شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ازآنجا که راه دررو باقی نمانده، مصطفی پورمحمدی وزیر جنایتکار و دزد و مفسدفی الارض مصرحاًً اعتراف به کشتار زندانیان سیاسی درسال 67 کرده و آن را اسباب افتخار خود شمرده است!

ازآنجا که راه دررو باقی نمانده، مصطفی پورمحمدی وزیر جنایتکار و دزد و مفسدفی الارض مصرحاًً اعتراف به کشتار زندانیان سیاسی درسال 67 کرده و آن را اسباب افتخار خود شمرده است!

دیگر جای فرار نیست. ریش این جنایتکاران لای در گیر کرده است.گزیر و گریزی جز از اعتراف ناگزیر ندارند!

جواب مصطفی پورمحمدی به نامه سرگشاده علی مطهری در مورد اعدام‌های ۶۷: ” به اجرای حکم خدا افتخار می‌کنم”!!

در پی انتشار نامه سرگشاده آقای علی مطهری، نایب رئیس مجلس، خطاب به  وزیر دادگستری دولت روحانی وطرح این خواسته روشن که  «تکلیف شایعات در مورد اعدام‌های ۶۷» را روشن کند، مصطفی پورمحمدی به صراحت اعلام کرد که به نقشش در این قضیه«افتخار می‌کند».

آقای محمدی که یکی از اعضای کمیته تصمیم‌گیری درباره اعدام‌های تابستان ۶۷ بود، پیش از این تنها در واکنش به انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری در مورد اعدام‌ها، این اقدام را تلاش برای «تطهیر دشمنان خون‌آشام ایران» توصیف کرده بود، اما حاضر نشده بود مستقیماً در مورد نقش خود در این زمینه سخن بگوید.

نایب رئیس مجلس- علی مطهری- نشوته بود «آیا شایعات درباره اتفاق سال ۶۷ درباره نحوه اجرای حکم امام [آیت‌الله خمینی] صحت دارد یا خیر؟ مشکل کشور ماست که مسئولان به جای توضیح یک مسئله و پاسخ به سؤالی که برای برخی اذهان ایجاد شده است به مغالطه می‌پردازند و از عواطف انسانی و دینی و انقلابی مردم بهره‌برداری می‌کنند و هیچ گاه به سؤال مورد نظر پاسخ نمی‌دهند».

خبرگزاری تسنیم – اطلاعات سپاه پاسداران- امروز به نقل از مصطفی پورمحمدی -وزیر دادگستری دولت یازدهم ، در سخنانی که عصر یکشنبه هفتم شهریور در جلسه شورای اداری استان لرستان بیان کرد- آورده است:«افتخار می‌کنیم که دستور خدا را در رابطه با منافقین اجرا کردیم و در مقابل دشمنان خدا و ملت با قدرت ایستادیم و مقابله کردیم.خداوند فرمودند بر “کفار” رحم نکنید چون آنها به شما رحم نمی‌کنند و به “منافقان” نباید رحم کرد چراکه اگر بتوانند شما را به خاک و خون می‌کشند که کشیدند».

نامه علی مطهری اما واکنش‌های دیگری را هم در پی داشت. در مجلس محسن کوهکن،  اعتراض کرد که چرا آقای مطهری در مقام نایب رئیس مجلس باید چنین اظهار نظری داشته باشد. همچنین ۲۰ نماینده مجلس هم در همین ارتباط خواستار بررسی صلاحیت آقای مطهری برای باقی ماندن در سمت نایب رئیسی مجلس شدند.

روز یکشنبه اما دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری هم بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن از اعدام‌های گروهی تابستان ۶۷، به عنوان «تصمیم تاریخی و انقلابی حضرت امام خمینی در برخورد جدی و بدون مسامحه با منافقین و محاکمه عادلانه سران و برخی اعضای گروهک منافقین» یاد شده است.

به نوشته رادیوفردا ابراهیم رئیسی، که در زمان این اعدام‌ها به عنوان معاون دادستان، در کمیته تصمیم‌گیری عضویت داشت، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری است، و در دوره چهارم این مجلس، مسئول دفتر دبیرخانه مجلس خبرگان بود، و از زمان آغاز به کار دوره پنجم این مجلس تغییری در این ارتباط مخابره نشده است.هم ابراهیم رئیسی و هم مصطفی پورمحمدی در نشست کمیته تصمیم‌گیری اعدام‌ها با آیت‌الله منتظری، برای توجیه اقدامات این کمیته تلاش می‌کنند، اما سخنان آنها بارها با اعتراض آیت‌الله منتظری قطع می‌شود.همچنین آیت‌الله منتظری در این نشست در خطاب به کمیته تصمیم‌گیری اعدام‌ها، از این رویداد به عنوان «بزرگترین جنایت تاریخ جمهوری اسلامی» یاد می‌کند، و به آنها هشدار می‌دهد که در آینده از آنها به عنوان «جنایتکاران تاریخ» یاد خواهد شد.پیشتر سازمان مجاهدین خلق با اشاره به انتشار این فایل صوتی، بار دیگر خواستار «محاکمه» سران جمهوری اسلامی به جرم «جنایت علیه بشریت» شده بود.