پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آقای سید محمود علیزاده طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با شبکه جهانی”دُرّتی وی” از تمهید مقدمات آزادی قریب الوقوع موکل خود آقای محمد علی طاهری خبرداد

آقای سید محمود علیزاده طباطبایی در گفتگوی اختصاصی با شبکه جهانی”دُرّتی وی” از تمهید مقدمات آزادی قریب الوقوع موکل خود آقای محمد علی طاهری خبرداد

آقای سیدمحمود علیزاده طبابایی با توضیح این نکته که  اتهامات «سب النبی و افساد فی الارض» در پرونده آقای طاهری ابطال شده، ابراز خوشبینی نمود تا درپی برگزاری دادگاه ظرف یک‌ماه دیگر، موکل وی آزادشود.
به گزارش شبکه جهانی “درتی وی”، با هماهنگی با “انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران” آقای سیدمحمودعلیزاده طباطبایی همچنین اعلام داشت که  اتهام بی اساس «سب النبی و افساد فی الارض» نیز از پرونده موکل او آقای طاهری منتفی شده است.
محمود علیزاده طباطبایی درخصوص این تطور تازه در رسیدگی به موضوع پرونده سازیهای درازمدت برعلیه آقای طاهری به شبکه جهانی “درتی وی” اعلام کرد: “پرونده بعد از نقض اتهام افساد فی الارض در دیوان عالی کشور برای تحقیقات بیشتر به شعبه بدوی و از آنجا به دادسرای امنیت (اوین) ارسال شد. در این دادسرا بررسی ها انجام شد و دلیلی برای اتهام افساد فی الارض ارائه نشده و نهایتا افساد منتقی شده است. به این دلیل که این قانون کلا در سال ۹۲ تصویب شده و بازداشت وی قبل از این سال بوده است. ما پرونده به دستمان رسیده و مطالعه کرده ایم. بر این اساس، در ارتباط با اتهام “سابّ النبی” هم هیچ دلیلی ارائه نشد، این اتهام هم که مجازاتش اعدام است منتفی شده. تنها اتهامی که باقی مانده، دخالت در امر پزشکی هست که قبلا رسیدگی شده بود ولی اخیرا گفته اند چند شاکی خصوصی وجود دارد. منتظر هستیم دادگاه تشکیل شود و ببینیم این شاکیان خصوصی چه کسانی هستند و برای ادعاهایشان چه مستنداتی دارند.”
آقای  سیدمحمودعلیزاده تصریح کرد که پرونده تنظیمی تازه نشان از آن دارد که مساله آقای طاهری تمام شده است و اکنون دیگر هیچ  دلیلی برای بازداشت وی جود ندارد، اضافه کرد: “با توجه به این‌که آن اتهامی که برای توهین به مقدسات هم گرفته اند حکم ۵ سال حبسش را گذرانده، محکومیت دیگری در دادگاه صادر نخواهد شد و اگر هم صادر شود در دیوان‌عالی کشور نقض خواهد شد. بنده خوشبین هستم که با برگزاری دادگاه ظرف یک‌ماه آینده احتمال آزادی قریب الوقوع وی زیاد است.”