جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رصد اخبار از رصدخانه تابناک

رصد اخبار از رصدخانه تابناک

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد

موافقت دادستانی با انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت

دادستان تهران از موافقت دادستانی با انتقال اموال بابک زنجانی به وزارت نفت خبر داد.دادستان تهران در مورد موافقت با انتقال اموال بابک زنجانی اظهار داشت: دادستانی طبق آخرین اظهار نظر هیات کارشناسی، با انتقال اموال متهم به ماخذ دو هزار میلیارد تومان به وزارت نفت موافقت نموده که 1600 میلیارد تومان مربوط به اموال کارشناسی شده و 400 میلیارد تومان دیگر مربوط به سایر اموال است.وی از پیشنهاد دادستانی تهران به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای فعال شدن وزارت امور خارجه در دو کشور تاجیکستان و ترکیه به منظور استیفای اموال بابک زنجانی خبر داد.

تبریک آیت الله علم الهدی به کیمیا علیزاده

تبریک صفحه اینستاگرامی منتسب به آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد به کیمیا علیزاده مدال آور تکواندوی ایران در المپیک ریو

بسته

آغاز تغییرات شکلی در ساختار شورای عالی اصلاحات

تغییرات شکلی در ساختار شورای عالی اصلاحات انجام خواهد گرفت. بر این اساس کمیته‌ای قرار است به بررسی اصلاح ساختارها و ترکیب شورای عالی بپردازد. این کمیته متنوع است و احتمال دارد که فقط متشکل از هیات رییسه شورای عالی نباشد. این کمیته با نظر نهایی شورای عالی و رییس دولت اصلاحات به تصویب رسیده و کارش را چند وقتی است آغاز کرده است. کارگروهی که به ریاست محمدعلی نجفی تشکیل شده برنامه‌هایی را در چارچوب انتخابات شوراها تدوین می‌کند و برنامه‌اش در جلسه آتی این شورا ارایه خواهد داد و نهایتا هماهنگ با شورای عالی به وظایفی که برایش تعیین می‌شود ادامه خواهد داد.این مطلب در پارس منتشر شده است.

انتقاد ریز آیت الله جنتی از مجلس

رئیس مجلس خبرگان گفت: اگر نظارت مجلس بر دولت درست اعمال می‌شد، شاهد حقوق‌های نجومی و اعطای وام‌ با شرایط ساده نبودیم.آیت الله جنتی در دیدار با استاندار گیلان و مجمع نمایندگان این استان، تصریح کرد: اگر نظارت مجلس بر دولت، درست اعمال می‌شد؛ شاهد حقوق‌های نجومی، اعطای وام‌هایی با شرایط ساده و غیره به برخی مدیران نبودیم.

ادعایی درباره فرد دو تابعیتی بازداشت شده

روز سه شنبه 26 مردادماه سال جاری بود که رسانه‌ها خبری را از قول دادستان تهران در خصوص دستگیری و بازداشت یک متهم ایرانی دو تابعیتی در هفته گذشته در تهران و مرتبط با سرویس جاسوسی انگلیس منتشر کرده بودند. جعفری دولت آبادی همچنین افزوده بود: متهم در حوزه اقتصادی و مرتبط با ایران فعالیت می‌کرده است.خبرگزاری نسیم مدعی شد: خبرها حاکی است فرد دو تابعیتی بازداشت شده تحت عنوان مشاوره و هیئت مدیره برخی بانک‌ها جزو یکی از نجومی بگیران بوده و در ازای ارائه اطلاعات مختلف داخلی (که به جهت حضور در سطوح عالی مدیریتی اطلاعات مهمی را در اختیار داشته) به موسسات تاثیرگذار بر تحریم‌ها مبلغی در حدود ماهانه 7500 پوند (حدود 30 میلیون تومان) دریافت می‌نموده است.

سرگردانی کارگران فولاد زاگرس به روز سوم رسید

کارگران فولاد زاگرس در قروه کردستان در تماس با ایلنا از ادامه پیگیری‌های خود در تهران خبر دادند. به گفته این کارگران، امروز سومین روز حضور آنها در تهران است و با این وجود هنوز پاسخ روشنی از مقامات وزارت کار دریافت نکرده‌اند.به گفته کارگران، عصر روز گذشته (اول شهریورماه)، «علی محمد مرادی»، نماینده مردم قروه در مجلس شورا در جمع کارگران حاضر شد و با بیان این که مسئولان باید به مطالبات این 28 کارگر باقیمانده از کارخانه منحل شده فولاد زاگرس رسیدگی کنند، خواستار پاسخگویی همه مقامات مسئول شد.از قرار معلوم پیرو تجمعات روزهای گذشته، امروز سه تن از این کارگران با مقامات وزارت کار در ارتباط با پیگیری وضعیت بلاتکلیف این 28 کارگر جلسه دارند.کارگران می‌گویند: پس از انحلال این کارخانه بزرگ در اسفند 92، مصوب شد 28 نفر از پرسنل برای اجرای امورات جاری در کارخانه باقی بمانند و مزایای آنها توسط سهامداران پرداخت شود ولی با این وجود در یک سال گذشته هیچ پرداختی به این کارگران انجام نشده است.

تاثیر حمله به کنسولگری عربستان بر اقتصاد مشهد

مقیمیان که در حوزه خدمات مصرفی هتل‌ها فعال است، می گوید: قطع رابطه با عربستان سعودی ضربه زیادی به گردشگری این شهر وارد کرد. زائران عربستانی علاوه بر هزینه‌های زیادی که در شهر انجام می‌دادند همواره به دنبال بهترین کیفیت بودند. بر همین اساس بود که یکی از تجار سعودی چهار هتل لوکس را به صورت سالیانه اجاره کرد. اما اکنون با بحرانی شدن روابط ایران و عربستان و جریمه‌های نقدی که دولت عربستان برای سفر به ایران وضع کرده است و تبعیت دولت‌های کویت و بحرین از این موضوع، سبب شده که رکود شدت پیدا کند.وی با اشاره به مسافران خارجی گفت: تا قبل از خراب شدن رابطه ما با کشورهای حوزه خلیج فارس، شهر مشهد سالانه پذیرای بیش از یک و نیم میلیون مسافر عربی بود. به طوری که تاجران بحرینی و سعودی بیش از 10 هتل 4 و 5 ستاره را به صورت سالیانه اجاره کرده بودند. از طرف دیگر مدت اقامت این مسافران همگی بیش از یک هفته بود و همین امر سبب گردش بالای نقدینگی در شهر می‌شد. حمله به کنسولگری عربستان در مشهد و سفارت این کشور در تهران سبب شد که به فعالیت گردشگری و اقتصادی در مشهد شوک وارد شود.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

انتقاد 22 تشکل دانشجویی علوم پزشکی از سهمیه‌های مازاد و بورسیه‌ای اخیر

۲۲ تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی در بیانیه‌ای مشترک درباره‌ی برخی سهمیه‌های مازاد و بورسیه‌ای اخیر بعضی ارگان‌ها، تاکید کردند: با وجود دانشگاه اختصاصی این ارگان‌ها، هیچ دلیلی برای این سهمیه‌های مازاد وجود ندارد. افت کیفیت آموزشی و دخالت نهادی غیردانشگاهی در امور دانشگاه‌ها، نتیجه‌ی بدیهی چنین سیاست‌های ناعادلانه‌ای است. در بخشی از این بیانیه آمده است: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، منتظر بودیم که طبق وعده‌های رییس جمهور محترم به دخالت نهادهای خارج از دانشگاه، پایان داده شود؛ اما نه تنها این معضل بر طرف نشد بلکه امروز شاهدیم با صدور مجوز برای پذیرش نیروهای سازمانی یک ارگان نظامی عملاً دست نهادهای خارج از دانشگاه را برای دخالت در امور دانشگاه‌های علوم پزشکی باز می‌گذارید. جناب وزیر با ادامه این روند شانه‌های نحیف دانشگاه و دانشگاهیان زیر بار تصمیمات غیر کارشناسی همکاران شما، روز به روز شکسته‌تر می‌شود. انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

چند درصد محتوای فضای مجازی مستهجن است؟

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات دولت یازدهم که همزمان با هفته دولت به شهرستان کاشان سفر کرده بود در دیدار با امام جمعه این شهر محتوای مستهحن فضای مجازی را زیر ۳٫۵ درصد اعلام کرد. «محمود واعظی» در پاسخ به پرسش آیت الله نمازی که از وی درباره ی صحت رقم ۶۰ درصد محتوای فاسد در فضای مجازی سوال کرد، گفت: آمار ۶۰ درصدی که ارائه می شود اشتباه است و بر اساس آماری که وزارت اطلاعات در اختیار ما قرار داده و مقام معظم رهبری هم از آن مطلع اند محتوای مستهجن فضای مجازی زیر ۳٫۵ درصد است. انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

یک حزب دیگر حضور در کمیته‌ی منتجب‌نیا را تکذیب کرد

پس از آنکه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها حضور این حزب را در کمیته انتخاباتی که حجت الاسلام والمسلمین منتجب نیا خبر آن را داده بود تکذیب کرد حالا انجمن اسلامی معلمان هم در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی آن صادر کرده حضور این تشکل را در آن کمیته تکذیب کرده و اعلام کرده است که جدا از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در انتخابات فعالیتی نخواهد داشت. انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

«پارک‌وی»،«مصدق» می‌شود

غلامرضا انصاری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد گفت: سال‌هاست که نام دکتر مصدق بر روی یکی از خیابان‌های قاهره نام‌گذاری شده اما متاسفانه در تهران هیچ نامی از مصدق بر خیابان‌ها نیست و پیشنهاد می‌کنیم چهارراه پارک‌وی یا خیابان نفت به نام دکتر مصدق نامگذاری شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم در جریان قرار گرفتن اعضای شورای شهر، از تمام مدیریت شهری گفت: به تازگی سازمان بازرسی کل کشور گزارشی در مورد واگذاری املاک تهران به صورت غیرقانونی ارائه کرده است، اما هیچ مطلبی در اختیار شورای شهر تهران قرار نگرفته است.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

دستگیری 450 مدیر تلگرامی

تعدادی از افرادی که در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی، چرخه مدلینگ مجرمانه و توهین به عقاید دینی مردم فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند. بر اساس این گزارش، این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی جامعه برای برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی صورت گرفته است. این روزها برای همگان روشن شده که گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن، آسیب‌های فراوانی را نیز ایجاد کرده است. افزایش بیش از پیش محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که کیان خانواده را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست. لازم به ذکر است این افراد که در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام فعالیت می‌کردند، بر اساس بندهای الف و ب فهرست مصادیق محتوای مجرمانه مورد تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند. در این اقدام، مدیران 450 صفحه، کانال و یا گروه در شبکه‌های اجتماعی مذکور، دعوت، احضار و یا دستگیر شده‌اند. نکته مهم آنکه گزارش‌های مردمی ارسالی به سامانه گرداب تعاملی نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است.میزان این خبر را منتشر کرده است.

مهماندوست جانباز است، نه مزدور

یوسف کرمی در مورد صحبت‌هایی که رئیس فدراسیون تکواندو علیه مهماندوست مطرح کرده است، گفت: بنده طی چند روز گذشته نظر شخصی‌ام را در مورد مهماندوست مطرح کردم، اما آقایان ناراحت شدند که چرا در مقام دفاع از مهماندوست قرار گرفتم. سوال من این است که اگر “لوزانو” سرمربی تیم ملی والیبال ایران که مدتی قبل مقابل تیم ملی آرژانتین قرار گرفت و برنده هم شد آیا مزدور و خائن به کشورش است؟ یا زمانی که ولاسکو سرمربی تیم ملی سابق والیبال به ایران آمد و یک انقلابی در والیبال ما انجام داد آیا او نیز مزدور و خائن به کشورش است؟ به نظرم بهتر است ما ضعف‌های خودمان را ترمیم دهیم و جنبه باخت داشته باشیم. با باخت‌مان نباید عملکرد دیگران را زیر سوال ببریم. کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در ادامه انتقادهای خود، گفت: من 5 تا 6 سال با مهماندوست زندگی کرده‌ام. او دوست و مربی من بوده است. مهماندوست همچنان ترکش‌های دوران 8 سال دفاع مقدس را در بدنش دارد، اما آقایان به خاطر اینکه او در المپیک موفق بوده مزدور و خائن خطابش می‌کنند. زمانی که هیچ کدام از ما نبودیم مهماندوست برای این کشور رفت و جنگید و جانباز شد، حالا چطور او را مزدور خطاب می‌کنند من نمی‌دانم! مهماندوست دین خود را به کشورش ادا کرده و به خوبی وظیفه خود را انجام داده است. ما بودیم که در حق او کم‌لطفی کردیم.فارس این خبر را منتشر کرده است.

سند عجیبی که احمدی‌نژادی‌ها رو کردند

وکیل حمید بقایی در نامه‌ای به جعفرزاده ایمن‌آبادی از انتشار سندی خبر داد که نشان می‌دهد 20 هزار میلیاردی که این نماینده مجلس مدعی است توسط بقایی از کشور خارج شده کذب است. وکیل بقایی در نامه خود به جعفرزاده می‌نویسد: علی ایحال در راستای اجابت درخواست واحد حقوقی دفتر شما ( که لابد متشکل از حقودانان حرفه ای و زبده بین المللی است که دیگران را آماتور می دانند) مبنی بر اثبات عدم خروج پول های بیت المال توسط آقای بقایی، به پیوست ۱ برگ کاغذ سفید به عنوان سند و مدرک جهت اثبات عدم ارتکاب جرم توسط موکل به حضور تقدیم می شود. در صورت ناکافی بودن این سند اعلام فرمایید تا تعداد بیشتری کاغذ سفید ارسال نمائیم! دولت بهار این خبر را منتشر کرد.

بسته

پول ساخت پل صدر و تونل نیایش را ما دادیم، حالا جبران کنید

پرویز فتاح با حضور در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان ارائه گزارشی در خصوص عملکرد و تشریح برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی ره پیشنهاد عجیبی به شورای شهر تهران داد و اظهار داشت: ما 40 هزار خانواده‌ای که تحت پوشش داریم را تقدیم قالیباف می‌کنیم تا بتوانیم به نقاط دیگر ایران رسیدگی کنیم و در واقع از تهران فارغ شویم. وی افزود: این پیشنهاد را مصوب و ما را رها کنید! در جلسه اخیری که با قالیباف داشتیم اعلام کرد که 70 هزار نفر را در تهران اطعام کرده‌اند. حال پیشنهاد می‌کنیم اطعام و رسیدگی به سایر نیازمندان را قبول کنید. رئیس کمیته امداد امام خمینی ره در ادامه گفت: بنده قبل از حضور در کمیته امداد در بنیاد تعاون سپاه فعالیت می‌کردم. ما به مدیریت شهری کم خدمت نکرده‌ایم و در واقع شما مدیون ما هستید؛ پول ساخت پل صدر و تونل نیایش را ما پرداخت کردیم و تأمین هزینه ساخت پل‌های دیگر تهران نیز با کمک ما انجام شده و امروز نیز شما راضی هستید. وی ادامه داد: بنده نمی‌خواهم لیستی از این اقدامات را ارائه دهم اما قرارگاه سازندگی برای شهر تهران کارهای زیادی انجام داده حال با روی گشاده می‌گویم اکنون وقت جبران است.تسنیم این خبر را منتشر کرده است.

مسئول دفتر ستاد انتخاباتی ترامپ در کلرادو یک پسر 12 ساله است

یک نوجوان 12 ساله در ستاد انتخاباتی ترامپ در کلرادو مسئولیت تبلیغات و هماهنگی را بر عهده دارد. وب‌سایت تایم، در این باره نوشت: یک نوجوان 12 ساله اهل کلرادو به نام “وستون ایمر” مسئول دفتر ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – در شهر جفرسون است. در حقیقت مادر وی مسئول هماهنگی دفتر ترامپ این شهر است. اما بر اساس گزارش‌های یک شبکه خبری محلی، فرزند وی مسئولیت تبلیغات برای این نامزد انتخاباتی را بر عهده دارد. ایمر پشت یک میز در دفتر ستاد انتخاباتی ترامپ می‌نشیند و با حامیان این کاندیدا تماس می‌گیرد. وی همچنین مسئول هماهنگی میان داوطلبان کمک مالی به این ستاد است. او گفت امیدوار است تجربیاتش برای همسالان خود الهام بخش باشد تا آن‌ها نیز دست به اقدامات مشابهی بزنند. او به شبکه خبری محلی “کی‌دی‌وی‌آر” گفت: “مشغول شوید! من می‌خواهم همین را بگویم. فقط مشغول شوید. کودکان باید آموزش (سیاسی) ببینند.” باشگاه خبر نگاران این خبر را منتشر کرد.

کتک زدن پسر 13 ساله توسط بخشدار ماسال

ماجرا از آنجا آغاز شد که پسر بخشدار مرکزی ماسال با یکی از هم کلاسی های ورزشی خود درگیری فیزیکی مختصری پیدا می‌کند. پس از خاتمه‌ی این قائله‌ی کودکانه و اطلاع بخشدار از ماجرا، وی با خودروی پلاک دولتی در مسیر باشگاه ورزشی حاضر شده و ضمن شناسایی طرف دوم دعوا از طریق فرزندش، اقدام به ضرب و شتم شدید این نوجوان ۱۳ ساله می کند. آقای بخشدار به ضرب و شتم نوجوان ۱۳ ساله اکتفا نکرده و وی را به زور سوار بر خودروی دولتی نموده و با خود به مقصدی نامعلوم می برد. بخشدار ماسال پس از سوار کردن نوجوان ۱۳ ساله، در داخل خودرو اقدام به توبیخ وی نموده و در نهایت وی را در میدانی نزدیکی محل وقوع حادثه پیاده می کند. پس از این اتفاق، استاندار گیلان طی حکمی حمید رضایی بخشدار مرکزی شهر ماسال را از سمتش عزل کرد.عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

واکنش وزیر دفاع به تذکر رئیس مجلس

سردار دهقان وزیر دفاع در نامه ای به علی لاریجانی نوشت: شان و جایگاه مجلس در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است. نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسوولیت اینجانب تعامل و همکاری همه جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد. ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می گردد آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس و یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد. ایرنا این خبر را منتشر کرد.

توصیه سید حسن خمینی به دولت

یادگار امام (ره) خطاب به اعضای کابینه دولت یازدهم ضمن بیان اینکه حرکت رو به جلو حتما مخالفینی دارد، تصریح کرد: این مخالفان بعضا از منطق در فضای انصاف خارج می‌شوند. به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، در جمع رئیس جمهور و اعضای هیات دولت، که برای تجدید میثاق در حرم مطهر امام خمینی (ره) حضور یافته بودند گفت: ایام هفته دولت ایام مبارکی است که دوستان بتوانند زحمات و خدمات گسترده‌ی خود را به مردم گزارش دهند. وی ضمن بیان خاطره‌ای از دوران فعالیت امام (ره) ادامه داد: طبق فرمایش امام (ره) تا فحش نخوریم کار پیش نمی‌رود. یادگار امام همچنین تصریح کرد:‌کار بزرگ حتما دشنام دارد و اگر در مقابل دشنام سر خم کنیم و کوتاه بیاییم قطعا قیمت بسیار کمی روی خود گذاشته‌ایم . حرکت رو به جلو حتما مخالفینی دارد و این مخالفان بعضا از منطق و فضای انصاف خارج می‌شوند و کسی که در مقابل دشنام آنها سر خم کند قیمت نازلی روی خود خواهد گذاشت. سید حسن خمینی ادامه داد: امام ره بیشترین دشنام را خورده تا حدی که لیوان فرزندش حاج مصطفی را آب می‌کشیدند بنابراین ایستادن بر اندیشه هزینه دارد. وی خطاب به اعضای هیات دولت تاکید کرد:‌مرد میدان باشید و هزینه دهید. البته الزاما کسی که ثبات رای دارد درست عمل نمی‌کند . وی خاطر نشان کرد:‌در حال حاضر هجمه‌ها به دولت سنگین است و بی انصفای‌هایی وجود دارداما عزم دولت باید ادامه داشته باشد و آقای روحانی نشان داده این هزینه را تحمل می‌کند و بر عهد خود با مردم پایبند است. ان‌شاء الله این مسیر را با قدرت ادامه دهند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

خط و نشان آقای وزیر برای بستن تلگرام!

محمود واعظی عصر امروز در نشست صمیمی با طلاب فعال در فضای مجازی در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با بیان اینکه وزارت ارتباطات مسؤولیت محتوا ندارد، اظهار کرد: کاری که ما در سال‌های اخیر آغاز کردیم در راستای علاقه شخصی است تا بتوانیم زحمتی که مجموعه وزارت ارتباطات می‌کشد در راستای محتوا نیز بازده خوبی داشته باشد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قبول نداریم که فعالیت تلگرام در کشور ادامه پیدا کند، گفت: ما باید شبکه اجتماعی بومی خود را داشته باشیم، این کار منطقی نیست و از نظر امنیتی هم درست نیست که اطلاعات 20 میلیون کاربر در خارج از خاک ایران ذخیره شود و آن‌ها بتوانند روی این اطلاعات دخل و تصرف داشته باشند. فارس این خبر را منتشر کرد.

حمایت برخی وزرای روحانی از ریاست لاریجانی

فائزه هاشمی در همایش احزاب و آینده اصلاحات که به همت حزب اراده ملت برگزار شد، اظهار داشت: برخی از وزرای روحانی در جریان ریاست مجلس از لاریجانی حمایت کردند.وی افزود: فراکسیون امید نتوانسته برنامه‌های خود را اجرا کند.هاشمی ادامه داد: سال ٩٢ به دلیل اینکه توانستیم بر روی یک گزینه به نتیجه برسیم پیروز شدیم.

اتهام به بی غیرتی و عصبانیت رییس مجلس

فاطمه ذوالقدر در نویت تذکر خود در مجلس با تبریک مدال آوری توسط کیمیا علیزاده بانوی جوان ایرانی در رقابت های المپیک نسبت به اتهام بی غیرت خواندن بانوی دیگر ورزشکار ایرانی در رسانه ملی اعتراض کرد.اعتراضی که علی لایجانی رییس مجلس آن را مرتبط با دستور کار مجلس ندانست.فاطمه ذوالقدر همچنین در خصوص انتخاب اعضای هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز انتقاداتی وارد کرد و گفت: هیئت رئیسه در انتخاب اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان بی طرفی را رعایت نکرده و همه نامزدها از یک طیف سیاسی هستند، در حالی که قرار بود تعامل صورت گیرد.در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به نظر می رسید از اظهارات ذوالقدر تا حدی عصبانی شده است، گفت: این افراد به قرعه انتخاب شده اند و اگر شما راهکار دیگری دارید، بفرمائید.

علت گریه آیت الله مکارم

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با تاکید بر اینکه مردم باید بهبود وضعیت اقتصادی کشور را احساس کنند، اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان تحولات مورد توجه مردم قرار گرفته است.وی راه‌اندازی مراکز تولیدی، حذف یارانه قشر پردرآمد، جلوگیری از هزینه‌های اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از کالای قاچاق را از اولویت‌های مورد نیاز دولت در حوزه اقتصادی دانست و اضافه کرد: یارانه‌ها بلایی است که به مردم تحمیل شده در حالی که شخصیت‌هایی که دارای حقوق‌های نجومی هم هستند از این یارانه‌ها استفاده می‌کنند به همین علت باید با نگاه به منافع مردم، ملاحظات دیگر مورد بی‌توجهی قرار گرفته و مشکلات این طرح رفع شود. وی همچنین گفت، روز گذشته با شنیدن گزارش‌های فضای مجازی، برای وضعیت جوانان کشور با توجه به تهاجم ضدفرهنگی دشمن گریه کردم.

تکذیب درآمد میلیونی مهران مدیری از دورهمی

بعد از انتشار شایعه‌های مختلف درباره برنامه «دورهمی»، این بار درآمد 30 میلیونی مهران مدیری تکذیب شد.«باشگاه خبرنگاران جوان» با انتشار این خبر، افزود: «دورهمی» پس از «خندوانه» دیگر برنامه تلویزیونی است که توانسته به خوبی جای خود را بین مردم باز کند و حالا روز به روز تنور حواشی درآمدهای میلیونی بازیگران، کارگردان و مجری این برنامه داغ‌تر می‌شود.بر همین اساس هاشم رضایت تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی «دورهمی» در خصوص انتشار شایعه درآمد میلیونی مهران مدیری برای اجرا و کارگردانی این برنامه، گفت: مبلغ 30 میلیونی که این روزها نقل به نقل چرخیده، کذب محض است و هیچ‌کدام از افراد گروه بازیگری ما چنین مبلغی را دریافت نمی‌کنند.وی در ادامه درباره درآمد مهران مدیری و دریافتی آن اظهار کرد: هیچ‌وقت مهران مدیری 30 میلیون تومان دریافت نمی‌کند و دستمزد او کمتر از این حرف‌ها است.

سوال از وزیر اقتصاد درباره فعالیت‌های اقتصادی «حسین فریدون»

سید جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در گفتگویی از سوال اعضای کمیسیون اقتصادی درباره مفاسد اقتصادی حسین فریدون از وزیر اقتصاد خبر داد.وی تأکید کرد: در حال حاضر موضوع پرونده حسین فریدون مطرح است و ما قصد داریم درباره فعالیت وی از وزیر اقتصاد سوال کنیم.ابطحی تصریح کرد: بالاخره وزیر اقتصاد باید در این زمینه شفاف‌سازی کند چرا که فعلا صلاح نیست ما بخواهیم این سوال را از رئیس جمهور مطرح کنیم.نماینده مردم خمینی شهر در پایان گفت: باید دید وزیر اقتصاد به چه نحوی قرار است درباره پرونده حسین فریدون به ما توضیح دهد در غیر این صورت اگر دیدیم شخص رئیس جمهور مستقیما از نحوه فعالیت برادر خود حمایت کرده است، این سوال را از رئیس جمهور می‌پرسیم.