جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

تخلیه فرودگاهی در آمریکا از بیم حملات تروریستی، اعلام وضعیت فوق العاده در شهر میلواکی آمریکا، انتقاد دونالد ترامپ از جانبداری رسانه های آمریکایی در پوشش اخبار انتخاباتی، دلایل گرایش جمهوری آذربایجان به سوی ایران و روسیه و ادامه تمایل جوانان انگلیسی برای پیوستن به داعش، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

نگرانی از احتمال عملیات تروریستی، این بار در نیویورک/ تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

به گزارش «تابناک»، تخلیه یک فرودگاه در آمریکا از بیم حمله تروریستی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. بر اساس گزارش «راشا تودی»، به دنبال شنیده شدن صدای چند شلیک در فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک آمریکا، پایانه‌های مسافربری تخلیه شد. صدای شلیک نخستین بار ساعت 9:30 شب به وقت آمریکا شنیده و بلافاصله ترمینال 8 تخلیه شد؛ اما پس از شنیده شدن شلیک‌های دیگری در سال 10:15 ترمینال یک نیز تخلیه شد. تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که مسافران را در حال عجله برای خروج از محوطه فرودگاه به تصویر کشیده است. با این حال، پلیس نیویورک اعلام کرده که هنوز نمی‌تواند گزارش‌ها در خصوص وقوع تیراندازی را تأیید کند، ولی افسران پلیس به محض دریافت تماس در خصوص شنیده شدن صدای شلیک به منطقه اعزام شده و در حال بررسی این جریان هستند.

نگرانی از احتمال عملیات تروریستی، این بار در نیویورک/ تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

بروز خشونت و درگیری در شهر میلواکی آمریکا ـ که به اعلام وضعیت فوق العاده در این شهر انجامیده ـ موضوع دیگر مربوط به آمریکاست. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، به دنبال تداوم اعتراض‌های مردمی به تیراندازی پلیس میلواکی، نیروهای گارد ملی ایالت ویسکانسین برای کمک به پلیس شهر میلواکی به حالت آماده باش درآمدند. معترضان خشمگین بامداد شنبه و پس از آن به خیابان‌های میلواکی آمدند و خودروهای پلیس را به آتش کشیدند که یک افسر پلیس به سمت یک فرد مظنون در حین عملیات تعقیب و گریز تیراندازی کرد و او را کشت. به دنبال احتمال وقوع درگیری در شب یکشنبه و تجمع ده‌ها تن، اسکات واکر، فرماندار ویسکانسین بعد از دیدار با کلانتر میلواکی ضمن اعلام حالت فوق العاده گفت، به درخواست مقامات میلواکی نیروهای گارد ملی به حالت آماده باش درآمده و به محض درخواست پلیس در خیابان‌ها مستقر خواهند شد.

نگرانی از احتمال عملیات تروریستی، این بار در نیویورک/ تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

اظهارات جدید دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، موضوعی است که خبرگزاری«اسپوتنیک» به آن پرداخته است. ترامپ در سخنانی رسانه های خبری این کشور را به پوشش نامناسب رقابت های انتخاباتی اش متهم کرد و گفته: «اگر پوشش رقابت های انتخاباتی مناسب باشد، می توانم با 20 درصد اختلاف هیلاری کلینتون را شکست دهم». وی در ادامه افزود: «رسانه های خبری آمریکا در حال حمایت از کلینتون هستند و تجمع ها و راهپیمایی های انتخاباتی من را به درستی نشان نمی دهند». ترامپ تصریح کرد: «اگر رسانه های فاسد آمریکا، صادقانه حقایق را انعکاس دهند و از صحبت هایی که انجام می دهم، برداشت نادرستی را به مخاطب القا نکنند، می توانم هیلاری را با 20 درصد اختلاف شکست دهم».

نگرانی از احتمال عملیات تروریستی، این بار در نیویورک/ تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

در مطلبی تحلیلی، نشریه «فارن افرز» در پایگاه اینترنتی خود به بررسی اجلاس سه جانبه اخیر ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان پرداخته و از ناامیدی باکو از دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا سخن گفته است. در این مطلب آمده که ناامیدی شدید آذربایجان از دولت اوباما، همراه با تهدید روزافزون شبه‌نظامیان افراطی در منطقه قفقاز، موجب نزدیکی روزافزون دولت جمهوری آذربایجان به روسیه و ایران شده است. البته اجلاس اخیر، چیزی فراتر از یک ضربه به واشنگتن بود. آذربایجانی‌ها به شدت نگران درگیری‌های عراق و سوریه، که ایران و روسیه بازیگران اصلی آن هستند، می‌باشند. آذربایجان، کشوری با اکثریت مسلمان شیعه که با وجود این، دولتی قاطع و سکولار دارد، برای نخستین بار از زمان استقلال خود در سال 1991، باید با تهدید جهادگرایان مواجه شود. این تهدید امنیتی، نیازمند همکاری‌های منطقه‌ای است.

نگرانی از احتمال عملیات تروریستی، این بار در نیویورک/ تمایل دختران انگلیسی برای پیوستن به داعش

در نهایت، در میان دیگر موضوعات، روزنامه «گاردین» از ادامه تمایل برخی جوانان انگلیسی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش خبر داده است. این روزنامه می نویسد، با وجود کشته شدن یک دختر دبیرستانی لندنی در سوریه که به داعش پیوسته بود، صدها نفر از دختران نوجوان انگلیسی همچنان می‌خواهند، به این گروه تروریستی بپیوندند. نزدیک به 850 انگلیسی‌ تاکنون برای پیوستن به داعش به سوریه رفته‌اند و با وجود سخت شدن ورود به این کشور، از ماه ژانویه حدود 50 شهروند انگلیسی به طور موفقیت آمیزی مرز را رد کرده و وارد این کشور شده‌اند. ادامه تمایل نوجوانان انگلیسی برای سفر به سوریه، نگرانی‌ها را درباره استراتژی مقابله با تروریسم دولت انگلیس افزایش داده است. دولت از والدین، معلمان و رهبران جوامع مختلف خواسته که به هنگام مشاهده هر گونه مورد مشکوکی آن را اطلاع دهند.