چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار گوناگون خارج و داخل جراید

اخبار گوناگون خارج و داخل جراید

اسناد واگذاری خانه به میرحسین موسوی

واکنش جالب رسانه‌های اصولگرا در برابر املاک نجومی شهرداری تهران ، انتشار اسناد واگذاری خانه به نخست وزیر سابق ایران کسی که در سلامت اقتصادیش هیچ شبه‌ای تا الان وارد نشده است.

کنایه کواکبیان به سفرهای احمدی نژاد

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست سراسری شورای نمایندگان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: یک عده‌ای با ما عکس سلفی گرفتند اما زنبیل‌شان را جای دیگری گذاشتند. ۵۰، ۶۰ نفر فرم‌های ما را امضا کردند اما این نمایندگان اکنون با ما نیستند و معلوم هم نیست چه کسی مسئولیت اقدامات آن‌ها را بر عهده می‌گیرد. این فراکسیون دنبال تغییر قانون انتخابات و تقویت بُعد نظارتی مجلس است، برای انتخابات شوراهای شهر و روستا کمیته‌های مرکزی در مجلس تشکیل می‌شود که اعضای فراکسیون امید هم عضو از این کمیته‌ها خواهند بود تا مرقانون در این زمینه اجرا شود. نمی‌گذارند رئیس جمهور اصلاحات به تماشای تئاتر برود اما آن آقا شهر به شهر می‌چرخد و سخنرانی می‌کند، وزارت کشور در این زمینه باید جدی‌تر باشد. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

تکذیب خبر بازداشت همسر و فرزند مدیر عامل

شهاب الدین غندالی شب گذشته، بار دیگر خبر بازداشت خود، همسر و فرزندش را تکذیب و اعلام کرد از نماینده مجلسی که این خبر را منتشر کرده شکایت می‌کند. وی در تازه‌ترین اقدام در نامه ای به دادستان تهران به پروژه تخریب بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور توسط عده ای افراد خاص اشاره کرد و گفت: همانگونه که مستحضرید اخیرا برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در حوزه اقتصاد کشور با سوء استفاده از حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به جایگاه ، حقوق و دارایی فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، با استراتژی فرار به جلو و خرید زمان جهت حفظ منافع نامشروع خود، اقدام به شایعه پراکنی و اتهام زنی های غیر اسلامی و انسانی به اینجانب، خانواده و مدیران شرکت های تابعه صندوق نموده اند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

سوال از جنتی در مورد کنسرت ها کلید خورد

نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از طرح سوال سه نماینده از وزیر ارشاد در مورد لغو مجوز کنسرت ها خبر داد. عبدالکریم حسین زاده اظهار کرد: سوال مشترک اصلی من و آقایان مطهری و پارسایی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درمورد لغو مجوز کنسرت ها، تامین امنیت کنسرت ها و مسئولیت پذیری وزیر در قبال برنامه های فرهنگی که برای آنها مجوز صادر می شود، مطرح شده است. وی با بیان اینکه این طرح سوال روز گذشته (سه شنبه) تقدیم هیات رئیسه مجلس شده گفت که هیات رئیسه سوال از وزیر ارشاد را به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع کرده است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

رضا رشیدپور به دادگاه احضار شد

مجری برنامه «حالا خورشید» خبر احضارش به دادگاه را اینستاگرام منتشر کرد. او یک عکس از برگه احضاریه را در این شبکه اجتماعی گذاشت و در توضیح آن نوشت :

انتظار برعکس و نتیجه در عکس

آستانه تحمل و نقدپذیری برخی مدیران دولت محترم تدبیر و امید چقدر است؟

چند وقت پیش نقد کوتاهی نسبت به عزل و نصب‌های یک ساعته در یکی از زیر مجموعه‌های وزارت نفت در برنامه مطرح کردم که نتیجه ی آن را در عکس مشاهده می‌فرمایید .

انتظار برعکس داشتیم و نتیجه درعکس گرفتیم

ضمن احترام به قانون و بازپرس عزیز، حتما در شعبه حاضر شده و عرایضم را تقدیم ساحت دادگاه خواهم کرد

شنیدم که آیت‌الله هاشمی پاکت نامه‌ام را به گوشه‌ای پرتاب کرده است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مسئله توسعه تعامل را به عنوان یک خنجر زهرآگین که بر قلب انقلاب زده شد مطرح کرد و گفت: توسعه تعامل حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت، با بررسی نشریه موسسه استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام از 15 سال گذشته تا قبل از دولت یازدهم متوجه می‌شویم مسئله توسعه تعامل در تمام نشریات با پیشنهاد بر بعضی حرکات سیاسی و اقتصادی نشان داده شده است.وی افزود: سال 85 برخی از این نشریات را جمع کردم و در پاکتی آن را از طریق مرحوم طبسی به آیت‌الله هاشمی رساندم که وی بداند انقلابی که روزی خودش سنگ زیرین آن بود با چه مسائلی روبه‌رو شده است، پس از مدتی از مرحوم طبسی پرسیدم که پاکت را داده است یا خیر و او گفت هاشمی پاکت را به طرفی پرتاب کرده و گفته است حرف‌های علم‌الهدی مشخص است. او می‌تواند با رئیس نشریه که حجت‌الاسلام روحانی است صحبت کند.علم‌الهدی ادامه داد: در کمیسیون مجلس خبرگان این موضوع را به روحانی گفتم و وی گفت جوانی متدین را بر رأس کار این نشریه قرار دادیم ولی حتما مسئله را بررسی می‌کنم که مسئله همین جا خاتمه یافت و دولت یازدهم تشکیل شد که شاهد هستیم تمام مبانی توسعه تعامل در استراتژی این دولت در حال اجراست و چیزی که از نشر آن می‌ترسیدیم در عرصه عمل مشاهده می‌کنیم.

روحانی، جلیلی و احمدی‌نژاد در لیست اصولگرایان

حسن غفوری فرد، از چهره‌های معتدل و برجسته جریان اصولگرا گفت: روحانی، جلیلی و احمدی‌نژاد در لیست انتخاباتی ما هستند. حسن غفوری‌فرد در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره برخی اخبار مبنی بر پیغام احمدی‌نژاد به اصولگرایان برای حمایت از او تا دقیقه 90 انتخابات گفت: پیغامی که ایشان گذاشتند و در فضای مجازی پخش شده قابل بررسی نیست. اگر ایشان نامه هم بنویسند، ما در فضای مجازی جواب نمی‌دهیم. ما تمام افرادی که تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند بررسی می‌کنیم. البته فعلا تا به امروز به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. ما یک لیست 30 نفره تهیه کرده‌ایم.وی ادامه داد: روحانی، جلیلی و احمدی‌نژاد در لیست هستند ولی ما در حال حاضر تمرکز خود را روی انتخابات سال آینده شورای شهر گذاشتیم. تا انتخابات فرصت زیادی داریم و می‌توانیم با فراغ بال بیشتر فکر کنیم و تصمیم بگیریم.

پاسخ استاندار اصفهان درباره خبر استعفایش

رسول زرگرپور در خصوص مباحثی که پیرامون استعفایش مطرح شده،تصریح کرد: شما باید از همان فرد بپرسید که این مبحث را مطرح کرده است بنده چنین چیزی نگفته‌ام.وی در پاسخ به این سوال که آیا شما موضوع استعفا را تکذیب می‌کنید یا خیر؟ پاسخ داد: به این موضوع باید همان کسی که مطرح کرده جواب بدهد.

صادرات سیرابی به ویتنام!

طبق آمار گمرک در ۴ ماه منتهی به تیر ماه سال جاری ۲۸۷ تن سیرابی به کشورهای پاکستان،هنگ کنگ و ویتنام صادر شده است.این حجم از صادرات ارزش دلاری ۴۸۵,۳۱۳ و ارزش ریالی ۱۴,۷۲۹,۰۹۸,۵۹۰ را برای کشور به همراه داشته است.

پلیس شیراز: شلوار ریش ریش، کروات و… ممنوع!

رئیس پلیس امنیت عمومی استان فارس گفت: طرح برخورد با فروش پوشاک نامتعارف در شهرشیراز را اجرامی کنیم که شلوارمردانه و زنانه زخمی یا ریش ریش، دارای آرم و پرچم بیگانه ومانتو و پوشاک مبتذل،کوتاه،چسبان، شیشه ای،بدون دکمه وبا نوشتار خارجی جزو پوشاک نامتعارف است.سرهنگ سید موسی حسینی همچنین اظهارداشت:در این طرح پوشاک نامتعارف مکشوفه جمع آوری، معدوم و با متصدیان نیز برابر قانون برخورد و ضمن پلمب واحد صنفی،پرونده متشکله به دادسرای عمومی و انقلاب شیراز ارسال می شود.

خاطره وزیر اطلاعات احمدی نژاد از ظریف

وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد که در آن دولت تحریم های ظالمانه گریانگیر کشور شد و مذاکرات بی نتیجه برگزاری می شد، گفت: متاسفانه الان عده‌ای در کشور به هیچ عنوان به امدادهای غیبی و کمکهای خداوند اعتماد و اعتقاد ندارند و راهکار تمام مشکلات را به همراهی با استکبار می‌دانند. وی افزود: یا روز بعد که مذاکره در حال انجام بود، اوباما این گزینه را مطرح می‌کرد، این تهدید در یک سری موارد هم اثر کرد و آن هم این بود که آقای ظریف اشتباهی کرد و گفت اگر آمریکا تصمیم بگیرد تجهیزات نظامی ما را از کار بیندازد با یک دکمه این کار را می‌کند.مصلحی خاطرنشان کرد: پس از این حرف از داخل تصمیم گرفته شد که برای اطلاع ظریف تجهیزات نظامی کشور به وی نشان داده شود و زمانی که او این تجهیزات را دید دوباره مصاحبه کرد که اینطور نیست آمریکا بتواند با یک کلید تجهیزات نظامی ایران را از کار بیاندازد.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

بسیج راه غلبه بر رکود تورمی را پیدا کرده است

سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار داشت: جنگ ما با دشمن به عرصه اقتصاد رسیده و از دل جنگ‌های قبل که دشمن موفق شد امروز در حال تجربه جنگ دیگری علیه کشور است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج یک نیروی مردمی و خط‌‌شکن است بیان کرد: بحث رکود تورمی و غلبه بر آن را در بسیج شروع و راه آن را پیدا کرده‌ایم و اگر بتوانیم بدون تزریق نقدینگی تولید را بالا ببریم رکود تورمی کنترل می‌شود.

نشت آب در تهران دو برابر سد لتیان

با احتساب میزان توزیع روزانه آب در تهران، حدود ۱.۵ تا دو برابر حجم مخزن سد لتیان در حالت پُر، نشت آب در شبکه توزیع آب کلانشهر تهران داریم. این نشت که به دلیل فرسودگی خطوط لوله توزیع آب در پایتخت است، امروز عامل بروز نشست ۱۰ متری غرب تهران اعلام شد.

حضور احمدی‌نژاد در حرم امام (ره)

احمدی‌نژاد چهارشنبه به حرم امام (ره) و زیارت قبور شهدا رفت که تصاویر زیادی از این حضور در سایت‌های منتسب به رئیس‌جمهور سابق منتشر شد.روزنامه آرمان در ادامه نوشت: «کسی به استقبال او نیامد و برنامه‌ای هم برای استقبال از او تدارک دیده نشده بود. نکته قابل تامل آنجاست که محمود احمدی‌نژاد به مناسبت هفته دولت، در مرقد امام (ره) و مزار شهیدان رجایی و باهنر و شهدای انقلاب حضور یافته بود که مشخص نشد آیا او کماکان خود را رئیس دولت می‌داند یا این که به پیروزی در انتخابات اردیبهشت ۹۶ امیدوار است که می‌خواهد ۴ سال ریاست‌جمهوری روحانی خللی در ریاست‌جمهوری او ایجاد نکند!در تصاویر منتشر شده تصویر بقایی بیش از سایرین در کنار احمدی‌نژاد نمود دارد. اگر چه ایلنا نوشت مجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهور پیشین و مرتضی تمدن استاندار تهران در دولت قبل محمود احمدی‌نژاد را همراهی کرده‌اند. شاید امید به بازگشت احمدی‌نژاد از پوشش او هم هویدا باشد که باز هم کاپشن بر تن داشت و گرمای هوا خللی در اراده او برای تغییر البسه متناسب با گرمای هوا ایجاد نکرد.نکته قابل تامل تکرار حرکات او بود. یعنی برای احمدی‌نژاد تفاوتی نداشت که کارگران حرم امام (ره) هستند یا تعداد بیشتری از اقشار جامعه، چون برای او مهم بود که با همه آنها دست دهد و حتما تصویرش ثبت و منتشر شود! حرکات دستش هم با آن ۸ سال ریاست‌جمهوری‌اش تفاوتی نداشت و باز هم دست تکان می‌داد! بسیاری می‌گویند که دیده شدن هدف اصلی احمدی‌نژاد است و بس!»

منصرف کردن بیش از 4200 نفر از خودکشی در سال گذشته

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته در حوزه اورژانس اجتماعی بهزیستی و این بخش موفق شد 2800 زن و 1440 مرد را از خودکشی منصرف کند و به چرخه زندگی باز گرداند.انوشیروان محسنی بندپی در مراسم افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان آمل با اشاره به اینکه شاهد ارتقای روزافزون سلامت اجتماعی در کشور هستیم، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در جشنواره شهید رجایی به عنوان سازمان برتر در امور تخصصی معرفی شده است و بهزیستی راهبرد پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت را بر عهده دارد.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

انتقاد شدید عارف از دولت

محمدرضا عارف صبح امروز در نشست سراسری شورای نمایندگان انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها اظهار کرد: مهمترین دستاورد اصلاحات در سال 94 ، تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری و رسیدن به یک ائتلاف فراگیر بود. ما هیچ‌گاه دنبال سهم‌خواهی نبودیم و توانستیم به آرزوی وحدت دست یابیم. وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: احساس می‌شود در خیلی از دستگاه‌ها شعار تغییر که مردم به آن در اسفند 94 رأی دادند درک نشده است. برخی دستگاه‌های اجرایی در هفته‌های اول مجلس بسیار فعال بودند و گله ما این است چرا آن ها در راستای مطالبات مردم فعالیت خود را مدیریت نمی‌کنند. مردم خواهان تغییر در نگرش‌ها هستند. 50 یا 60 درصد مدیران دستگاه‌ها متعلق به دوران گذشته هستند که با دولت همراهی نمی‌کنند.رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه بحث استیضاح برخی وزرا توسط دوستان ما به حق مطرح است، گفت: چرا برخی مدیران که به بهانه وجود مجلس نهم در ابتدای دولت سرکار آمدند، تغییر نکردند؟ چه تلاشی برای تغییر فضای امنیتی دانشگاه‌ها انجام شده است؟ موضع ما این است که هر گروه دانشجویی باید برای فعالیت میدان داشته باشد. نباید فضا برای یک طرف بسته شدهو طرف دیگر کاملا آزاد باشد. وزارت علوم پاسخ دهد چرا به درخواست برای تأسیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی پاسخ نمی‌دهند. البته اصلاحاتی در درون دانشگاه‌ها انجام شده اما این اصلاحات کافی نیست. من معتقدم دانشجو باید در دانشگاه آزاد باشد تا حرف و نظر خود را بیان کند.نماینده مردم تهران همچنین خاطر نشان کرد: ببینید در زمینه کنسرت‌ها چه جریانی را به راه انداختند. مبنا باید مر قانون باشد و همه دستگاه‌ها مر قانون را اجرا کنند. با چه اختیاری اجازه نمی‌دهند کنسرت در یک شهر برگزار شود.عارف تأکید کرد: البته مهمترین مسئله مردم را معیشت و اشتغال جوانان می‌دانیم و آن را در مجلس به صورت جدی دنبال می‌کنیم. البته تحقیق و تفحص را هم جدی می‌دانیم زیرا متأسفانه فساد اقتصادی در اغلب دستگاه‌های ما ریشه دوانده است. ما هر جا احساس نیاز کنیم تحقیق و تفحص را دنبال کرده و آن را هم سیاسی نمی‌کنیم.وی در پایان با اشاره به اینکه دولت پیام تغییر در اسفند 94 را درک کرده و به آن عمل کند، گفت: اگر دولت عمل کند بهتر از این است که مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده کند. ما همواره نقطه نظرات خود را دوستانه به وزرا منتقل می‌کنیم، صبر هم داریم اما انتظار عمل از سوی دولت هم داریم.

فساد 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان

حسین مقصودی عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور مدیران شهرستان سبزوار برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان دولت، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل مجلس شهرستان سبزوار دارای دو نماینده بوده و چندی قبل بحثی در مجلس مطرح‌ شده بود که خوشبختانه روز گذشته در جمع‌بندی کمیسیون بالغ‌بر 10 نماینده در دوره آینده مجلس شورای اسلامی افزوده می‌شود.وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای افزایش 10 نماینده به مجلس، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از این میزان نماینده جدید یک سهمیه نیز به شهرستان سبزوار داده‌ شده است بنابراین این موضوع اقدامی مهم در راستای توسعه شهرستان سبزوار محسوب می‌شود.سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس ادامه داد: در جلسه اخیر کمیسیون نیز شهرستان کلات نادر از حوزه مشهد خارج‌شده و به شهرستان سرخس اضافه‌شده و شهرستان احمدآباد هم به سمت مشهد افزوده شد. سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس از فساد 8 هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بازداشت فرزند و همسر مدیرعامل این صندوق خبر داد.فارس این خبر را منتشر کرده است.

دستور لاریجانی درباره حقوق های نجومی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته با مدیران عامل بانک‌های دولتی ملی، ملت، تجارت، پست بانک، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن، توسعه تعاون، رفاه و کشاورزی دیدار کرد و گفت: باید با حمایت از سیستم بانکی زمینه ی تنفس اقتصادی فراهم شود.رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید شده است بعد از اخذ اطلاعات، باید پول‌های اضافی نیز عودت داده شوند و بنده در این رابطه توصیه می‌کنم مسئله را سهل نگیرید.