پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مروری بر زلزلهء نامهء اعتذار سعید مرتضوی

مروری بر زلزلهء نامهء اعتذار سعید مرتضوی

حضور اضطراری سعیدمرتضوی جلاد قصاب در در دفتر محمود احمدی نژاد در ولنجک

روزنامه وقایع اتفاقیه امروز در خبری با عنوان«ملاقات اضطراری در ولنجک» با اشاره به  اینکه سعید مرتضوی در دفتر محمود احمدی‌نژاد حضور یافته ؛متذکر شده است که سعید مرتضوی، دادستان برکنار‌شده تهران، که این روزها‌ یک پای ثابت دادگاه‌های کهریزک و تأمین اجتماعی است، بعد از انتشار نامه اعلام شرمندگی و تأسف از رخداد جنایت کهریزک که واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته، دیروز، (چهارشنبه) در خیابان مقدس‌اردبیلی‌شادآور به دفتر محمود احمدی‌نژاد واقع در ولنجک سر زده و چند ساعتی را آنجا گذرانده است.

به گزارش خبرنگار روزنامه «وقایع‌اتفاقیه»، حضور سعید مرتضوی از صبح روز چهارشنبه تا حدود ساعت سه بعد‌از‌ظهر در دفتر محمود احمدی‌نژاد، سؤالات بسیاری را در ذهن ایجاد می‌کند.

اگرچه حضور مرتضوی در دفتر رئیس دولت سابق با پیشینه حمایت احمدی‌نژاد و اعطای مدیریت تأمین اجتماعی در روزهای بحران بعد از برکناری و ماجرای کهریزک، دور از انتظار نیست اما بعد از انتشار نامه‌ وی به دادگاه قربانیان کهریزک کمی سؤال‌برانگیز به نظر می‌رسد.

انکار ابلهانه واقعیتها

عبدالرضا داوری، مشاور محمود احمدی‌نژاد، در پاسخ به پرسش «وقایع‌اتفاقیه» در مورد دلایل حضور سعید مرتضوی در دفتر محمود احمدی‌نژاد در ولنجک، یکسره در دروغی آشکار منکر قضیه شد و این حضور را رد کرد و ادعا کرد: محمود احمدی‌نژاد درحال‌حاضر در استان گلستان و شهر گرگان به سر می‌برد!!  او حتی در یک فرار رو به پرتگاه،  طرح حضور سعیدمرتضوی در دفتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ماجرای نامه‌ عذرخواهی او از قربانیان کهریزک را شیطنت و دروغ رسانه‌ای عنوان کرد!! و منکر آن شد! 

عبدالرضاداوری با شیوه انکار ابهانه واقعیت(خودرا به نفهمی زدن) حتی تصاویر واضح و مستند حضور دادستان سابق در دفتر محمود احمدی‌نژاد را فاقد ارزش دانست!!

این درحالی است که تصاویر روزنامه‌ «وقایع‌اتفاقیه» نشان‌ می‌دهد سعید مرتضوی با خودروی «سفید‌رنگ» «هیوندای- سوناتا» با «شماره رند» و مشخص آن -که در تصاویر دیگری مالکیت آن به آقای مرتضوی مسلم شده است- به دفتر محمود احمدی‌نژاد رفته و چند ساعتی نیز در آنجا توقف داشته است.

نامه عذرخواهی و شرمندگی سعید مرتضوی اگرچه تلاشی برای فرار رو به جلو از احتمال رأی سنگین صادره، ارزیابی شده و خانواده قربانیان حادثه غم‌انگیز کهریزک صراحتا از نبخشیدن خود حرف زده و خواهان برخورد قضائی هستند، اما این نامهء بخشش با استقبال برخی از چهره‌های سیاسی  مواجه شده است و برخی مانند دکترعلی مطهری نایب رئیس مجلس ضمن استقبال از این اعتراف، از دادستان برکنار‌شده تهران ‌خواسته‌اند درباره ماجرای قتل زهرا کاظمی و همین‌طور سعید پوراندرزجانی و دیگرانی که طی سال‌های قضاوت مرتضوی در مسند دادستانی تهران، به شهادت مظلومانه رسده اند، نیز اظهار‌نظر کند.