصل دومین شهر بزرگ عراق محسوب می شود و از تابستان سال ۲۰۱۴ به تصرف گروه تروریستی داعش در آمد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: این نبردی دشوار و چالش‌برانگیز خواهد بود؛ چرا که موصل شهر بزرگی است و داعش توانسته است در این شهر عمیقا نفوذ کند و خود را جای دهد.

باراک اوباما تاکید کرده است، وقتی عملیات آزادسازی موصل به پایان رسید، ضروری است که این شهر بازسازی شود تا نیروهای افراطی نتوانند به این شهر بازگردند.

وی افزود: ما از کنگره خواهیم خواست تا از این تلاش (برای باسازی موصل) حمایت کند و همچنین از دیگر کشورها می‌خواهیم که آنها نیز از این تلاش حمایت کنند.

رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: امیدوارم که در آخر سال جاری میلادی شاهد پیشرفت‌های بیشتر در خصوص موصل باشیم و همچنین شاهد پیشرفت‌هایی در خصوص اقتصاد و ثبات سیاسی در داخل عراق باشیم.

حیدر العبادی نیز در این کنفرانس خبری از آغاز عملیات آزاد سازی موصل در اواخر اکتبر خبر داده است.

نخست‌وزیر عراق گفته است: امیدواریم درچند ماه آینده بتوانیم عناصر داعش را موصل بیرون کنیم و ضربه بزرگی به داعش وارد کنیم.