پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » به دنبال پرواز مجدد بمب افکنهای روسیه از پایگاه هوایی همدان وبمباران مواضع ارتش آزاد در سوریه

به دنبال پرواز مجدد بمب افکنهای روسیه از پایگاه هوایی همدان وبمباران مواضع ارتش آزاد در سوریه

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت که استفاده روسیه از این پایگاه هوایی و پرواز هواپیماهای روسیه از آن در همدان با مصوبه شورای عالی امنیت ملی جنبه اجرایی به خود گرفته است. این قضیه درشرایطی است که بطور کلی مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران پس از آن که به تایید رهبر رژیم  میرسد جنبه اجرایی می‌یابد.

علاء الدین بروجردی – که در تقلب و قلب حقیقت و بافتن لاطائلات به عنوان پروپاگاندا ید طولایی دارد- همچنین مدعی شده که این  اقدام در چارچوب همکاری‌های چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و عراق است

پس از آن که پایگاه خبری العربیه.نت/ دبی -یک  وبسایت عرب زبان- گزارش و عکسهایی از استقرار بمب افکن‌های روسی در پایگاه هوایی نوژه در همدان منتشر کرد، وزارت دفاع روسیه به ناچار مجبور شد که با صدور بیانیه ای تائید کند که هواپیماهای  بمباردیه دورپرواز این کشور با پرواز از پایگاه هوایی همدان، ماموریت‌هایی را در سوریه برعلیه مواضع ارتش آزاد در حلب (وبه بهانه سرکوب جریان تروریستی داعش!!)انجام میدهند.

از جانب دیگر پس از آن که بعضی از سایتهای داخلی مدعی شده بودند که هواپیماهای روسیه پس از انجام ماموریت خود درحلب یک راست به پایگاه خوددر روسیه بازگشته اند، منابع رسمی روسیه باصدور بیانیه ای جدید امروز  اعلام کردند که بمب افکن های این کشور امروز هم با پرواز از همدان، دوباره به اهدافی در سوریه حمله کردند.

این درحالی است که حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مجلس از کرمانشاه میگوید اصل ۱۴۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح دارد که “استقرار هر گونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند به عنوان استفاده‌ های صلح‏ آمیز باشد ممنوع است”. بر اساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی، “بهره گیری از امکانات مادی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی” از وظایف شورای عالی امنیت ملی است که مصوبات آن برای قانونی شدن باید به تصویب رهبر ایران برسد.