پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رصدوقایع اتفاقیه از روزن رصدخانه تابناک

رصدوقایع اتفاقیه از روزن رصدخانه تابناک

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«هشدار و توصیه‌ توئیتری روحانی به کارکنان وزارت اطلاعات»،«تمرینات عجیب علی دایی برای نفتی‌ها»،«ادعای معاون جلیلی درباره درخواست مذاکره توسط امریکایی ها»،و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

پسر بدشانس پرسپولیس منتظر استقلال

صادقیان، پسر اشتباهات و بدشانسی است. ستاره پرسپولیس در لیگ سیزدهم، هفته دوم لیگ چهاردهم بخاطر اشتباهاتش تنبیه شد اما بعد از آن، سایه بدشانسی هم در کنار اشتباهاتش روی زندگی او افتاده است. صادقیان برای احیای فوتبالش به نفت رفت و در این تیم شروع خوبی داشت اما مشکلات مالی نفت، باعث شد دوباره به حاشیه برد و از این باشگاه جدا شود. این فصل صادقیان به برای فوتبالش به تبریز برگشته و هفته اول، با دو پاس گل حضور دوباره‌اش در سرزمین پدری را جشن گرفت. این بار هم قبل از حاشیه، بدشانسی سراغ پیام رفته و او بخاطر شکستگی دست، از میادین دور شده است. صادقیان امیدوار بود با بهبود مصدومیتش به بازی با تراکتورسازی برسد اما مشکل او، آنقدر جدی بود که پزشکان هنوز به او اجازه باز کردن دستش را نداده‌اند. ماشین سازی پس از پایان تعطیلات لیگ، روبروی استقلال قرار می‌گیرد و صادقیان فرصت خوبی دارد پس از پایان مصدومیتش، بدرخشد و دوباره خودش را در دل پرسپولیسی‌ها جا کند. الف این خبر را منتشر کرد.

چوپانان‌ هم راننده محسوب می‌شوند!

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: چوپانان در بند 56 ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی «راننده» محسوب می‌شوند. سرهنگ فضل‌الله شیری اظهار کرد: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد عدم آموزش کافی و اطلاع از مقررات راهنمایی و رانندگی در وقوع حوادث ترافیکی در راه‌های روستایی نقش مهمی دارد. رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: به عنوان مثال چوپانان در بند 56 ماده یک آیین نامه راهنمایی و رانندگی راننده محسوب می شوند و با توجه به آن در مواد 98 و 210 وظایف و تکالیفی در خصوص چگونگی جابجایی ایمن و بی‌خطر احشام در جاده‌ها برای آنان تعین شده است. سرهنگ شیری اظهار کرد: چوپانان ممکن است در هنگام وقوع حوادث رانندگی مربوط به احشام به استناد مواد مذکور مقصر شناخته شوند و این در حالیست که قبل از گرفتاری آموزش‌های لازم را دریافت نکرده‌اند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

بازگشت دختر هاشمی به فدراسیون بیماران خاص

فاطمه هاشمی برای ۴ سال به عنوان رئیس فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا انتخاب شد. مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های بیماران خاص و پیوند اعضا صبح امروز با حضور اعضای هیأت‌های استانی و 11 کاندیدای احراز این پست و به ریاست غلامرضا شعبانی‌بهار، معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک برگزار شد که در نهایت فاطمه هاشمی برای 4 سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. مریم وطن دوست، طاهره طاهریان، فاطمه هاشمی، رضا رودگر، محمود جعفری، محمد هادی خشنودی، محمدتقی ماهتابخواه، هانی صباغیان، تورج ملک محمدی، پروین داد اندیش و فروزان زاهد منش نامزدهای تایید شده از سوی مراجع ذیصلاح بودند که پیش از رای گیری، جعفری، خشنودی، رودگر، زاهدمنش، صباغیان، طاهریانف ماهتابخواه و وطن دوست به نفع فاطمه هاشمی انصراف دادند. داد اندیش نیز هنگام رای گیری در مجمع حاضر شد و به نفع هاشمی کنار رفت تا رقابت برای ریاست بین ملک محمدی و هاشمی باشد. در نهایت از 32 رای ماخوذه فاطمه هاشمی با کسب 32 رای برای چهار سال به ریاست رسید. فارس اینن خبر را منتشر کرد.

داعش خواستار انجام حملات «گرگ تنها» در ایران شد!

داعش با انتشار ویدئوی جدید خواستار اجرای حملات مشابه تیراندازی خونین اورلندوی آمریکا در کشورهای دیگر از جمله ایران شد. گروه تروریستی داعش امروز (17 اوت)، با انتشار ویدئوی جدید خود به نام «به پا خیزید» در شبکه‌های وابسته به این گروه تروریستی، از طرفدارانش خواست حملاتی شبیه تیراندازی مرگبار باشگاه همجنس‌گرایان شهر «اورلندو» در ایالت فلوریدای آمریکا را انجام دهند. به گزارش هوی، در این فیلم 3.5 دقیقه‌ای از عناصر تروریستی داعش خواسته شده در فرانسه، آمریکا، بلژیک، ایتالیا، روسیه، اسپانیا، دانمارک و ایران، حملات تروریستی «گرگ تنها» را اجرا کنند. نگارنده مطلب می‌افزاید: تاکنون سابقه نداشته داعش در ویدئوهای خود از ایران بویژه در کنار کشورهای غربی نام ببرد. در این ویدئو، «ابو محمد العدنانی،» سخنگوی داعش، از طرفداران این گروه تروریستی خواست کفار را در کشورهایشان هدف قرار دهند. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.

ادعای تازه درباره پرداخت پول توسط آمریکا به ایران

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی جدید مدعی شد واشنگتن پس ازآن که هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی خاک ایران را ترک کرد ۴۰۰ میلیون دلارپول را از طریق هواپیمای سوئیسی به ایران ارسال کرد. روزنامه وال استریت ژورنال پیش‌تر مدعی شده بود آمریکا در قبال آزادی زندانیان آمریکایی ۴۰۰ میلیون دلار باج به ایران پرداخت کرده است که البته این ادعا از سوی کاخ سفید تکذیب شد و مقامات آمریکایی اعلام کردند این پول بخشی از ۱/۷ میلیارد دلاری بوده است که آمریکا باید در خصوص مناقشه قدیمی دو کشور بر سر قرارداد تسلیحاتی پیش از انقلاب اسلامی به ایران پرداخت کند. اکنون روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش دیگری به نقل از برخی از مقامات آمریکایی مدعی شده است که مقامات آمریکا تا زمانی که از بلند شدن هواپیمای حامل سه زندانی آمریکایی از خاک ایران در ۱۷ ژانویه مطمئن نشدند ۴۰۰ میلیون دلار را به ایران پرداخت نکردند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

تیم وزنه برداری ایران ممکن است محروم شود

یورو اسپورت،نوشت: در پی پذیرفته نشدن وزنه دو ضرب بهداد سلیمی در مسابقه فوق سنگین وزنه برداری و اعتراض ایرانیان به رای هیات ژوری، کمیته فنی فدراسیون جهانی وزنه برداری اتفاقات بامداد امروز (چهارشنبه) در استادیوم وزنه برداری ریو را زشت خواند و رفتار مسئولان ایرانی را نادرست دانست. بامداد دیروز در رقابت‌های وزنه‌برداری فوق سنگین المپیک ریو، بهداد سلیمی از ایران توانست وزنه 245 کیلوگرمی را بالای سر ببرد اما داوران این وزنه‌ را از او نپذیرفتند.‌ پس از این اتفاق تیم ایران به رای داوران اعتراض کرد و سجاد انوشیروانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی اعلام کرد که داوران عراقی توطئه کردند و به ضرر ایران رای دادند. چند تن از مسئولان تیم ایران به همراه وزنه‌بردار ایرانی به سمت هیات ژوری رفتند که این کار خلاف قوانین است. سم کوفا، عضو کمیته‌ فنی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره اظهار کرد: این اتفاق زشت بود. به دلیل رفتار مسئولان ایرانی از مسئولان امنیتی خواستیم به داخل ورزشگاه بیایند. این پایان خوبی برای مسابقات نبود. تیم‌ ‌ملی ایران به دلیل رفتار خود در این مسابقات شاهد محرومیت‌هایی خواهد بود. سلیمی در اولین تلاش خود برای زدن دو ضرب نتوانست دست چپ خود را به خوبی صاف کند. او در دو ضرب امتیازی نگرفت و تنها وزنه یک ضرب 216 کیلوگرمی برای او ثبت شد. او در یک ضرب رکورد جهان را شکست. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

برادران دروغین، برای مخالفان روحانی هیزم جمع می‌کنند

شهربانو امانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره سخنان و اتهامات برخی مخالفان علیه رئیس‌جمهوری اظهار کرد: افراد و گروه‌های سیاسی که از پایگاه مردمی و اجتماعی برخوردار نباشند به رویکردهای غیراخلاقی مانند توهین و فحاشی روی می‌آورند. بداخلاقی‌ها به جایی رسیده است که به شخص اول اجرایی کشور توهین می‌کنند و هیچ برخوردی نیز با آن‌ها صورت نمیگیرد. متأسفانه برخی منتقدان و مخالفان نیز فرهنگ استفاده صحیح از کلمات و عبارات را بلد نیستند یعنی دایره لغات آن‌ها فقط در بی‌اخلاقی و فحاشی خلاصه میشود. بنابراین برخی افرادی که ادعای برادری و دوستی با آقای روحانی دارند دستشان با مخالفان در یک کاسه قرار دارد و با یکدیگر همکاری میکنند. متأسفانه افراد و گروه‌هایی که خودشان را همسایه آقای روحانی و دولت وی میدانند بیشترین ضربه را به دولت تدبیر و امید، وارد کرده‌اند. چه بسا اینکه برخی توهین‌ها و هتاکی‌ها در حیاط همسایگان آقای روحانی شکل می‌گیرد. به عبارتی گروههایی که ادعای همسایگی با روحانی را دارند جا پای مخالفان و توهین‌کنندگان وی گذاشته‌اند. برخی از نجابت آقای روحانی و دولت وی سوءاستفاده می‌کنند و طلبکار هم شده‌اند. مخالفان افراطی دولت یازدهم قصد زمین زدن آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 96 را دارند، اما محال است که اصلاح‌طلبان و حامیان واقعی دولت چنین اجازه‌ای را به مخالفان بدهند. مخالفان بدانند که اگر آقای روحانی تاکنون واکنشی نشان نداده است به خاطر سعه صدر ایشان است. برادران دروغین و برخی همسایه‌های دولت برای مخالفان آقای روحانی هیزم جمع می‌کنند و به آن‌ها گرا میدهند. خبر آلاین این خبر را منتشر کرد.

نظر کواکبیان درباره عبور از روحانی

مصطفي كواكبيان، دبیرکل حزب مردمسالاری و عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوْال كه آيا شرط و شروط اصلاح طلبان براي حمايت از روحاني بحث عبور از وي را پررنگ تَر نمي كند،گفت: كسي نگفته است كه ما اصلاح‌طلبان مي خواهيم از روحاني عدول با عبور كنيم. وی اظهار داشت: بنده خودم از جمله اصلاح طلباني بودم كه گفتم ما به كسي چك سفيد امضا نمي‌دهيم ولی این به معنای عدم حمایت از روحانی نیست. كواكبيان تاکید کرد: ما براي حمايت از اقاي روحاني در انتخابات ٩٦يكسري بحث‌ها رو داريم ولي اين به معاني عبور از وي نيست. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.

واکنش اینیستاگرامی مطهری به ناداوری‌های المپیک

علی مطهری در متنی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است نوشت: فکر می‌کنم کسی نیست که اشک‌های بهداد سلیمی را بعد از تضییع حقش ندیده باشد و اشک‌اش جاری نشده باشد و قطعا او را باید لااقل صاحب مدال نقره المپیک بدانیم و از او قدردانی کنیم، خصوصا که با همت و غیرت خود به خاطر افتخارآفرینی برای ایران بر مصدومیت‌اش فائق آمد و در المپیک حضور پیدا کرد. حمید سوریان هم که بر قله کشتی فرنگی ایران نشسته است اگرچه در هر دو مسابقه خود با اختلاف پیش بود ولی به خاطر الزام در کاهش وزن در ماه‌های گذشته بر پایان هر دو مسابقه دچار افت قدرت بدنی شد و کشتی را واگذار کرد. این‌ها از ارزش او نمی‌کاهد و او همچنان قهرمان ملی با اخلاق و یادآور غلامرضا تختی است.

پاسخ منفی ایران به درخواست رسمی آمریکا

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه آگاه‌سازی سیاسی که با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان ستاد ارتش در سالن همایش های اداره فناوری اطلاعات این ستاد برگزار شد، گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس راهبرد «ما می توانیم» امام خمینی (ره) است.بروجردی با بیان اینکه استقلال سیاسی یعنی این که هرکشوری برای خود تصمیم بگیرد، افزود: هنگامی که آمریکا تصمیم گرفت به افغانستان حمله کند رسماً از ایران برای استفاده از فضای هوایی کشور اجازه گرفت که با پاسخ منفی ما روبرو شد.وی با تاکید بر حمایت از محور مقاومت به ویژه حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای او پشتیبان رژیم صهیونیستی اسرائیل هستند و در مقابل، ما از حزب الله و محور مقاومت در سوریه و عراق حمایت می‌کنیم.نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را بر اساس راهبرد “ما می توانیم” امام خمینی (ره) توصیف و اضافه کرد: در منطقه حساس خاورمیانه و غرب آسیا معادله قدرت تغییر کرده است و اینکه بعضی‌ها می گویند چرا ایران از سوریه دفاع می کند دلیلش دفاع از امنیت ملی ایران است.

نظر زیباکلام درباره طراح کودتای 28 مرداد

صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفت: بدون شک طراحی کودتای ۲۸ مرداد با آمریکا و انگلستان بود ولی آنها به‌صورت رسمی وارد این قضیه نشدند و کسانی که علیه مصدق شعار می‌دادند و تعدادشان هم به ده‌ها هزار نفر می‌رسید، ایرانی بودند.آرمان این خبر را منتشر کرده است.

پیام حسین رضازاده خطاب به وزنه‌برداران المپیکی

پیام خدا قوت حسین رضا‌زاده به وزنه برداران عزیز کشورمان به شرح زیر است:

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

خدا قوت به شما پهلوانان عزیز ایران زمین که همواره سربلند بودید و هستید. تبریک به شماکه دل مردم ایران را شاد کردید و تمام تلاش خود را برای این صرف نمودید.

به عزیزانی که مدال آوردند تبریک می‌گویم و به آن عزیزانی که زحمت کشیدند و به مدال نرسیدند باید دست مریزاد گفت و زحمات آنها را ارج نهاد و بدانند که ملت رشید ایران قدر همت شما را می‌داند و از شما قدر دانند.

دوست و برادر شما حسین رضازاده

جایگاه زنان در اقتصاد مقاومتی

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه جایگاه اصلی زنان در اقتصاد مقاومتی مغفول مانده است، گفت: نقش و جایگاه زنان در مقوله اقتصاد مقاومتی فقط در بخش فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف خلاصه نمی شود؛ لذا نقش زنان بعنوان عامل تولید و نیروی کار نیز باید مورد توجه قرار گیرد.به گزارش ایسنا، شهیندخت مولاوردی در نشست با بانوان فرهیخته استان گیلان، اظهار کرد: شناسایی وضعیت و مشکلات حوزه زنان و مبادرات به ایجاد حساسیت و جلب توجه نسبت به مشکلات آنان از سازوکارهای اصلی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

خبر خوش حقوقی برای سربازان نخبه کشور

روزنامه «خراسان» نوشته است: بر اساس ابلاغیه جدید یک مقام مسئول به تعدادی از ادارات و سازمان‌های دولتی، اعلام شده است که بنا بر مصوبات و مجوزهای هیأت وزیران، مقرر شده ضریب حقوق سال 1395 مشمولان نخبه و استعدادهای برتر به میزان 1541 واحد تعیین شود و بر این اساس، این نخبگان با مدرک کاردانی مبلغ 462 هزار تومان و در صورت داشتن مدرک دکترا 693 هزار تومان، در ماه حقوق دریافت خواهند کرد.

تذکر برخی نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به ارائه نامه‌ای از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان، اظهار کرد: با توجه به این که احساس می‌شود روحانی در مقایسه با گذشته در جلسات هیئت دولت حضور موثری نداشته و بخشی از وظایف اصلی و قانونی رئیس جمهور را به معاون اول خود واگذار کرده و شخصا به مسائل انتخاباتی ریاست جمهوری سال 96 می‌پردازد، گروهی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای تذکرآمیز این موضوع را به هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده‌اند.وی افزود: علاوه بر بنده، خانم چنارانی نماینده مردم نیشابور و آقایان حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، جواد کریمی قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات، اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد این نامه را امضاء کرده‌اند.تسنیم این گفت و گو را منتشر کرده است.

ادعای معاون جلیلی درباره درخواست مذاکره توسط امریکایی ها

علی باقری عضو ارشد سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای، صبح امروز(پنج شنبه 28 مردادماه) در ششمین روز از سی و سومین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت ارزشهای انقلاب اسلامی در سیاست خارجی گفت: زمانی که دولت در دست داعیه‌داران «ایران برای همه ایرانیان» بود، آنها تلاش داشتند تا با امریکایی‌ها مذاکره کنند، اما امریکایی‌ها قبول نمی‌کردند، و حتی در پاسخ به پیشنهاد غیررسمی ایران علاوه بر مسئله هسته‌ای، درباره موضوع فلسطین و …، پاسخ دادند که «ما با تروریستها مذاکره نمیکنیم» اما هنگامی که گفتمان اتکا به توانمندی‌های داخلی قوت گرفت، این امریکایی‌ها بودند که خواهان مذاکره بودند. از این‌رو پس از آن که فعالیتهای هسته‌ای در کشور توانست در عمل پیشرفت خود را به طرف مقابل تحمیل کند، آنها با کنار گذاشتن پیش‌شرط خود، مجبور شدند مانند بقیه اعضای گروه 1+5 در میز مذاکره حاضر شوند.باقری با اشاره به این که مذاکره به تنهایی موضوعیت ندارد، بلکه مذاکره‌ای مطلوب است که تأمین کننده منافع کشور باشد، اظهار داشت: در ژنو 3 یعنی در آذر ماه 88 آمریکایی‌ها 9 بار و در استانبول یک یعنی بهمن 88، 16 بار درخواست مذاکره کردند.

توصیه رهبر انقلاب به استفاده از فرصت فضای مجازی

خط حزب الله در شماره جدید خود آورده است: رهبر انقلاب اسلامی اخیراً در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در خارج از کشور بر استفاده حداکثری از ابزارهای جدید و پیشرفته رسانه‌ای تاکید کردند.حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار فرمودند: ما باید از این فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنیم. البته دشمن هم دارد حداکثر استفاده را می‌کند…این ابزارهای جدید فکرهای جدید بوجود می‌آورد. انگیزه‌های جدید بوجود می‌آورد. به این باید توجه داشت. سعی کنید به‌روز باشید.

حمله روزنامه جوان به علی مطهری

روزنامه جوان نوشت: رفتارهاي سينوسي او به قدري است که اگر کسي مواضع هشت سال پيش او را با مواضع اخيرش مقايسه کند، نمي‌تواند هيچ تناسبي ميان آنها برقرار کند. او در انتخابات مجلس هفتم با اصرار محمود احمدي‌نژاد در ليست اصولگرايان تهران قرار گرفت و رأي آورد و ديري نپاييد که از مواضع سياسي خود فاصله گرفت و رفته رفته به سمت اصلاح‌طلبان گرايش پيدا کرد و همچنان ادامه دارد. او البته هر از گاهي مواضع فرهنگي خاصي اتخاذ کرده که البته هيچ نسبتي با مشي و منش اصلاح‌طلبان نداشته تا القا کند که شخصيتي مستقل و فراتر از جريانات سياسي اصولگرا و اصلاح‌طلب است!علي مطهري که اکنون در جايگاه هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي هم نشسته است، انتظار بود پس از تجربه چند دوره نمايندگي مجلس به رشد و پختگي قابل قبولي رسيده باشد و در اتخاذ مواضع معقولانه‌تر تصميم بگيرد، اما مواضع اخير او نشان داد که نزد علي مطهري در همچنان برهمان پاشنه بي‌بصيرتي مي‌چرخد. پس از انتشار فايل صوتي آيت‌الله منتظري درباره اعدام منافقين در سال 67 که در آن اتهاماتي بي‌اساس متوجه امام، يادگار امام و نظام جمهوري اسلامي ايران شد و با واکنش بيت امام و همچنين مسئولان شوراي عالي قضايي وقت مواجه شد، علي مطهري مدعي شد: اظهارات اخير منتشر شده آيت‌الله منتظري از سر دلسوزي براي انقلاب اسلامي بيان شده است! او اضافه کرد: اگر قصوري هم در نحوه اجراي حکم (اعدام منافقين) بوده است، عذرخواهي شود.

تمرینات عجیب علی دایی برای نفتی‌ها

كسي كه روي اسب نشسته علي دايي است و بازيكناني كه مي بينيد بازيكنان نفت تهران هستند كه اين تمرينات عجيب و استقامتي را انجام مي دهند. جايي كه تمرين مي كنند هم اطراف سرعين است! دایی که علاقه زیادی به اسب سواری دارد، به همراه تیمش در اردوی آماده سازی به سر می برند.

بسته روز پنجشنبه

خسرو معتضد هم به مخالفان ظریف پیوست

خسرو معتضد درباره مشابهت‌سازی برخی رسانه‌ها بین محمدجواد ظریف و دکتر مصدق و مشابهت سازی میان برجام و ملی شدن صنعت نفت گفت: من سه سال پیش ده‌ها مقاله در مورد ظریف نوشتم اما الان از همه این مقالاتم تبرئه می‌جویم. آقای ظریف به نظر من فریب خورد.من قبلا می‌نوشتم که او چقدر عالی انگلیسی صحبت می‌کند و چقدر خوب جواب مطبوعات آمریکا می‌دهد. اما آخرش به نظر من اشتباه عمل کرد.تسنیم این خبر را منتشر کرد.

واکنش جوانفکر به اظهارات محمدجواد لاریجانی

علی‌اکبر جوانفکر در دولت بهار نوشت: ادعای محمد جواد لاریجانی مشاور بین الملل رئیس قوه قضائیه مبنی بر تمایل دولت قبل به تحویل تمامی اورانیوم غنی شده و مذاکره با اوباما، بی پایه و اساس است و او برای اثبات ادعایش باید سند ارائه کند.از کسی که در جایگاه مشاور بین الملل رئیس قوه قضاییه قرار دارد ، انتظار نمی رود بدون سند و مدرک سخن بگوید. به ایشان توصیه می کنم مستندات ادعاهای خود را به افکار عمومی ارائه دهد یا در غیر اینصورت با عذرخواهی از دکتر احمدی نژاد و مردم ، نشان دهد که به رعایت اصول اخلاقی پایبند است.

حمایت شورای نگهبان از اقدامات قانونی پلیس

سردارحسین اشتری با آیت الله “احمد جنتی” دیدار و گفت و گو کرد. آیت الله جنتی در این دیدار با تقدیر از زحمات پلیس در عرصه های مختلف ،اقدامات پلیس را اثرگذار و هوشمندانه دانست. رئیس مجلس خبرگان رهبری، اقدامات نیروی انتظامی در حوزه امنیتی و اخلاقی را بجا ،موثر و هوشمندانه معرفی و بیان کرد : رویکرد اتخاذی پلیس در این حوزه در مسیر درستی تعریف شده است. وی اقدامات همزمان و همسوی همه دستگاه های مسئول را در رسیدن به جامعه دینی و اخلاقی موثر دانست و عنوان کرد: ناجا علاوه بر انجام وظایف ذاتی و قانونی ، در برگزاری جلسات مشترک و مطالبه گری از دستگاه های مسئول به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و عمومی نیز اقدام کند. دبیر شورای نگهبان، از حمایت همه جانبه شورای نگهبان از اقدامات قانونی پلیس خبر داد و خواستار استمرار ماموریت های قانونی نیروی انتظامی شد.میزان این خبر را منتشر کرده است.

هشدار و توصیه‌ توئیتری روحانی به کارکنان وزارت اطلاعات

صفحه توئیتر ریاست جمهوری متنی از سخنان وی در دیدار با کارکنان وزارت اطلاعات را منتشر کرد.حسن روحانی در صفحه توئیتر خود نوشت:” رعایت اعتدال در کار اطلاعاتی نیز ضروری است؛ افراط و تفریط در همه امور، زیانبار است. ضمن هوشیاری نسبت به هرگونه نفوذ و سوء‌استفاده از موقعیت‌ها، نباید راه‌ استفاده مفید از فرصت‌ ها‌ در روابط علمی و اقتصادی را بست”.

انتقاد شدید هاشمی از مخالفان روحانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از شاعران، ادیبان و نویسندگان کشور، « فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ» را تابلویی برای صادرات و واردات ذهنی انسان‌ها دانست و گفت: نکته‌ی ظریف در این آیه شریفه این است که خداوند بشارت می‌دهد که بندگان عزیز من کسانی هستند که همه‌ی حرف‌ها را می‌شنوند و از بهترین‌ها پیروی می‌کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این جمله که «اندیشه‌های دکتر روحانی را می‌شناسم و از برنامه‌هایش برای تقویت کارآمدی نظام خبر دارم»، به تشریح شباهت‌ها و تفاوت‌های این روزها با سال‌های پس از جنگ پرداخت و گفت: یکی از بزرگترین مشکلات دولت فعلی سنگ‌اندازی‌ها، مانع تراشی‌ها و موضع‌گیری‌های مغرضانه مخالفان سیاسی است که حاضرند برای تضعیف و ضربه زدن به دولت، همه‌ی افتخارات و دستاوردهای نظام را زیر سوال ببرند.هاشمی رفسنجانی، نگاه مخالفان صاحب تریبون و رسانه‌ی دولت دکتر روحانی به برجام را نمونه‌ی روشن از کارشکنی و بهانه‌گیری‌های آنان دانست و گفت: ابایی نداشتند و ندارند که در مخالفت با توافقات هسته‌ای، با صهیونیست‌ها هم نوا شوند و دولت به همان مقدار که می‌بایست در سیاست خارجی مواظب کارشکنی‌های لابی صهیونیست باشد، در داخل نیز بجای برنامه‌ریزی برای آینده‌ی درخشان، وقت و برنامه‌های خود را برای توضیح اقدامات صرف می‌کرد تا مخالفان سیاسی دولت باعث ترویج نا امیدی در جامعه نشوند.