جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخوند علم الهدی، معاهده FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» خواند و گفت ما در دام شیطان افتاده ایم.

آخوند علم الهدی، معاهده FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» خواند و گفت ما در دام شیطان افتاده ایم.

آخوند علم الهدی، در استان خراسان رضوی گفت: دو سال مذاکره کردن برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها نه تنها سبب لغو تحریم‌ها نشد بلکه بر تحریم‌ها اضافه شد.

به گزارش انتخاب ، احمد علم‌الهدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان در حرم امام رضا (ع)، با تبریک فرارسیدن این عید الهی، شناخت شیطان را یکی از اعمال حج در سرزمین منا عنوان و اظهار داشت: یکی از اعمال روز عید قربان در سرزمین منا، رمی جمره‌ عقبه است؛ این رمی جمره در حقیقت نماد شیطان شناسی و شیطان ستیزی است.

وی ادامه داد: در روز عید قربان، جمره عقبه را باید حاجیان رمی ‌کنند و در دو روز یازدهم و دوازدهم، دو روز دیگر ایام التشریق، باید سه جمره را رمی کنند؛ عرب‌ها جمره عقبه را می‌گویند «الشیطان الکبیر»، یعنی در مقام شیطان شناسی باید ابتدا شیطان بزرگ را شناخت و بعد در روز جمره‌ای که رمی می‌کنند، شیطان‌های خورد، ازناب، عمال و عوامل وابسته به شیطان را بایستی شناسایی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: سنگ زدن به یک پایه، فی‌نفسه کاری نیست، این یک تمرین، نماد و تلقین به انسان هست و یا در حقیقت یک راهبرد زندگی برای انسان هست، می‌گردد در سرزمین منا، جمره‌ی عقبه را پیدا می‌کند به‌عنوان شیطان بزرگ او را رمی می‌کند و بعد ازناب شیطان را در روزهای بعد پیدا می‌کند و آن‌ها را هم رمی می‌کند.
احمد علم‌الهدی با تأکید بر اهمیت شیطان‌شناسی و شیطان‌ستیزی، عنوان کرد: این‌که رمی از جمره عقبه شروع می‌شود به خاطر این است که در شیطان شناسی، شناخت شیطان بزرگ برای ما مهم است و بعد از شناخت شیطان بزرگ باید به سراغ شیطان بزرگ و ازناب شیطان بزرگ رفت، این یک راهبرد در زندگی ما هست، چه‌بسا سال‌ها مردم رمی جمره می‌کردند، حاجیانی که از این سرزمین و کشور به سرزمین حرم مسافرت می‌کردند، نمی‌دانستند.

وی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار ما یکی از آموزه‌های کراماتی‌اش در این انقلاب، جمره عقبه زندگی اجتماعی ما و شیطان بزرگ دنیای امروز را امام به ما معرفی کرد، شیطان شناسی ما را امام انجام داد اما شیطان ستیزی که رمی جمره در زندگانی‌مان است، باید خودمان انجام دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امام شیطان بزرگ را به ما معرفی کرد، شما جمره اولا و وسطی را بعد از شناخت جمره عقبه می‌شناسید یعنی وقتی به سمت جمره عقبه رفتید، جمره اولی و وسطی شناخته می‌شود، وقتی شیطان بزرگ را ما شناختیم، در جهت و راه شیطان بزرگ، شیاطین بزرگ و ازناب شیطان را در زندگانی خود می‌شناسیم، این شیطان شناسی و شیطان ستیزی را از امام آموختیم «مرگ بر آمریکا».

احمد علم‌الهدی با اشاره به نقش مردم در شیطان‌ستیزی، تصریح کرد: امروز شما برادران و خواهران باید این واقعیت را در زندگانی سیاسی خودتان محقق کنید، شیطان بزرگ شناخته‌شده، شیطان ستیزی به‌وسیله شما برادران و خواهران صورت می‌گیرد؛ شیطان، شیطنتش این است که وقتی آدم‌ها به شیطان نزدیک شدند، بیشتر در دام شیطان می‌افتند، کاربرد شیطنت شیطان غالباً نسبت به آدم‌هایی است که به‌طرف شیطان بروند و به آن نزدیک شوند.

وی گفت: کسانی که از شیطان فاصله گرفتند و با شیطان دشمنی می‌کنند، شیطان جز دشمنی، عداوت و سرکوبی کار دیگری نسبت به آنان انجام نمی‌دهد و با مقاومت در برابر سرکوبی شیطان در مقابل او می‌ایستند و طعمه شیطنت شیطان قرار نمی‌گیرند.

احمد علم‌الهدی، طعمه شیطان را کسانی دانست که به او نزدیک می‌شوند و اظهار داشت: اما نزدیک شدن به شیطان و رفتن به‌طرف شیطان باعث می‌شود که انسان طعمه شیطنت شیطان قرار بگیرد و شیطنت شیطان نسبت به کسانی که به او نزدیک می‌شوند کاربرد دارد؛ خداوند در سوره یاسین می‌فرماید: «أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُبِینٌ»، «ای بنی آدم مگر من خدا با شما پیمان نبستم به شیطان نزدیک نشوید، شیطان را پرستش نکنید، شیطان دشمنی آشکار برای شما هست؟»؛ خدا عهد و پیمان گرفته ما به شیطان نزدیک نشویم، نزدیک شدن به شیطان در دام شیطان افتادن است و شیطنت شیطان برای ما کاربرد دارد.

وی به فشار مضاعف آمریکا بر کشور در سه سال اخیر اشاره و تصریح کرد: ما در این عمر سیاسی 37 ساله این انقلاب و نظام در دو سه سال اخیر، دقیقاً این را تجربه کردیم، از اول مقام معظم رهبری فرمودند «آمریکا جنایت‌کار است، آمریکا خائن است، آمریکا شیطان است» لقب شیطان بزرگ را امام بزرگوار ما به آمریکا داد و رهبری هم فرمودند هر نوع نزدیک شدن و پیمان بستن با آمریکا، دشمنی بیشتر و عهدشکنی بالاتر از آمریکا هست.

احمد علم‌الهدی بیان کرد: این را مقام معظم رهبری فرمودند اما اگر مردم به دولتی رأی دادند که اجرای سیاست دولت این است که باید مشکلات اقتصادی و مسیر مدیریت نظام را از طریق مذاکره و از طریق نزدیک شدن به دشمن انجام بدهد، مقام معظم رهبری راه را باز گذاشتند.

وی افزود: هرچند عزیزان ما به‌عنوان انجام یک خدمت جریان مذاکرات را انجام دادند، با اخلاص و صفا هم وارد این قضیه شدند اما خود نزدیک شدن و قرب به شیطان، ما را در دام شیطان انداخت، شیطنت شیطان برای ما کاربرد پیدا کرد، دو سال مذاکره کردن برای حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم‌ها نه تنها سبب لغو تحریم‌ها نشد بلکه بر تحریم‌ها اضافه شد، در طول تاریخ 37 ساله این نظام ما، دشمنی‌هایی که آمریکا در طی این دو سال انجام داد، مطابق است با تمام دشمنی‌هایی که آمریکا در طول این نظام با ما انجام داده است.
احمد علم‌الهدی، معاهده FATF را «کاپیتولاسیون بانکی» خواند و گفت: برادران، ما لااقل در داخل خودمان مسئله‌ای نداشتیم ازنظر مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی، اکنون همین مقدار به دشمن نزدیک شدن، ما را آن‌چنان در دام دشمن انداخته که با این جریان FATF و این جریانی که تحت عنوان پولشویی که در حقیقت سلطه آمریکا بر بانک‌های ما است و یک «کاپیتولاسیون بانکی» است که ما گرفتار آن شدیم، ما را که از تحریم‌ها رها نکرده، دچار خود تحریمی نیز کرده است که خودمان، خودمان را تحریم کنیم.