پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مسکو اظهار امیدواری کرد که مذاکرات جدیدی درباره سوریه درماه جاری برگزار شود!!

مسکو اظهار امیدواری کرد که مذاکرات جدیدی درباره سوریه درماه جاری برگزار شود!!

معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام این‌که «احتمال می‌رود دور بعدی مذاکرات صلح در سوریه ماه جاری برگزار می‌شود»، با خام خیالی و پس از قربانی شدن ششصدهزارنفر از مردم سوریه برای اسقاط نظام بعثی بشارالاسد، بخیال خودش ابراز امیدواری کرد معارضان سوری از درخواست خود برای کناره‌گیری رئیس‌جمهوری این کشور دست بردارند.

به گزارش ایلنا، «گنادی گاتیلف» معاون وزیر خارجه روسیه، روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینتر فاکس» اعلام کرد: دور جدید مذاکرات صلح درباره سوریه، احتمالا ماه جاری میلادی آغاز شود.

گاتیلف گفت: «استفان دی‌میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه، در اواخر سپتامبر درخواست برگزاری دور جدید از مذاکرات میان طرف‌های سوری را مطرح کند.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد: مسکو امیدوار است که معارضان سوری همزمان با این موعد (برگزاری مذاکرات) از درخواست‌شان مبنی بر کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه از قدرت صرف‌نظر کنند.

وی تصریح کرد: در دور جدید مذاکرات در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر گفت‌وگوها درباره راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنان ابراز امیدواری کرد که در دور بعدی، مذاکرات بین طرف‌های سوری به صورت مستقیم برگزار شود؛ مسئله‌ای که روسیه همواره بر آن تأکید می‌کند ولی هیات معارضان سوری می‌گویند بستر مشترکی، که تمامی طرف‌های معارضان را در شرایط کنونی گرد هم آورد، وجود ندارد.