سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بلیبوردهای حاوی فحشهای غلیظ رهبر نظام حاکم بر ایران درمورد آل سعود!! در خیابانها و شوارع بغداد آویخته شد!!

بلیبوردهای حاوی فحشهای غلیظ رهبر نظام حاکم بر ایران درمورد آل سعود!! در خیابانها و شوارع بغداد آویخته شد!!

بیلبوردهای «شجره ملعونه» در خیابان‌های بغداد

خبرگزاری فارس: بیلبوردهای «شجره ملعونه» در خیابان‌های بغداد+عکس

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، بلیبوردهایی را نشان می‌دهد که حاوی اظهارات رهبری به مناسبت حج  امسال است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فعالان شبکه‌های اجتماعی روز چهارشنبه  تصاویری منتشر کرده‌اند که برافراشته شدن بیلبوردهای حاوی پیام  رهبری به بهانه مراسم حج را در سرتاسر خیابان‌های شهر بغداد، پایتخت عراق نشان می‌دهد.  علی خامنه ای در این پیام با اشاره به فاجعه سال گذشته منا از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان خواست تا فکری اساسی برای مدیریت حرمین شریفین و مسأله حج کنند.

در بخشی از پیام حج علی خامنه ای در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر (ص) دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسراء چنین آمده است:

«وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

بیلبوردهای نصب‌شده در خیابان‌های بغداد نیز، چنانکه در تصاویر زیر دیده می‌شود، از همین عبارت برای اشاره به خاندان آل‌سعود استفاده کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام