شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دادگاه انتظامی قضات در سال 1379 خواهان برکناری قاضی سفاک فتاک مرتضوی قصاب جلاد شد، اما حامیان این جنایتکار دست او را برای جنایتهای بیشتر باز گذاشتند!!

دادگاه انتظامی قضات در سال 1379 خواهان برکناری قاضی سفاک فتاک مرتضوی قصاب جلاد شد، اما حامیان این جنایتکار دست او را برای جنایتهای بیشتر باز گذاشتند!!

چرا حکم دادگاه نظامی علیه مرتضوی در سال ۷۹ اجرا نشد

ماشالله شمس الواعظین، سردبیر روزنامه‌های جامعه، توس، نشاط و عصر آزادگان که دادگاه آن در اواخر دهه ی هفتاد به ریاست سعید مرتضوی برگزار شده بود، یک روز پس از نامه ی عذرخواهی او از خانواده قربانیان بازداشتگاه کهریزک در سال ۸۸، در نامه ای نوشت که اگر در سال ۷۹ زیر بار اجرای محکومیت خود در دادگاه انتظامی قضات رفته بود، وقایع بعدی رخ نمی داد و امروز به عذرخواهی نمی رسید. شمس الواعظین در این نامه نوشته است: «من خود حکم ۳۶ صفحه ای صادره علیه شما را در سال ۱۳۷۹ از سوی دادگاه انتظامی قضات را که هرگز اجرا نشد در اختیار دارم. اگر در آن ایام و آن سالها فراستی و فطانتی به کار می رفت و اگر خود جنابعالی به احکام صادره از سوی نهاد مافوق احترام می گذاشتید و از مسند قضاوت کنار می رفتید چه بسا وقایع بعدی در دوره ی صدارت قضایی شما به وقوع نمی پیوست و امروزه ناگزیر از عذر خواهی و طلب عفو از خانواده قربانیان فاجعه کهریزک نمی شدید.»انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

متن نامه سعید مرتضوی دادستان سابق تهران درباره پرونده کهریزک و وقایع پیش‌آمده در تیرماه 88

ریاست محترم و هیئت محترم قضات شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران

با سلام بر محمد و آل طاهرینش. و با درود و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر و امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر

با سلام؛ به استحضار می‌ساند تقارن سومین جلسه دادگاه در این پرونده و نوبت دفاعیات اینجانب با نهم ذی‌الحجة  روز عرفه را به فال نیک می‌گیرم. زیرا در این تقارن ایام و مناسبت‌های دینی و الهی رمز و رازهایی است که آن را اتفاقی و بی‌حکمت و بی‌حاصل ندانسته و به برکت و فضل این ایام در گشایش قفل‌های بسته و مشکلات بیش از پیش امیدوارم.

عرفه روزی است به زیبایی شب قدر و دریایی‌ست به وسعت بخشش الهی؛ روز عرفه روزی‌ست که درهای آسمان برای تضرع‌های عاشقانه بندگان گشوده می‌شود. روزی که عارفان حق، از خیمه وجود خویش بیرون می‌آیند و با آتش شوق و اشتیاق به دعا و نیایش متوسل می‌شوند.

در این روز عزیر که سجاده‌ای به وسعت هستی گسترده است دست‌های خود را به سوی آن بی‌نیاز بالا برده دعا می‌نماییم که خدایا غروب این روز را با غروب گناهان و تقصیرات ما یکی گردان.

اینجانب به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران در زمان فتنه بزرگ سال 1388 مطالبی را به عنوان دفاع در پرونده منعکس نموده‌ام ولکن در این جلسه که نوبت به دفاع نهایی است با عنایت به اینکه انتظار به‌حق رهبر معظم و عزیزتر از جانمان این بود که مهار اغتشاش و خنثی‌ نمودن فتنه حتی در آن شرایظ اضطراری بدون ایراد خسارت و هرگونه لطمه‌ای به شهروندان عزیر انجام شود مطالب ذیل را در تکمیل دفاعیات به عمل آمده به استحضار می‌رساند:

1- برخورد بسیار شایسته از طرف خانواده‌های آسیب‌دیده قابل تقدیر و سپاس است لذا در همین رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به خاطر این متانت و بردباری و پیگیری از درون نظام و دست رد زدن به مداخله بیگانگان آنان را مورد تفقد قرار دادند؛ بنابراین مجددا مراتب ادب و احترام و تجلیل خود را از مقام شامخ این خانواده‌های بزرگوار اعلام می‌نمایم.

2- در رابطه با واقعه خونبار تیرماه 88 که متعاقب فتنه بزرگ و توطئه پس از انتخابات ریاست جمهوری به وقوع پیوست رهبری معظم انقلاب به خاطر عمق فاجعه از آن به جنایت تعبیر فرمودند. به عنوان دادستان وقت عمیقا ابراز تأسف و اعتذار می‌نمایم و از مقام شهیدان مظلوم این حادثه جوادی‌فر، روح‌الامینی و کامرانی طلب پوزش نموده و علو درجات آنها را از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

3- در این وقایع خونبار امام شهیدان روحشان آزرده و قلب رهبر معظم انقلاب و ملت شهیدپرور ایران عموما و خانواده‌های داغدار خصوصا مکدر و جریحه‌دار گردید که به راحتی قابل التیام نمی‌باشد. ضمن اینکه با چارچوب‌های عدالت‌محور نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام (ره) و شهیدان و رهبری معظم انقلاب اسلامی سازگاری ندارد. لذا اینجانب به سهم خود از محضر مقدس امام زمان، که صاحب اصلی انقلاب می‌باشند، روح بلند و ملکوتی امام راحل و شهیدان، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و خانواده های این عزیزان صمیمانه پوزش طلبیده و ابراز تأسف و تأثر و اعتذار دارم و امیدورام این اعتذار و دلجویی بتواند مرهمی بر این زخم و التیامی بر این داغ باشد.

4- اینجانب به عنوان دادستان وقت تهران در پیشگاه خداوند و وجدان خود از وقوع این حادثه هولناک اگرچه خداوند باریتعالی عالم است، در شکل‌گیری آن هیچ عمدی نبوده، ابراز شرمندگی می‌کنم.

5- امیدوارم تلخی این حادثه و هزینه‌های عظیم این خسارت معنوی همچنان در حافظه مسئولان مربوطه باقی مانده و من‌بعد شاهد تکرار اینگونه وقایع تلخ در کشور عزیزمان ایران اسلامی نباشیم.

سعید مرتضوی-21 شهریور

ماجرای تذکر سه عضو مجلس خبرگان به رئیس‌جمهور

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی شنبه شب در سلسله همایش‌های بصیرتی خط ۵۷  گفت: مجلس خبرگان رهبری سه نفر را مأمور کرد از جمله حجت‌الاسلام رئیسی که به آقای روحانی تذکر دهند چرا مواضع ایشان با رهبری در تضاد است؟ وی در پاسخ به علت عدم استیضاح رئیس جمهور در یک سال باقیمانده گفت: برای سؤال از رئیس‌جمهور ۷۵ امضا لازم است اما من در مجلس حداکثر می‌توان ۱۲ امضا جمع کنم و دید من از مجلس این است که چنین امکانی وجود ندارد.دانا این خبر را منتشر کرد.

FATF کاپیتولاسیون بانکی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم امام رضا (ع)، با تبریک فرارسیدن این عید الهی، شناخت شیطان را یکی از اعمال حج در سرزمین منا عنوان و اظهار داشت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا، رمی جمره‌ عقبه است؛ این رمی جمره در حقیقت نماد شیطان شناسی و شیطان ستیزی است. علم‌الهدی، در بخش دیگری از سخنان خود معاهده FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» خواند و گفت: برادران، ما لااقل در داخل خودمان مسئله‌ای نداشتیم ازنظر مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی، اکنون همین مقدار به دشمن نزدیک شدن، ما را آن‌چنان در دام دشمن انداخته که با این جریان FATF و این جریانی که تحت عنوان پولشویی که در حقیقت سلطه آمریکا بر بانک‌های ما است و یک «کاپیتولاسیون بانکی» است که ما گرفتار آن شدیم. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

کلینتون حداکثر تا 18 ماه دیگر زنده است!
یک روزنامۀ انگلیسی با اشاره به بیماری هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری امسال، مدعی شد که او فقط یک سال دیگر زنده است.بر این اساس، روزنامه انگلیسی «اکسپرس» نوشت: گزارش های پزشکی در آمریکا نشان می دهند که هیلاری کلینتون که ماه آینده با تکمیل 69 سالگی وارد هفتاد سالگی می شود، هنوز از عوارض سکته مغزی سال 2012 خود رنج می برد.گزارش های پزشکی حکایت از آن دارند که کلینتون در عمل، وارد آخرین مرحله بیماری VASCULAR DEMENTIA شده است و حداکثر تا 18 ماه دیگر زنده است.
«خودعلامه‌پنداری» برخی مسئولین یکی از آسیب‌های کشور است
یک عضو فراکسیون امید گفت: یکی از آسیب‌های اصلی کشور ما «خودعلامه پنداری» برخی مسئولین است.‌عبدالله حاتمیان اظهار کرد: یک عده در کشور ما عادت دارند که بنشینند و در همه زمینه‌ها اعم از پزشکی، نظامی، کشاورزی، اشتغال و … اظهار نظر کنند. در این حالت ضمن ایجاد خطاهای بسیاری در کار ممکن است به رسالت‌های مدنظر برای اجرای یک مسئولیت نرسیم، در هر حوزه باید کارشناسان مربوط به آن حوزه اظهار نظر کنند.وی با اشاره به این‌که «در مجلس چند حالت برای نمایندگان وجود دارد تا به اطلاعات فنی دست پیدا کنند»، اظهار کرد: موسسه پژوهش‌های علمی مجلس، گزارش کمیسیون‌های تخصصی و همچنین کارشناسان دولتی برای موضوعات گوناگون را به مجلس می‌آورند و توضیحاتی درباره یک موضوع ارایه می‌کنند.وی ادامه داد: مثلا در مورد مسالهFATF شاید همه نمایندگان اطلاعات تخصصی نداشته باشند و نتوانند اظهار نظر کارشناسی کنند در این رابطه یکی از سه مرجع بالا و مشاوران مربوطه برای نمایندگان توضیحاتی در رابطه با این موضوع ارائه می‌کنند.این عضو فراکسیون امید با اشاره به این‌که «یک نماینده قطعا نمی‌تواند در موضوعات گوناگون اظهار نظر تخصصی و کارشناسی کند»، گفت: اصلا نیازی نیست که یک نماینده در رابطه با هر موضوعی اظهار نظر کند. تخریب موضوعFATF یک دستاویز سیاسی است که ذهن مردم را مشوش می‌کند؛ چراکه نقد و نظر مخالف باید از کانال خودش باشد. ولی نقدهای بی‌جا جز تخریب دلسوزان نظام و همچنین دلسرد کردن مردم فایده دیگری ندارد.
انتقاد نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی از مطهری
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ماا انتظار داریم آقای مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کنند و چنین قائله ای برپا کند.ابوالفضل حسن بیگی از گفتگوی طولانیش با علی مطهری درباره فایل صوتی آیت الله منتظری و نامه مطهری به وزیر دادگستری در این خصوص خبر داد و گفت: اگر پدر شما آیت الله مطهری بود و شهید شد انقلاب اسلامی شهدای زیادی داده است. به یاد دارم یکی از نواده های امام (ره) فرزند حاج سیدمصطفی خمینی (سیدحسین) خطایی کرد وقتی به امام (ره) مراجعه کردند تاکید کرد با آنها برخورد کنید، بگیرد و محاکمه اش کنید و اگر حقش بود زندانش کنید. برخورد امام (ره) باعث شد بیت امام (ره) از خطا مصون بمانند. سیدحسین متاسفانه فریب بیرون از کشور و بنی صدر را خورده بود و خطر انحراف انقلاب را تهدید می کرد.نماینده مردم دامغان در مجلس ادامه داد: به ایشان تاکید کردم؛ ما انتظار داریم آقای مطهری هم مثل شهید مطهری قدم بردارد نه اینکه از نام مطهری سوءاستفاده کنند و چنین قائله ای برپا کند این چندمین بار است که این کار را انجام می دهد، نکته دوم اینکه ایشان نسبت به چند پرونده اعتراض دارد باید اعتراض خود را به صورت محرمانه به قوه قضاییه ارائه دهد نباید جمع ببندد و قاتل ۱۷ هزار شهید ترور را تطهیر کند.
پیشنهاد حبیبی برای انتخابات ۹۶
دبیرکل حزب مؤتلفه پیشنهاد کرد که مدل به روز شده شورای ائتلاف اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ مدل خوبی است.محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انتخاباتی تشکل متبوعش، گفت: در حال حاضر شورای انتخاباتی حزب تشکیل شده و جلسات‌مان را از طریق این شورا برگزار می‌کنیم. وی افزود: گزارشات این جلسات را به شورای مرکزی حزب مؤتلفه ارائه دادیم، البته هنوز مسئول این شورا انتخاب نشده است. دبیرکل حزب موتلفه درباره زمان ورود حزب متبوعش به مصادیق انتخاباتی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در زمان مقرر، حزب موتلفه به بحث انتخاباتی ورود مصداقی می‌کند.حبیبی با اشاره به مکانیزم موفق شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات گذشته خاطرنشان کرد: اگر نواقص این شورا رفع و نقاط قوت آن تقویت و بروز شود، می‌تواند در انتخابات 96 مدل مناسبی باشد.

اگر نهیب رهبری نبود یک جنازه هم وارد ایران نمی شد

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های امروز نماز عید قربان پایتخت، گفت: روز عید قربان روز روضه ماست. سال گذشته در همین ساعت که برای اقامه نماز عید می‌آمدم، به من خبر دادند که در منا فاجعه اتفاق افتاده است. امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیریت رهبری در فاجعه منا مدیریت بحران بود، گفت: این مدیریت ایشان نشانه بارز یک دفاع رهبری از ملت خود است و اگر نهیب رهبری نبود، اجازه نمی‌دادند یک جنازه هم وارد ایران شود و خداوند سایه این رهبر بزرگوار را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) بر کشور مستدام دارد.وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی می‌گوید این خون‌ها بر زمین نمی‌ماند، تأکید کرد: خون‌های بر زمین ریخته شده سال 66 شهدای مسجدالحرام و فاجعه منای سال قبل نیز دامن آل‌سعود را خواهد گرفت و آل‌سعود،‌آل‌سقوط خواهد شد.

مصرف روزانه بنزین در کشور رکورد زد

افزایش مصرف بنزین به 81 میلیون لیتر، افزایش هدر روی بنزین در جایگاه ها و مخالفت جدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این گمانه زنی را ایجاد کرده است که کارت سوخت از چرخه مصرف بنزین حذف نخواهد شد.فارس این خبر را منتشر کرده است.

دغدغه شیخ نور، ممانعت از بازگشت احمدی‌نژاد

بدون شک ناطق سعی می‌کند تا با بازی‌های سیاسی که در طول ادوار مختلف قبل از انقلاب و بعد از آن آموخته است، به گونه‌ای رفتار کند تا دیگر به روزگار احمدی‌نژاد بازنگردیم؛ دورانی که برای کشور مشکلات متعددی ایجاد شده بود.نامه نیوز این خبر را منتشر کرده است.

نظر پورمحمودی درباره رابطه روحانی با اصلح طلبان

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گویی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما حلقه وصل حسن روحانی با این تشکل هستید اظهار داشت: روحانی جزء عوامل اولیه جامعه روحانیت بوده و نیازی به حلقه وصل نیست.وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه آیا حسن روحانی به جلسات جامعه روحانیت بازخواهد گشت گفت: فعلا که بازنگشته؛ ما مانع بازگشت هیچ کسی نیستیم اما تا الان این بازگشت اتفاق نیفتاده است.پورمحمدی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حضور مجدد حسن روحانی در جلسات جامعه روحانیت منجر به دوری وی از اصلاح طلبان می شود عنوان کرد: این مسأله قابل ارزیابی نیست. این ها پیش گویی‌هایی است که چندان با واقعیت منطبق نیست. وزیر دادگستری تصریح کرد: روحانی ادعا ندارد که با اصلاح‌طلبان است؛ وی همیشه گفته، من مشی مستقل دارم. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

چند میلیون بیکار داریم؟

در حالی مرکز آمار معتقد است فقط ۲ میلیون و ۷۲۹ هزار نفردر کشور بیکار هستند که آمار ارائه شده از سوی مجلس، مقامات دولتی و بخش خصوصی خبر از بیکاری ۵ تا ۷ میلیونی می‌دهد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

خبر صدور فتوای رهبر انقلاب برای برگزاری مناسک حج در کربلا تکذیب شد

به دنبال خبرسازی کذب برخی رسانه های عربی در مورد صدور فتوایی از سوی مقام معظم رهبری و انجام مناسک حج از سوی یک میلیون ایرانی در کربلا و مراقد مقدسه، دفتر حفاظت منافع کشورمان ضمن تکذیب این گزارش ها و در واکنش به بیانیه صادره از سوی موسسه الازهر و گزارش های خبری در برخی رسانه های گروهی مصر تاکید کرد: چنین فتوایی به هیچ وجه در سال جاری یا سال های گذشته صادر نشده است و این مساله نادرست، ساختگی و افتراست.دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه فریضه حج یکی از شعائر اسلامی است و ادای مناسک حج بر همه کسانی که استطاعت آن را دارند، واجب است، افزود: زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه در احادیث و روایات متعدد وارد شده و دارای ثواب و اجر عظیمی است و مشتاقان بسیاری در طول قرن ها و هر ساله در روز عرفه به سوی مرقد مطهر حضرت سید الشهداء (ع) روی می آورند.

درآمد عربستان از برگزاری مراسم حج

یک مقام عربستان گفت درآمد حج کشورش تا سال 2030 باید به مرز 47 میلیارد ریال سعودی برسد.به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام سعودی گفت براساس برنامه اقتصادی «نگاه 2030»، درآمد حج تا سال 2030 باید به مرز 47 میلیارد ریال عربستان (12.53 میلیارد دلار) برسد.بر این اساس، «مروان عباس شعبان»، رئیس کمیته ملی حج و عمره و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی مکه در این باره گفت: «آمار و ارقام فعالیت های اقتصادی بسته به تعداد حجاج و قدرت خرید و نیز ملیت آنها هر سال متفاوت است. اما امروز این آمار به بالاترین سطح خود نرسیده است».

واکنش عجیب رئیس‌فدراسیون به خبر پناهندگی اسکی باز ایرانی
افتخاری، رئیس فدراسیون اسکی در واکنش به شایعه پناهندگی یک اسکی‌باز ایرانی گفت که «تا حدودی» از اعزام آنها با خبر نبوده است. رییس فدراسیون اسکی در مورد مسابقات جهانی رول اسکی سوئد و نحوه اعزام ملی‌پوشان و شایعه پناهندگی آنان تاکید کرد: درخواست آن‌ها برای مسابقات با مجوز شورای برون مرزی و دریافت ویزا نیز قبل از ریاست من در فدراسیون اسکی بوده است.او با بیان اینکه انتخاب ملی‌پوشان در زمان مدیریت من نبوده‌است، گفت: انتخاب ملی‌پوشان در تیرماه صورت گرفت. در آن زمان از طریق فدراسیون به ورزشکاران اعلام شده بود که هرشخص با هزینه شخصی می‌تواند در مسابقات جهانی رول اسکی سوئد حضور یابد و فدراسیون نیز آنها را اعزام خواهد کرد. عبدی افتخاری افزود: این تصمیم در مدیریت گذشته صورت گرفته است و به من ارتباطی ندارد. درخواست این عزیزان، مجوز برون مرزی و دریافت ویزا قبل از ریاست من بوده است و قبل از ما بسته شده است. در مردادماه مکاتبات صورت گرفته است و این عزیزان اعزام شدند. حتی ما از اعزام این ملی‌پوشان تاحدودی بی‌اطلاع بودیم و زمانی که در آنجا دچار مشکلاتی شدند متوجه موضوع شده و پیگیری‌ها را صورت دادیم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.
آماده‌سازی‌ پایگاه‌ همدان‌ برای‌ ورود‌ هواپیماهای‌ روسی
خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، روزنامه «ایزوستیا» (Izvestiya) به نقل از یک منبع نظامی و دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود نوشت: گفته می شود که هر دو کشور ایران و روسیه در حال برنامه ریزی برای آماده سازی پایگاه (هوائی نوژه همدان) برای استقرار احتمالی جنگنده های روسی هستند. یگان هوایی راهبردی آنتونوف An-۱۲۴ و ایلیوشین Il-۷۶ با بیش از بیست پرواز همدان را برای میزبانی بمب افکن های روسی سوخو- ۲۴ و توپولوف Tu-۲۲M۳ آماده می کنند. مهم ترین گام در این مسیر استقرار تسلیحات کافی هواپرتاب و جابجاسازهایی است که برای تجهیز تسلیحات هوایی بر هواپیماها لازم است.انتخاب این خبر را منتشر کرد.
آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار پایان اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی شد
آیت‌الله مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در نامه‌‌ای به حجت‌الاسلام حاج محسن صمداف که چندی است در اعتراض به اقدامات دولت آذربایجان دست به اعتصاب غذا زده،‌ از وی خواست به اعتصاب غذای خود پایان دهد. در بخشی از این نامه آمده است: به ما خبر رسید، شما اعتصاب غذا کرده‌‌اید و وضع جسمی شما دگرگون شده، اینجانب حفظ وجود شما را لازم می‌دانم و به همین دلیل تاکید می‌کنم برای همین منظور به اعتصاب غذا پایان دهید و ان شاءالله اجر مجاهدان فی سبیل الله را خواهید داشت.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.
دوشنبه عید بگیرید شلاق می‌خورید
گروه تروریستی داعش، برای ساکنان مناطق تحت تصرف خود، روز سه شنبه را عید قربان اعلام و تهدید کرده است مخالفان این تصمیم را با شلاق و زندان مجازات خواهد کرد. منابع محلی به رسانه های عراقی اطلاع داده اند که گروه تروریستی داعش در محلات و بازارهای موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق، به اطلاع اهالی این شهر رسانده است که روز سه شنبه عید قربان است و کسانی که مخالف این رای و نظرباشند، مرتد تلقی می شوند. ایرنا این خبر را منتشر کرد.
تهمت‌های عجیب یالثارات به سه چهره سینمایی مشهور
یالثارات در مطلبی تحت عنوان «سونامی کثیف آلبالوهای جنسی چکونه به سینما آمد؟» سه داستان را درباره شخصیت‌های با اسم خیالی قباد، فرهاد و شهرزاد نقل می‌کند که در خود متن هم عینا با اشاره‌های مستقیم به ما می‌فهماند که این سه تن چه کسانی هستند و ادعا می‌کند که این سه چهره سینمایی مشهور روابط نامشرع و خلاف عرفی با هم دیگر دارند.
جلوی اکران فروشنده در زنجام گرفته شد
به مناسبت روز سینما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اکران ویژه فیلم فروشنده را برای اصحاب فرهنگ و رسانه این استان پیش بینی کرده بود که در لحظه اکران، مسئول سینما بهمن به بالای تریبون رفت و اعلام کرد: به علت مخالفت حوزه هنری با اکران این فیلم، فایل فروشنده به دست سینما نرسید و این فیلم اکران نمی شود. اکران نشدن فیلم فروشنده، اعتراض اصحاب فرهنگ و رسانه حاضر در جمع را به دنبال داشت و منجر به خارج شدن اغلب آنان از سالن سینما شد. همین موضوع موجب شد تا مسئول سینمای جوان زنجان، پشت تریبون حاضر شود و نسبت به اقدام حوزه هنری در جلوگیری از اکران این فیلم، اعتراض کند.ایرنا این خبر را منتشر کرد.