پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارکان رژیم ایران، سی و سه میلیارد دلار از آمریکا پول نقد و شمش طلا گرفته اند و برعلیه آمریکا شعارهای پ.چ سر میدهند که کسی از زد و بند این معامله کثیف مطلع نشود!!

ارکان رژیم ایران، سی و سه میلیارد دلار از آمریکا پول نقد و شمش طلا گرفته اند و برعلیه آمریکا شعارهای پ.چ سر میدهند که کسی از زد و بند این معامله کثیف مطلع نشود!!

 بازهم عربده بزنید که آمریکا “اَخ است!!”
یکی از مقامات ارشد ایالات متحده که در جریان مذاکرات هسته ای قرار داشته است، به نمایندگان کنگره آمریکا اظهار کرده که دولت باراک اوباما علاوه بر 1.7 میلیارد دلار مربوط به فسخ قرار داد خرید تسلیحات، مبلغ 33.6 میلیارد دلار را نیز در قالب طلا و پول نقد به شکل سِّری به ایران پرداخت کرده است.
به گزارش «تابناک» نشریه «واشنگتن فری بیکن» در همین رابطه متذکر شده است که در فاصله ژانویه سال 2014 تا جولای 2015 دولت اوباما هر ماه مبلغ 700 میلیون دلار  به ایران پرداخت کرده است. بر طبق این قرار داد ایالات متحده در مجموع بایستی به ایران 11.9 میلیارد دلار پرداخت کرده باشد که مارک دوبویتز از جمله شخصیت های برجسته مخالف قرارداد هسته ای اشاره کرده که جزئیات پیرامون این مسئله بسیار مبهم است.
مارک دوبویتز به نمایندگان کنگره آمریکا گفته است که علاوه بر این رقم ایران احتمالا 33.6 میلیارد دلار دیگر در قالب طلا و پول نقد از ایالات متحده در یافت کرده است. اکنون نمایندگان کنگره آمریکا در پی تحقیق و تفحص این مسئله از دولت باراک اوباما و در خصوص پرداخت های نقدی به ایران در سالهای قبل از توافق هسته ای میباشند.
مار دوبویتز با اشاره به گزارشی از خبرگزاری رویترز مربوط به ماه جولای گفته است: مقامات آمریکایی تایید کرده اند که ایران رقمی در حدود 20 میلیارد دلار را از ایالات متحده در یافت کرده است. سوال این است که این رقم از طریق طلا، پول نقد و یا فلزات گرانبها در اختیار ایران قرار داده شده؟ آیا این پرداخت از مسیر سیستم مالی رسمی صورت گرفته؟ یا به شکل نقد و حواله؟
وی همچنین گفته است که دولت اوباما باید این موضوع را روشن کند که این 20 میلیارد دلار شامل 11 میلیارد دلار تعیین شده در برجام است و یا چیزی مجزا از آن محسوب میشود؟ در هر صورت نحوه انتقال این پول اهمیت بسیار زیادی دارد و بدترین سناریو در این جا این است که ایران به شکل سری چیزی در حدود 33.6 میلیارد دلار در قالب طلا، فلزات گرانبها و پول نقد از ایالات متحده دریافت کرده است.
وی البته شخصا ابراز کرده است که بخشی از این پول به شکل نقدی و سایر دارایی ها به ایران تعلق گرفته است. دولت اوباما پیش از این اظهار کرده بود که پرداخت نقدی تنها ره ممکن برای دسترسی ایران به این اموال با وجود برقراری تحریم های مالی است.
«پل آهرن» مشاور ارشد وزارت خزانه داری آمریکا در این باره گفته بود که پرداخت به شکل نقدی مطمئن ترین راه برای دسترسی ایران به این اموال و به شکل زمان بندی شده است. اما مارک دوبویتز بر این باور است که اگر کاخ سفید از ابتدای اجرای برجام اقدام به پرداخت مبالغی نقدی به ایران کرده باشد، مجموع این مبالغ بالغ بر 33.6 میلیارد دلار میشود. آیا این رقم از طریق مراجع مالی رسمی به ایران رسیده است؟ اگر چنین باشد دولت اوباما در مورد پرداخت 1.7 میلیارد دلار به ایران صادق نبوده است. اما اگر میلیاردها دلار پول از طریق نقدی به ایران منتقل شده است، این موضوع یک افشاگری حیرت آور است.
اظهارات مارک دوبویتز در حالی است که در هفته گذشته وال استریت ژورنال افشا کرده بود که علاوه بر 400 میلیون دلار پولی که کاخ سفید در ازای آزاد سازی زندانیان ایرانی پرداخت کرده است، مبلغ 1.3 میلیارد دلار دیگر نیز از طریق نقدی به ایران پرداخت شده است.