سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دادستان نظامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: تشریح جزئیات حادثه مرگبار در کانون اصلاح و تربیت یاسوج

دادستان نظامی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد: تشریح جزئیات حادثه مرگبار در کانون اصلاح و تربیت یاسوج

 شنبه‌شب یکی از سربازان کانون اصلاح‌ و تربیت مادوان یاسوج به‌نام «آ.پ.» با شلیک گلوله کلاشینکف 3 تن از سربازان این کانون به‌نام‌های «حامد آهون، حسین یزدان‌پناه و افشین کمالی» را به قتل رساند و بعد با شلیک یک گلوله دیگر به زندگی خود پایان داد.

 انگیزه دقیق این حادثه هنوز مشخص نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیخ‌‌علی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساعت 22 شب  گذشته در کانون اصلاح و تربیت مادوان  یاسوج، یک سرباز وظیفه اقدام به کشتن سه سرباز دیگر می‌کند و در پایان نیز به زندگی خود پایان می‎دهد.

وی عنوان کرد: به‌محض اطلاع به‌همراه بازپرس دادسرای نظامی در محل وقوع حادثه حاضر شدیم و با راهنمایی و ارشاد رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و استان، رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب، شورای تأمین شهرستان بویراحمد و استان علل و عوامل در دست بررسی قرار گرفت.

این مقام قضایی نیروهای مسلح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بررسی این حادثه در صلاحیت دادسرای نظامی است، افزود: با توجه به اینکه قاتل خودش را کشته و چون انگیزه یک موضوع درونی است، کار را سخت کرده است.

شیخ‌علی با تأکید بر اینکه هر نوع عواملی  از جمله روحی و روانی امکان دارد که در رخ دادن این حادثه دخیل باشد، گفت: جا دارد از خانواده مقتولان به‌خاطر همکاری خوب برای برقراری نظم و امنیت تشکر کنم و هیچ گونه حاشیه جانبی نیز به‌وجود نیامد.

وی وضعیت کانون اصلاح و تربیت مادوان یاسوج را عادی توصیف کرد و افزود: به مردم شریف استان قول می‌دهیم با سرعت، دقت، ظرافت و قاطعیت این موضوع پیگیری شود.

دادستان نظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: علت و انگیزه دقیق حادثه کانون اصلاح و تربیت مادوان یاسوج مشخص نیست و این حادثه 4 کشته داشته و مجروحی نداشته است.