پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مردم تهران میبینند که هرلحظه برق از هرگوشه و کناری فاز فاز میپرد!!

مردم تهران میبینند که هرلحظه برق از هرگوشه و کناری فاز فاز میپرد!!

 یک “بیل مکانیکی” برق از شهر تهران پراند و پایتخت را درخاموشی غرق کرد!

ابتدا برق  منطقه ستارخان تهران بود که غروب یکشنبه پرید، سپس در ادامه آن،  مناطق مختلف پایتخت در مرکز، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق عصر روز دوشنبه ۱۵ شهریور فیوز پراندند و قطع شدند!!

با فیوزپرانیهای گسترده در سراسر پایتخت، آشوب و بی نظمی عجیبی بر سراسر شهر حاکم شد. دلیلش هم آن بود که قطع برق چراغ‌های راهنمایی باعث «ترافیک و سردرگمی» در «اکثر نقاط» تهران شده بود. تصادفهای زیادی اتفاق افتاد و مردم عصبانی و عاصی با ماموران سرگیجه گرفته “ناجا” به شدت درگیرشدند و در فرصت به دست آمده،  دقّ دل خود را سرآنها خالی کردند!

در این شلوغیهای عجیب، شخصی موسوم به “غلامحسین آرام”( معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران) روز دوشنبه مسئولیت این حادثه را برعهده یک “بیل مکانیکی” گذاشت و اعلام کرد:”شامگاه یکشنبه یک بیل مکانیکی در نزدیکی «نیروگاه شهید پیروزی» مشغول کار بود که با خطوط هوایی پست ۶۳ کیلووات برخورد می‌کند و بر اثر این برخورد که با «صدای مهیبی» همراه بوده، برق منطقه قطع می‌شود.” در همین رابطه فرد دیگری موسوم به غلامرضا خوش‌خلق (مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران) اضافه کرد که این “بیل مکانیکی” متعلق به شهرداری تهران بوده است!

خبرگزاری تسنیم – اطلاعات سپاه پاسداران- هم تایید کرد که از ساعت ۱۴ روز دوشنبه «قطعی‌های پراکنده و حتی گسترده» در «بخش عمده‌ای» از مرکز، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق تهران رخ داده است.

خبرگزاری مهر،  هم گزارش داد که “سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای تهران” فردی موسوم به علی خراسانی  اعلام کرد خط انتقال ۲۳۰ کیلوولتی برق “فیروز- بهرام‌آزادگان” (یکی از خطوط اصلی شبکه برق تهران) زهوارش دررفته و به علت شل شدن پیچ و مهره های دکلهایش، از کار افتاده است. به دلیل این مشکلات، دیسپچینگ (مرکز کنترل توزیع برق) اقدام به «مدیریت شبکه بار مصرف برق» در سطح شهر کرده که برق برخی از مناطق قطع شده است.

البته هیچکس این توضیح “شبه فنی” ولی “غیرعلمی” را باور نکرد. زیرا همه مردم تهران شاهد بودند که قطعی برق در سراسر پایتخت پس از انفجار مهیبی رخ داد که شامگاه یکشنبه در پست برق ستارخان در محله طرشت در ساعت یازده شب بوقوع پیوست و شدت انفجار و “صدای مهیب ترکیدن مرکز برق” همزمان با قطع شدن ناگهانی برق اهالی منطقه ستارخان را سراسیمه و وحشتزده و عصبانی از بیعرضگی مسئولان دزد و غارتگر به وسط خیابانها کشاند.

بیانیه رسمی “برق تهران”(توانیر) در واکنش به انفجار درغرب پایتخت و قطعی گسترده برق در تهران

به گزارش پایگاه خبری شورا آنلاین گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که حوالی ساعت ۲۳ شب گذشته مرکز توزیع برق ستارخان (طرشت) منفجر و برق این منطقه با صدای مهیبی قطع شد.

درحالی که حادثه برقی شب گذشته در غرب تهران، باعث قطع برق و نگرانی اهالی پایتخت شده است، مسئولان برق منطقه‌ای تهران پاسخی به پیگیری‌های رسانه‌ای درباره این اتفاق ندادند و در نهایت پس از پیگیری‌های بسیار، بیانیه‌هایی در “سایت توانیر و وزارت نیرو” دراین باره روی خروجی قرار گرفت.

با بروز این حادثه صدای مهیب انفجار و قطعی برق در این منطقه مردم این محدوده را وحشت زده کرد و به خیابان‌ها کشاند. پیگیری‌ها حاکی از این است که این علت این حادثه ناشی از بروز اشکال فنی و تأسیسات برق منطقه و بروز اتصالی و نارسایی فنی در پست شهید فیروزی ستارخان بوده است.

مسئولان شرکت برق منطقه ای تهران برای رسیدگی به علت حادثه جلسه ویژه‌ای را تشکیل دادند که ابتدا گفته شد ساعاتی بعد جزییات جلسه اعلام خواهد شد. با این‌حال هیچ‌کدام از مدیران مسئول در این شرکت تاکنون پاسخگوی پیگیری‌های رسانه‌ای نبوده‌اند و معاون بهره‌برداری این شرکت نیز که آماده پاسخگویی به سئوالات بود، اعلام کرده است که فعلا از سوی روابط عمومی اجازه پاسخگویی به ما داده نشده است. اقدامی که باتوجه به نیاز به پاسخگویی فوری در چنین شرایطی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

درپی پیگیری‌های رسانه‌ای در این رابطه دو بیانیه مجزا روی خروجی سایت توانیر و وزارت نیرو قرار گرفت. در توضیحاتی که سایت توانیر منتشر کرده آمده است: شب گذشته (یکشنبه قبل از نیمه شب) بر اثر برخورد جرثقیل خصوصی با یکی از خطوط فوق توزیع (طرشت – کاشانی)، خاموشی در منطقه یاد شده ایجاد گردید، که همکاران ما در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام و بعد از نیمه شب خاموشی به کلی مرتفع شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: از همراهی و همدلی مردم عزیز تشکر کرده و به خاطر نارسائی ایجاد شده به سهم خود پوزش می طلبیم.

برپایه این گزارش پیش از این برخی رسانه ها از انفجاری در منطقه ستارخان خبر داده بودند که به این ترتیب اخبار منتشر شده در این خصوص کاملا تکذیب می شود.