جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار

تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار

واکنش هاشمی به فایل صوتی منتظری

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه، ادامه تدوین سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری کشور پیگیری شد و دو بند دیگر از این سیاست‌ها را به تصویب رساند. وی افزود: زحمات بیت حضرت امام(ره)، به ویژه احمد آقا برای اسلام، ایران، تشیّع و انقلاب اسلامی بی‌نظیر است که از عراق تا پاریس و سپس تا ایران و در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب و حیات امام، بیت عظیم ایشان را با همه اهمیتی که به اندازه انقلاب داشت، به خوبی اداره کرد.وی در خصوص گردآوری، حفظ، تدوین و انتشار آثار گفتاری و نوشتاری امام نیز گفت: حاج احمد آقا با درایتی که داشت، تلاش کرد همه آثار امام را حفظ کنند که اسناد مهمی از اظهارات و آثار امام، به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای نسل فعلی ثبت کردند و امروز فرزندان بزرگوارشان به ویژه آیت‌الله حاج سید حسن آقا جای خالی حاج سید احمد را به خوبی پر نگه‌ می‌دارند.آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما ۵ نفر: آیت‌الله خامنه‌ای، آیت الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ آیت الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.

نهاوندیان و ۱۲ عضو کابینه باید بروند

حجت الاسلام سید ناصر قوامی عضو فعلی بنیاد باران است که نمایندگی مردم قزوین و ریاست کمیسیون قضایی در مجلس ششم شورای اسلامی را در کارنامه دارد. وی در گفت و گویی گفت، ه‌نظر من 80 درصد از آرای آقای روحانی متعلق به جریان اصلاح‌طلب بوده است و اساساً اصولگرایان به او رأی ندادند. در سال 92 اصولگرایان در عرصه انتخابات کاندیدا داشتند. جناب روحانی باید 10 الی 12 نفر از کابینه خود را تغییر دهند. اگر روحانی به انتقادات کارشناسان توجه داشته باشد باید این تغییرات را انجام دهد. مهم‌ترین فردی که به‌نظر من هرچه زودتر باید تغییر کند، وزیر کشور است. وضع سراسر استانها به‌شدت وخیم است. استانداران در کشور هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، مثلاً در استان قزوین وضع به همین روال است و 2 استاندار این استان از اصولگرایان بوده‌اند. برای توسعه اقتصادی استان هیچ اقدامی توسط دولت انجام داده نشده است.اگر دولت قصد دارد که در این مدت باقی‌مانده برای مردم کاری انجام دهد باید این 12 وزیر را تغییر دهد تا مردم بدانند که دولت برای رفع مشکلات آنها جدی بوده و بر آن است که اقداماتی فوری برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهد. من بارها گفته‌ام که این وزیر کشور، وزیر کشور دولت روحانی نیست و باید عوض شود، یا مثلاً شخص آقای نهاوندیان فرد مناسبی برای ریاست دفتر ایشان نیست و باید افراد بهتری را برای این جایگاه قرار دهند.به‌نظر من آقای نهاوندیان برای جایگاه ریاست دفتر رئیس‌جمهور مناسب نیستند و باید تغییر کنند. معتقدم اگر این تغیرات انجام داده نشود، مردم ضرر خواهند کرد.تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.

3 شرط برای برگزاری کنسرت‌ها

جعفری دولت‌آبادی به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌نماید برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد.دادستان تهران ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد. وی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش‌ در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن‌ها دانست.دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این سه پیشنهاد باعث می‌شود که مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسئولیت کرده، تنش‌ها فعلی از بین برود و مسئولان به وظایف خود عمل کنند. وی افزود در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و به جای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط، مسئولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

حکم شرعی اتانازی مطابق با فتوای رهبر انقلاب

«اتانازی» یا «مرگ خوب» شرایطی است که در آن بیماران لاعلاج با رضایت خود از افرادی مانند پزشکان، پرستاران یا افراد خانواده خود می خواهند در مردن به آنها کمک کنند تا به صورت طبیعی و آرام بمیرند. انجام این کار در بیشتر نقاط دنیا غیرقانونی تلقی می شود اما برخی کشورها مانند هلند، سوئد و بلژیک آن را مجاز شمرده اند. در این گزارش پاسخ استفتاء از آیت الله خامنه ای را در خصوص اتانازی یا مرگ شیرین می خوانیم:

سؤال:

1- آیا افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج که امیدی به بهبودی آنها نیست و درد بسیاری را تحمل می کنند، مجاز به “مرگ خوب” هستند؟ بدین شکل که اطرافیان به مرگ آسان و بدون درد او کمک کنند؟

2- پزشکان در قبال این درخواست چه وظیفه ای دارند؟

جواب:

1-مجاز نیستند.

2-نباید درخواست را بپذیرند.

بازداشت یک مسوول ایرانی در برزیل!

یک منبع آگاه در بزریل روز شنبه خبر داد که «پلیس برزیل یکی از مسئولان ورزش ایران را در ریودوژانیرو بازداشت کرده است». این فرد نایب رئیس یکی از انجمن های ورزشی ایران است که پلیس برزیل وی را به اتهام سرقت از یک فروشگاه برای مدتی بازداشت کرد.این فرد در حال حاضر به قید ضمانت آزاد است، اما گذرنامه اش در اختیار پلیس قرار دارد و تا زمان تشکیل جلسه دادگاه اجازه خروج از برزیل را ندارد. عصرایران این خبر را منتشر کرده است

یهو کیهان یاد معیشت مردم می افتد!

حجت الاسلام «محمدعلی ابطحی»، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و رییس دفتر سیدمحمد خاتمی در دوره ی ریاست جمهوری، در یادداشتی با عنوان «تقدیم به رییس جمهور مظلوم در هفته ی دولت»، نوشت: آقای علم الهدی راجع به کنسرت این همه سخنرانی می کند و مردم مشهد و ایران را به طرفدار امام رضا یا کنسرت تقسیم می کند، مخالفان دولت حرف نمی زنند. دادستانی در مورد کنسرت ها چند نظر می دهد کسی نمی گوید چرا دادستانی به امور مهمتری که در وظیفه دارد نمی رسد. نیروی انتظامی در مورد کنسرت چند تا بیانیه که شائبه ی رویارویی با مصوبات دولت دارد، می دهد کسی نمی گوید این همه ناهنجاری در کشور هست،‌ چه کار به کنسرت دارد. اما تا بعد از این همه سخنرانی و بیانیه، رییس جمهور یک صحبت دو دقیقه ای در دفاع از قانون در مورد کنسرت ها می کند،‌ کیهان و رسانه های مخالف دولت و استاد سعید جلیلی و خیلی از امامان جمعه ییهو یادشان می آید که چرا دولت به وظایف اصلی و مهمتری مثل معیشت مردم و مشکلات جوانان و اقتصاد و نمی رسد و به مساله ی فرعی کنسرت چسبیده است. انصاف نیوز این خبر را منتشر کرد.

تجمع ۱۵۰ مشهدی حامی موضع علم الهدی

چند روز پس از تبلیغات گسترده برای برگزاری تجمعی در حمایت از موضع حجت الاسلام علم الهدی در برابر برگزاری کنسرت در مشهد، فقط حدود ۱۵۰ نفر در این تجمع از میان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت این شهر حاضر شدند. در این تجمع ۱۵۰ کوچک که چند روز پیش فراخوان آن در خبرگزاری تسنیم با تیتر «با هدف حمایت از مواضع انقلابی آیت الله علم الهدی تجمع بزرگ مدافعان حریم رضوی پس از نماز جمعه این هفته مشهد برگزار می‌شود»، شعارهایی به این مضمون سر داده شد:

مدافع ارزش ها عزلت نمی گزيند / زائر آل علی ساكت نمی نشيند

تا مشهدالرضا حريم رضاست / مدافع حرم ولی خداست

خراسان رضوي، حريم اهل بيت است / امام رضا، رئوف و كريم اهل بيت است

حفظ حريم رضا يك قانون الهي است / قانون قران و دين بر اين سخن گواهی است

حزب خدا يار شود خدا را / كند حمايت علم الهدی را

مدافعان حرم با داعشی می جنگند / منحرفان مجلس با اين حرم می جنگند

انصاف نیوز این خبر را منتشر کرد.

یک سال حبس برای منتشر کننده اسامی بورسیه ها

علی غزالی منتشر کننده اسامی دانشجویان بورسیه دولت دهم به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری محکوم شد. شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری ۲ تهران ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت علی غزالی منتشر کننده اسامی دانشجویان بورسیه دولت دهم را محکوم به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به پرداخت چهل میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و از باب افتراء به تحمل یکسال حبس تعزیری صادر کرد.فارس این خبر را منتشر کرد.

اولین واکنش آیت‌الله ری‌شهری به فایل صوتی آیت‌الله منتظری

آیت الله ری شهری، وزیر اطلاعات دولت میرحسین موسوی در موضع گیری درباره ی انتشار نوار آیت الله منتظری، ضمن متهم کردن گردانندگان سایت آن مرحوم به کمک به منافقین، گفت که درباره ی آیت الله منتظری سخنانی گفته که «منتشر خواهد شد». محمدی ری‌شهری با اشاره به انتشار نوار اخیر در سایت رسمی آقای منتظری گفت: معلوم می‌شود که هنوز در این بیتی که با امام (ره) در اواخر عمر پربرکتشان درافتاد و امام (ره) تقاضای مرگ خودش را از خدای متعال نمود، هنوز کسانی هستند که به منافقین کمک می‌کنند. این نواری که اخیراً از سایت رسمی آقای منتظری، منتشر شد، مطالبی است که ایشان به‌صورت محرمانه در سال ۶۷ با چند تن از قضات مطرح کرده و اکنون در شرایطی که منافقین در بدترین و ضعیف‌ترین موقعیت قرار دارند و دست‌به‌دست آل سعود مفلوک دادند تا با هم‌پیمانی نفاق و وهابیت به‌نظام اسلامی ضربه بزنند، این نوار منتشر می‌شود. درباره جریان آقای منتظری صحبت‌های جامعی انجام داده‌ام که منتشر خواهد شد و در کتاب سنجه انصاف نیز اطلاعات بیشتری در خصوص باند خطرناک مهدی هاشمی مطرح‌شده است. فارس این خبر را منتشر کرده است.

شکایت فدراسیون تکواندوی آذربایجان از پولادگر به IOC

رضا مهماندوست ضمن اشاره به شکایت فدراسیون تکواندو آذربایجان از محمد پولادگر به IOC و WTF عنوان کرد: فدراسیون آذربایجان به خاطر توهین و تهمت به من و میلاد بیگی در حال تنظیم شکایت علیه رئیس فدراسیون تکواندو ایران به کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی تکواندو است. آنها معتقدند او تمرکز میلاد را برهم زده و باعث شده این تکواندوکار به مدال طلای بازی‌های المپیک ریو نرسد. وی ادامه داد: میلاد صد درصد می‌توانست به مدال طلا برسد اما بعد از صحبت‌های رئیس فدراسیون تکواندو ایران شدیدا گریه می‌کرد و تمام بدنش می‌لرزید و به همین دلیل نتوانست مقابل حریف انگلیسی با تمرکز مبارزه کند. او 2 بار این حریف را 12 بر صفر برده بود. این خواسته یک ملت است که این شکایت صورت بگیرد چون آنها را از رسیدن به یک مدال طلای دیگر محروم کرده است.سرمربی تیم ملی تکواندوی آذربایجان گفت: در این شرایط فدراسیون ایران با خطر محروم شدن روبه‌رو شده و امیدوارم این اتفاق نیفتد. او با این کار به مهدی خدابخشی هم ضربه زد زیرا اگر میلاد به فینال می‌رسید او هم می‌توانست به گروه بازنده‌ها و شانس مجدد برود و برای برنز تلاش کند.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

کنوانسیونی که پوستن به آن محدودیت در فعالیت‌ها بسیج است؟

در تاریخ بیست و سوم تیر ماه رییس‌جمهور، لایحه «الحاق ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه» را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. این لایحه سرانجام در تاریخ ۱۰ مرداد در میان انبوهی از طرح ها و لوایح با قید یک فوریت در مجلس اعلام وصول گردید. در حال حاضر نیز پس از بررسی های صورت گرفته در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس و علی رغم اعلام نظر مرکز پژوهش های مجلس در رابطه با رد کلیات این لایحه، در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس مورد تایید قرار گفت. هم اکنون نیز این لایحه در مرحله پایانی تصویب یعنی مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار دارد.

پاسخ تند عابدزاده به سیدجواد هاشمی

احمدرضا عابدزاده در واکنش به اظهارات سید جواد هاشمی مبنی بر اینکه عابدزاده صد میلیون تومان برای حضور در دیدار ستارگان پول درخواست کرده اظهار داشت: من این شخصی که می گویید را نمی شناسم. در واقع این سیاه لشگری های سینمای ایران را نمی شناسم. آنها در حدی نیستند که درباره من حرف بزنند. فکر می کنم تقصیر رسانه هاست که به این افراد بیشتر از حدشان بها می دهند. هر فردی باید حد خودش را رعایت کند. وی همچنین افزود: اگر واقعا مدرکی دارند که من صد میلیون برای حضور در این بازی درخواست کردم ارائه کنند. اگر هم مدرکی ندارند دهانشان را ببندند. اگر قرار باشد در مسابقه ای حضور پیدا کنم و اعتبارم را وسط بگذارم قطعا باید یک چیزی هم به دست بیاورم و این اصلا چیز غیرمعمولی نیست. دروازه بان اسبق تیم ملی همچنین تصریح کرد: این سیاه لشگری ها که در عالم هنر به چیزی دست پیدا نکردند حالا به فوتبال چسبیدند تا بلکه یک چیزی عایدشان شود. باید به آنها بگویم که فوتبال جای فوتبالی هاست. پس بهتر است بیش از این درباره فوتبالی ها اظهارنظر نکنند.کاپ این خبر را منتشر کرد.

آیت الله علم الهدی:از سخنان من رنجیده‌ خاطر نشوید

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی با بیان اینکه ما طلبه‌ هستیم و طلبه یعنی صراحت، صداقت و رفاقت، تأکید کرد: ولی فقیه در استان وظیفه نقد، توصیه، تحلیل و تشکر دارد و باید رهنمودها و راهبردهای ولی فقیه را در سطح استان مطالبه کند و اگر نماینده ولی فقیه این کار را انجام نداد یعنی به وظیفه خود عمل نکرده است. نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از سخنان من رنجیده‌خاطر نشوید، این موضوع درست نیست که بر روی برخی مسائل تحلیل سیاسی گذاشته شود بلکه ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و امیدواریم شرمنده امام زمان و رهبر انقلاب نباشیم.مهر این خبر را منتشر کرده است.

اعدام 5 نفر توسط کودکان داعشی

داعش ویدیویی منتشر کرده که در آن پنج پسر که ظاهرا یکی از آنها بریتانیایی است، زندانیان را می‌کشند.این پسربچه‌ها به نظر بین ۱۰ تا ۱۳ سال سن دارند و یکی از آنها که اسمش ابو عبدالله البریتانی است، سفیدپوست است.هنوز هویت بریتانیایی این فرد تائید نشده و وزارت امور خارجه بریتانیا در این مورد اظهارنظری نکرده است.این ویدیو نشان می‌دهد که این پسربچه‌ها پنج مرد را که گفته می‌شود از نیروهای کردی هستند که به اسارت گرفته شده‌اند، با تیر می‌کشند.این پسران لباس کامل نظامی بر تن دارند و زندانیان که زانو زده‌اند، لباسی نارنجی رنگ پوشیده‌اند.این مطلب در بی بی سی منتشر شده است.

اجاره یکی از ایرباس‌های جوان ایران به سوریه

از هفته گذشته یک ایرباس جوان متعلق به ناوگان هوایی ایران، جهت انجام پروازهای خارجی سوریه، به هواپیمایی این کشور منتقل شد.«روزپلاس» با انتشار این خبر مدعی شده است: این هواپیما که دومین ایرباس A300 جوان کشور است، به سفارش شرکت لوفتهانزا و با شماره سریال 773 ساخته شد، اولین پرواز خود را در تاریخ 1996.11.13 انجام داد و تا 5.5 سال برای لوفتهانزا پرواز می‌کرد.این هواپیما از ژوئن 2005 تا فوریه 2007 این هواپیما در اختیار چند شرکت هواپیمایی بود تا اینکه در 2007.1.3 مجددا به لوفتهانزا بازگشت و با نام رسمی Fuerth برای این شرکت پرواز کرد و در جولای 2009 زمین‌گیر شد. پس از گذشت حدود 11 ماه، در تاریخ 2010.6.30، پس از اورهال در لوفتهانزا تکنیک، توسط هواپیمایی ماهان خریداری شد و با رجیستر EP-MNM به ناوگان این شرکت هواپیمایی ملحق شد.از 14 مرداد 1395 این ایرباس جهت انجام پروازهای خارجی سوریه، به هواپیمایی این کشور منتقل شد. این هواپیما پیش از انتقال به دمشق، به صورت یکدست سفید شده و تنها رجیستر هواپیما بر روی بنده باقی مانده است.هواپیمایی ماهان پیش از این نیز در زمینه‌هایی مانند تعمیر و نگهداری هواپیما با سوریه همکاری داشته است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

اعتراض جوانان قزوینی به حضور احمدی‌نژاد

چند ماه بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٩٦ باقی نمانده است. به باور بسیاری احمدی نژاد و حلقه مردانش خود را برای انتخابات آماده می‌کنند یا دست‌کم در حال محک زدن جامعه هستند. او در آخرین سفرش برای شرکت و سخنرانی در یادواره شهید رجایی به قزوین سفر کرده بود که با اعتراض تعدادی از جوانان قزوینی روبرو شد.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.

 شنبه

ماموریت سیاسی لاریجانی به 20 نماینده

رئیس فراکسیون اکثریت (ولایت) مجلس ۲۰ نماینده را مامور تدوین اساسنامه این فراکسیون کرد.گروهی 20 نفره از نمایندگان مجلس با انتخاب علی لاریجانی رئیس فراکسیون اکثریت (ولایت) مجلس مامور تدوین اساسنامه این فراکسیون شدند.قرار است اساسنامه فراکسیون ولایت حدود یک‌ماه دیگر در نشست مجمع عمومی این فراکسیون رونمایی شود.همچنین هم‌زمان با رونمایی از اساسنامه اعضای شورای مرکزی و هیئت رئیسه فراکسیون ولایت نیز مشخص می‌شوند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

جزئیات از پرونده فساد مالی در فوتبال

داوود محمدی رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به آخرین وضعیت گزارش خانه ملت درباره فساد در فوتبال، اظهار داشت: پرونده فسادمالی در فوتبال از دو بخش تشکیل می‌شود؛ یک بخش گزارشی بود که به صحن علنی مجلس نهم آمد و در آنجا قرائت شد.وی افزود: در بخش دیگر نیز قرار شد متخلفان به مراجع قضایی معرفی شوند.محمدی با بیان اینکه پرونده افراد متخلف برای ارجاع به دستگاه قضا در حال تکمیل است، خاطرنشان کرد: میزان تخلف افراد خاطی در کمیته مربوطه در حال بررسی است به محض آنکه نهایی شود، به قوه قضاییه اعلام خواهد شد.این مطلب در خبرگزاری دانشجو منتشر شده است.

شناسایی نرم‌افزارهای آلوده پتروشیمی‌هایی که سوختند

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به حملات سایبری دشمنان در مجتمع های پتروشیمی کشور گفت: گونه ای از نرم افزارهای آلوده صنعتی در فرایند بازرسی های نوبه ای از واحدهای صنعتی پتروشیمی، شناسایی شدند و اقدامات دفاعی لازم در این زمینه انجام شد.وی منشاء ورود ویروس های صنعتی را به مجتمع های پتروشیمی استفاده از نرم افزارهای صنعتی وارداتی برشمرد و گفت: این نرم افزارها ، هنگام نصب ، آلودگی ایجاد کرده بودند؛ البته در برخی از این محصولات آلودگی ویروسی بصورت نهادینه در آنها طراحی شده که موجب آلودگی مجتمع های پتروشیمی شده بودند.این مقام مسئول پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: مجتمع های پتروشیمی جزو مجتمع هایی به شمار می آیند که کنترل های صنعتی در این مکان ها توسط سامانه کنترل صنعتی انجام می شود. بنابراین دستورات منظم کنترلی باید به این سامانه داده شود چرا که این سامانه ها می توانند مورد حملات سایبری قرار گیرند.سردار جلالی ادامه داد: دستورات غیر منظمی که توسط یک ویروس به این سامانه کنترلی داده شود ممکن است ایجاد خطر کند.

عدم اجماع بر کاندیداتوری احمدی‌نژاد

حسین‌سبحانی نیا با اشاره به تحرکات احمدی‌نژاد، گفت:محموداحمدی‌نژاد ممکن است به صورت مستقل بخواهد کاندیدا شود که اول باید بحث تایید صلاحیت وی مشخص شود. اما از آنجایی که اطلاع دارم بعید می‌دانم اصولگرایان بخواهند از وی حمایتی انجام دهند .باتوجه به اینکه احمدی‌نژاد در طیف اصولگرایی طرفداران و مخالفان سر سخت خود را دارد،لذا تجمیع نظر بر روی چنین فردی را محتمل نمی‌دانم.نماینده مردم مشهد در مجلس نهم افزود: البته تلاش‌های اصولگرایان به این معنا نیست که ما به هیچ عنوان خواهان ریاست روحانی نیستیم، اما بلاخره سعی داریم تا فردی را روی کار بیاوریم که با نظر و دیدگاه‌های اصولگرایان نزدیکی بیشتری داشته باشد. وی در پایان با بیان اینکه کشور در وضعیت خاصی قرار دارد، تاکید کرد:با وجود مشکلاتی که کشور با آن درگیر است روحانی تاکنون نتوانسته است که توجه قاطبه مردم را به دست بیاورد، دولت در زمان باقی مانده اگر بتواند روی مسائلی همانند معیشت و اقتصاد مردم تمرکز کند،روحانی می‌تواند رئیس‌جمهور دو دوره‌ای شود، البته ناگفته نماند که رقیب وی در انتخابات هم در رسیدن وی به پاستور تاثیرگذار است.این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.

شروط لاریجانی برای کاندیدای اصولگرایان

محمدجواد لاریجانی کارشناس ارشد مسائل سیاست داخلی و سیاست خارجی درباره پیشنهادات خود به اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: در انتخابات۹۶ مناسب است که کاندیدای ریاست‌جمهوری معاون‌اولش را نیز حتما معرفی کند. به اعتقاد وی، برای ریاست‌جمهوری نیازی نیست که کاندیدا فیلسوف باشد یا زمین را به آسمان ببندد بلکه باید از لحاظ اجرایی حرفه‌ای باشد. معاون اول در تشیخص گرایش اجرایی رئیس‌جمهور موثر است. بنابراین پیشنهادم این است که به مردم بگوییم که رئیس جمهور به چه صورت می‌خواهد مسائل روزمره را حل کند؛ با چه “گرادیانی” می‌خواهد حل کند، با چه فلسفه‌ای می‌خواهد حل کند؟ وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید اولاً دنبال چهره‌های جوان و مدیران جوانشان باشند و ثانیاً رقایت محتوایی را در دستور کار قرار دهند و فردی را معرفی کنند که دارای ایده‌های روشن باشند و اقتصاد مقاومتی را از حالت شعار بیرون بیاورد، اظهار داشت: من کلید این کار را گفتم؛ این کار از مسیر توجه خرد به اقتصاد پیش می‌رود.

مخالفین نفهم داخلی علیه شورای نگهبان و دبیر آن حرف می‌زنند

آیت‌الله محمد مومن عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، حسن کیفیت اداره نظام توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که بعد از امام راحل مدیریت نظام را به عهده گرفتند، برای همه اشخاصی که اندکی فکر و تامل دارند، روشن است، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران زعامت امام خمینی(ره) در مسئولیت‌های مهم آزموده شدند. آیت‌الله مومن با اشاره تخریب‌‌هایی که علیه آیت‌الله جنتی صورت می‌گیرد، گفت: آیت‌الله جنتی سال‌‌هاست وقت خودش را صرف شورای نگهبان می‌کند؛ دشمن دبیر شورای نگهبان را تخریب می‌کند چون ایشان موثر است؛ مخالفین نفهم داخلی علیه شورای نگهبان و دبیر آن حرف می‌زنند اما شورا توجه به این حرف‌ها ندارد و مقابل همه خلاف‌ها ایستاده است؛ شورای نگهبان به خاطر دوستی کسی را برای ریاست‌جمهوری تائید نکرده و نمی‌کند چون تنها به وظیفه الهی خود عمل می‌کند.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.

واکنش هاشمی به فایل صوتی منتظری

مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه، ادامه تدوین سیاست‌های کلی نظام قانونگذاری کشور پیگیری شد و دو بند دیگر از این سیاست‌ها را به تصویب رساند. وی افزود: زحمات بیت حضرت امام(ره)، به ویژه احمد آقا برای اسلام، ایران، تشیّع و انقلاب اسلامی بی‌نظیر است که از عراق تا پاریس و سپس تا ایران و در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب و حیات امام، بیت عظیم ایشان را با همه اهمیتی که به اندازه انقلاب داشت، به خوبی اداره کرد.وی در خصوص گردآوری، حفظ، تدوین و انتشار آثار گفتاری و نوشتاری امام نیز گفت: حاج احمد آقا با درایتی که داشت، تلاش کرد همه آثار امام را حفظ کنند که اسناد مهمی از اظهارات و آثار امام، به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای نسل فعلی ثبت کردند و امروز فرزندان بزرگوارشان به ویژه آیت‌الله حاج سید حسن آقا جای خالی حاج سید احمد را به خوبی پر نگه‌ می‌دارند.آیت الله هاشمی رفسنجانی، تأکید کرد: یکی از اهداف شوم دشمنان از طرح مسائل اخیر، خدشه وارد کردن به جایگاه مرحوم حاج احمد آقا و بیت معزز امام در جامعه است که نباید اجازه داد به اهداف خود برسند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تحولات پس از رحلت امام، گفت: امام با درایت و پیش بینی خود راه آینده انقلاب را نیز ترسیم کردند و در جمع ما ۵ نفر: آیت‌الله خامنه‌ای، آیت الله موسوی اردبیلی، مرحوم حاج احمد آقا، مهندس موسوی و من، در مورد نگرانی از شرایط پس از عزل آیت الله منتظری و وجود شرط مرجعیت برای شورای رهبری در قانون اساسی فرمودند: برای بعد از خودم، شما افرادی دارید، مثلاً همین آقای خامنه‌ای که به خواسته‌ آیت الله خامنه‌ای، در همان جلسه حکم کردند که در زمان حیات ایشان، این مطلب و موضوع این جلسه جایی بازگو نشود.

نهاوندیان و ۱۲ عضو کابینه باید بروند

حجت الاسلام سید ناصر قوامی عضو فعلی بنیاد باران است که نمایندگی مردم قزوین و ریاست کمیسیون قضایی در مجلس ششم شورای اسلامی را در کارنامه دارد. وی در گفت و گویی گفت، ه‌نظر من 80 درصد از آرای آقای روحانی متعلق به جریان اصلاح‌طلب بوده است و اساساً اصولگرایان به او رأی ندادند. در سال 92 اصولگرایان در عرصه انتخابات کاندیدا داشتند. جناب روحانی باید 10 الی 12 نفر از کابینه خود را تغییر دهند. اگر روحانی به انتقادات کارشناسان توجه داشته باشد باید این تغییرات را انجام دهد. مهم‌ترین فردی که به‌نظر من هرچه زودتر باید تغییر کند، وزیر کشور است. وضع سراسر استانها به‌شدت وخیم است. استانداران در کشور هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند، مثلاً در استان قزوین وضع به همین روال است و 2 استاندار این استان از اصولگرایان بوده‌اند. برای توسعه اقتصادی استان هیچ اقدامی توسط دولت انجام داده نشده است.اگر دولت قصد دارد که در این مدت باقی‌مانده برای مردم کاری انجام دهد باید این 12 وزیر را تغییر دهد تا مردم بدانند که دولت برای رفع مشکلات آنها جدی بوده و بر آن است که اقداماتی فوری برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهد. من بارها گفته‌ام که این وزیر کشور، وزیر کشور دولت روحانی نیست و باید عوض شود، یا مثلاً شخص آقای نهاوندیان فرد مناسبی برای ریاست دفتر ایشان نیست و باید افراد بهتری را برای این جایگاه قرار دهند.به‌نظر من آقای نهاوندیان برای جایگاه ریاست دفتر رئیس‌جمهور مناسب نیستند و باید تغییر کنند. معتقدم اگر این تغیرات انجام داده نشود، مردم ضرر خواهند کرد.تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.

3 شرط برای برگزاری کنسرت‌ها

جعفری دولت‌آبادی به موضوع برگزاری کنسرت‌ها و مشکلات ناشی از آن پرداخت و با یادآوری این نکته که، این مراسم از قدیم الایام برگزار می‌شده و موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: دادستانی تهران پیشنهاد می‌نماید برگزاری کنسرت‌ها در تهران منوط به تضمین و تامین امنیت مراسم از سوی استاندار یا فرماندار تهران و تضمین سلامت محتوای برنامه‌ی ارائه شده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد.دادستان تهران ضبط رسمی مراسم از سوی پلیس را به عنوان پیشنهاد دیگر مطرح کرد و گفت: این اقدام می‌تواند در جلوگیری از مشکلات کنسرت‌ها پیشگیرانه باشد. وی توجه به این سه پیشنهاد را مانع از ایجاد تنش‌ در برگزاری کنسرت‌ها و لغو آن‌ها دانست.دادستان تهران ادامه داد: عملیاتی کردن این سه پیشنهاد باعث می‌شود که مسئولان در برگزاری کنسرت‌ها احساس مسئولیت کرده، تنش‌ها فعلی از بین برود و مسئولان به وظایف خود عمل کنند. وی افزود در صورت اجرای این پیشنهادها دادستانی تهران در صورت اجرای کنسرت با محتوای خلاف موازین اسلامی از وزیر ارشاد، و در فرض خدشه به امنیت عمومی از استاندار و فرماندار تهران توضیح خواهد خواست و به جای برگزار کننده و یا سایر افراد مرتبط، مسئولان اصلی به شرح فوق مورد پرسش قرار خواهند گرفت.

حکم شرعی اتانازی مطابق با فتوای رهبر انقلاب

«اتانازی» یا «مرگ خوب» شرایطی است که در آن بیماران لاعلاج با رضایت خود از افرادی مانند پزشکان، پرستاران یا افراد خانواده خود می خواهند در مردن به آنها کمک کنند تا به صورت طبیعی و آرام بمیرند. انجام این کار در بیشتر نقاط دنیا غیرقانونی تلقی می شود اما برخی کشورها مانند هلند، سوئد و بلژیک آن را مجاز شمرده اند. در این گزارش پاسخ استفتاء از آیت الله خامنه ای را در خصوص اتانازی یا مرگ شیرین می خوانیم:

سؤال:

1- آیا افراد مبتلا به بیماری های لاعلاج که امیدی به بهبودی آنها نیست و درد بسیاری را تحمل می کنند، مجاز به “مرگ خوب” هستند؟ بدین شکل که اطرافیان به مرگ آسان و بدون درد او کمک کنند؟

2- پزشکان در قبال این درخواست چه وظیفه ای دارند؟

جواب:

1-مجاز نیستند.

2-نباید درخواست را بپذیرند.

بازداشت یک مسوول ایرانی در برزیل!

یک منبع آگاه در بزریل روز شنبه خبر داد که «پلیس برزیل یکی از مسئولان ورزش ایران را در ریودوژانیرو بازداشت کرده است». این فرد نایب رئیس یکی از انجمن های ورزشی ایران است که پلیس برزیل وی را به اتهام سرقت از یک فروشگاه برای مدتی بازداشت کرد.این فرد در حال حاضر به قید ضمانت آزاد است، اما گذرنامه اش در اختیار پلیس قرار دارد و تا زمان تشکیل جلسه دادگاه اجازه خروج از برزیل را ندارد. عصرایران این خبر را منتشر کرده است