جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزارت دفاع روسیه: استفاده روسیه از پایگاه هوایی ایران به شرایط سوریه بستگی دارد

وزارت دفاع روسیه: استفاده روسیه از پایگاه هوایی ایران به شرایط سوریه بستگی دارد

جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسیه پایگاه هوایی همدان را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران اعلام کرده که جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های روسیه که برای بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه از پایگاه همدان استفاده می‌کردند، این پایگاه را ترک کردند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که تعدادی از جنگنده‌های سوخو 34 (SU34) و بمب‌افکن‌های توپولوف 22 ام 3 (TU22-M3) متعلق به ارتش روسیه برای بمباران مواضع تروریست‌ها در سوریه، از پایگاه هوایی نوژه در استان همدان – ایران استفاده می‌کنند.

سفیر روسیه در تهران گفته است: مسکو امیدوار است که تهران و مسکو بتوانند تعامل در روند حل و فصل سوریه را تقویت کنند ولی همه نظامیان روسی هم اکنون پایگاه هوایی همدان را ترک کرده‌اند.

به گفته جاگاریان، نیروهای هوافضای روسیه ممکن است در صورت لزوم و بنابر تصمیم سران روسیه و ایران، عملیات خود از پایگاه هوایی همدان را از سر بگیرند.

صبح امروز، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که عملیات نظامی روس‌ها از پایگاه هوایی همدان “عجالتاً” پایان یافته است.

جنگنده روسیه در همدان

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که استفاده از پایگاه هوایی همدان توسط نیروهای هوایی روسیه به شرایط سوریه بستگی خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه تاکید کرد: استفاده نیروی هوایی روسیه از پایگاه هوایی شهر همدان، به اوضاع سوریه بستگی خواهد داشت.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این اعلام کرده است که استفاده روسیه از پایگاه هوایی همدان برای انجام عملیات در سوریه، فعلا متوقف شده است.

انتهای پیام/