جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ادعای علی اکبر صالحی: روسیه مقدم بر دیگر کشورهاست. “ایران مستقل” در کنار”روسیه مقتدر” کارهای بزرگی انجام میدهند!

ادعای علی اکبر صالحی: روسیه مقدم بر دیگر کشورهاست. “ایران مستقل” در کنار”روسیه مقتدر” کارهای بزرگی انجام میدهند!

رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در سال جاری شاهد ارتقای تبادلات تجاری تا بیش از ۷۰ درصد بودیم و امیدواریم این شتاب را حفظ کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به بوشهر، علی‌اکبر صالحی در نشست خبری صبح امروز خود که به همراه سرگئی کرینکو رییس شرکت روس‌اتم درحاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی واحدهای دو و سه نیروگاه بوشهر برگزار کرد، گفت: امروز شاهد آغاز فعالیت‌های اجرایی احداث دو واحد جدید نیروگاه بوشهر هستیم و به این دلیل، امروز را روزی سرنوشت‌ساز در صنعت اتمی کشور می‌دانیم.

او با بیان این‌که با راه‌اندازی این دو فاز جدید وارد فاز جدیدی در صنعت اتمی کشور می‌شویم، یادآور شد: برای احداث این دو نیروگاه بزرگ، نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و به کمک روسیه وارد گستره دیگری از صنعت اتمی در ابعاد دیگر شده‌ایم.

او گفت: همچنین تفاهمنامه‌ای که پیش از این درخصوص ساخت سوخت به امضا رسید و در برجام نیز گنجانده‌ شد، یکی دیگر از پروژه‌های همکاری دو کشور ایران و روسیه خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان این‌که صنعت هسته‌ای تبدیل به نمادی استراتژیک و جدی میان دو کشور ایران و روسیه شده، یادآور شد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، ایران مستقل در کنار روسیه‌ای مقتدر می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و همان‌طور که ریاست‌جمهوری محترم بارها تاکید کرده‌اند در رویکرد جدید روابط بین‌الملل، مقدم بر همه کشورهای دیگر است.

او با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه راهبردی و همواره رو به گسترش است، گفت: خوشبختانه در سال جاری شاهد ارتقای تبادلات تجاری تا بیش از ۷۰ درصد بودیم  و امیدواریم این شتاب را حفظ کنیم.