جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ادامه پیشرویهای میدانی گروه های معارض سوری در دمشق و حلب و دوما

ادامه پیشرویهای میدانی گروه های معارض سوری در دمشق و حلب و دوما

 

به گزارش بولتن نیوز،شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری از اصابت یک گلوله خمپاره گروه های معارض به «میدان التحریر» دمشق خبر داد. تاکنون گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است.

ازجانب دیگر خبرمیرسد که نیروهای ترکیه نیز شب گذشته با عبور از مرز، وارد سوریه شدند و نیروهای داعشی که شهر”جرابلس” را به تصرف خوددراورده بودند وادار به ترک مواضع و سنگرها نمودند. درپی این تهاجم سنگین نیروهای ارتش آزادسوریه وارد شهرشده و شهر پاکسازی شده جرابلس به تصرف کامل خود دراوردند.

به گزارش بولتن نیوز،شاهدان عینی در شهر «جرابلس» واقع در شمال سوریه از فرار تروریست‌های داعش به ترکیه خبر داد.

به گزارش فارس نیوز  شبکه خبری «المیادین» لبنان، «صبری عثمان» از شاهدان و افراد سرشناس شهر جرابلس به المیادین گفت که عناصر داعش امروز بدون اینکه با نیروهای وابسته به ترکیه درگیر شوند، به سمت مرز ترکیه فرا کرده‌اند.

ترکیه چهارشنبه (امروز) امروز اعلام کرد که با هدف مبارزه با تروریست‌های داعش و شورشیان حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) در شمال سوریه و آزادسازی شهر جرابلس از دست داعش عملیاتی را آزاد کرده است.

تانک‌های ارتش ترکیه به همراه 250 نیروی ویژه که با حمایت نیروی هوایی این کشور و ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا بود، از مرز جرابلس وارد این کشور شد.

گروهک ارتش آزاد سوریه وابسته به معارضان سوری دقایقی پیش اعلام کرد که شهر جرابلس به تصرف این گروهک درآمده است.