چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جزئیات حکم قضایی ممنوع الفعالیتی گروهی از سینماگران به واسطه تبلیغ آثارشان در ماهواره

جزئیات حکم قضایی ممنوع الفعالیتی گروهی از سینماگران به واسطه تبلیغ آثارشان در ماهواره

در پی پخش تیزرهای ماهواره‌ای برخی فیلم‌های در حال اکران، دادستانی به تازگی در نامه ا‌ی به سازمان سینمایی وزارت ارشاد، برخی از سینماگران که این روزها فیلم بر پرده دارند و تیزر فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده است را ممنوع الفعالیت اعلام کرده است؛ اتفاقی که جزئیاتش را معاون سازمان سینمایی پس از نشست با سینماگران در اختیار رسانه‌ها گذاشت.

حبیب ایل بیگی، رئیس اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره دستور قوه قضائیه مبنی بر برخورد با سینماگرانی که تیزر فیلم هایشان از شبکه ماهواره ای پخش شده است، گفت: بازپرس ویژه رسیدگی به پرونده هایی با ابلاغ ویژه رئیس قوه قضائیه، طی نامه ای به حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی از این سازمان خواسته است، تا اطلاع ثانوی از ارائه هرگونه خدمات و مجوز به تعدادی از سینماگران و دفاتر پخش سینمایی جلوگیری کند.

وی در پاسخ به اینکه در این نامه اسامی چه افراد و شرکت هایی آورده شده است، عنوان کرد: مصطفی کیایی، علیرضا سرتیپی، عبدالله علیخانی، سیدامیر پروین حسینی و رضا میرکریمی به عنوان تهیه کنندگان فیلم هایی چون «بارکد»، «دراکولا»، «زاپاس»، «دختر » و «آبنبات چوبی» و همچنین سه دفتر پخش سینمایی شامل فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویافیلم به مدیریت عبدالله علیخانی نام های آورده شده در این نامه است.

رئیس اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی افزود: امروز دوشنبه اول شهریورماه جلسه ای با حضور این افراد برگزار کردیم که در این جلسه ضمن ابلاغ احکام بر مسأله لزوم همکاری نکردن با شبکه های معاند که دشمنان جمهوری اسلامی پشت آنها هستند، تأکید شد؛ البته همه این افراد تأکید کردند که هیچ نوع همکاری با این شبکه ها نداشته و درخواستی هم برای پخش تیرزهایشان به آنها نداده اند. سینماگران حاضر در این نشست، هر گونه همکاری با شبکه جم را رد کردند و معتقد بودند، وقتی جرمی مرتکب نشده‌اند چرا باید مورد محاکمه قرار بگیرند.

ایل‌بیگی با اشاره به سینماگران حاضر در جلسه گفت: از میان سینماگرانی که اسمشان در این نامه بود، آقایان سرتیپی و رضا میرکریمی به دلیل مسافرت و حضور در جلسه دیگری نتوانستند در این نشست حاضر شوند؛ اما آقایان مصطفی کیایی، سید امیر پروین حسینی، عبدالله علیخانی و محمدرضا صابری در جلسه حضور داشتند و موارد به آنها ابلاغ شد و نظراتشان را اعلام کردند.

ایل‌بیگی درباره‌ی رایزنی‌های سازمان سینمایی برای حل این موضوع گفت: با رسیدن این نامه و ابلاغیه، گفت‌وگوی وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی با مسئولان دادستانی در حال انجام است و به محض به نتیجه رسیدن رایزنی‌ها اعلام می‌شود.