پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » در همایش “حزب اراده ملت”فائزه هاشمی‌رفسنجانی مطرح کرد: برخی اصلاح‌طلبان خائن هستند

در همایش “حزب اراده ملت”فائزه هاشمی‌رفسنجانی مطرح کرد: برخی اصلاح‌طلبان خائن هستند

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ادعای اینکه مردم در انتخابات گذشته جواب خوبی به ما داده‌اند و این نشانه آگاهی عمومی و حرکت مردم به سمت بلوغ است، تاکید کرد: برخی اصلاح‌طلبان در رأی به ریاست مجلس دهم به مردم خیانت کردند.

دختر هاشمی‌رفسنجانی می‌گوید: برخی اصلاح‌طلبان در رأی به ریاست مجلس دهم خیانت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا»، فائزه هاشمی از محکومین امنیتی عصر امروز (سه‌شنبه، 2 شهریور) در نشست حزب اراده ملت با موضوع «احزاب و آینده اصلاحات» حضور یافت و از خیانت برخی اصلاح‌طلبان به مردم در جریان انتخابات ریاست مجلس دهم سخن به میان آورد.

دختر هاشمی‌رفسنجانی که در کارنامه فعالیتش سابقه حمایت از فرقه بهائیت را دارد، با اشاره به نقش احزاب در اداره کشور گفت: نقش احزاب در اداره کشور و برگزاری انتخابات نقش مهمی است. اگر احزاب کارکرد واقعی داشته باشند بسیار تعیین‌کننده هستند و بالعکس اگر انسجامی که برای انتخابات لازم است نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند.

فائزه هاشمی با بیان اینکه ما به عنوان احزاب نقش حزب را جدی نگرفته‌ایم و آموزشهای لازم را نداریم گفت: با همه مشکلات احزاب توانستند موفق عمل کنند.

عضو مرکزیت حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه یکی از مسائل قابل توجه در کشورهای توسعه یافته این است که دو حزب اصلی در آن کشورهای وجود دارد، ادعا کرد که تعدد احزاب در کشور ما یک مشکل است. در جامعه ما احزاب اصلاح‌طلب که عضو «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» هستند 22 حزب است و تعدادی نیز خارج از این شورا هستند.

وی افزود: تعداد احزاب اصولگرا کمتر از تعداد احزاب اصلاح‌طلب نیست؛ بالای 250 حزب در خانه احزاب داریم که باعث می‌شود انسجام لازم اتفاق نیفتد.

فائزه هاشمی درباره انتخابات 94 اظهار کرد: «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» حرکت مثبتی بود ولی ایراداتی داشت اما همین که توانستیم دور هم جمع شویم، حرکت مثبتی بود.

دختر هاشمی رفسنجانی با اشاره به انتخابات سال 84 با بیان اینکه در آن سال به وحدت نرسیدیم، مدعی شد: انتخابات آن سال نیز تا حدودی مشکلاتی داشت و شک داریم نتیجه واقعی بود یا خیر.

وی درباره انتخابات 94 با بیان اینکه تا زمان برگزاری انتخابات بسیار خوب پیش رفتیم و اکثریت را داشتیم ابراز عقیده کرد: اصلاح‌طلبان با برنامه‌ریزی می‌توانستند فراکسیون اکثریت را شکل بدهند اما دچار تفرق شدیم و بخشی از اصلاح‌طلبان از لاریجانی حمایت کردند.

فائزه هاشمی رفسنجانی افزود: برخی از دولت  از لاریجانی حمایت کرد و متاسفانه این تجربه‌ای منفی برای ما شد.

عضو مرکزیت حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه ما باید برای انتخابات پیش رو خودمان را ارزیابی کنیم، اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان بر اساس تجربیات مثبت و منفی گذشته باید نقاط ضعف را برطرف کند و با یک برنامه‌ریزی منسجم می‌توانیم به پیروزی برسیم.

این محکوم امنیتی درباره وضعیت جریان اصولگرا در انتخابات سال آینده نیز مدعی شد: جریان اصولگرا هنوز نتوانسته‌اند به وحدت برسند و نتوانسته‌اند افق روشنی پیدا کنند. حتی تعدادی از افراد اصولگرا در حال بررسی این هستند که از روحانی حمایت کنند و این نشان می‌دهد که چهره شاخصی برای انتخابات سال آینده ندارند.