جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارتفاعات مرزی کردستان هدف توپخانه سنگین سپاه قرار گرفت

ارتفاعات مرزی کردستان هدف توپخانه سنگین سپاه قرار گرفت

برخی گزارش‌هایی که در رسانه‌های خبری کردستان انتشار پیدا کرده‌اند حاکی از آن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخی ارتفاعات مرزی در اقلیم کردستان را هدف توپخانه سنگین خود قرار داده‌اند.

«کوردستان مدیا» گزارش داده است که از صبح پنجشنبه ۲۱ مرداد ارتفاعات «برزین» و «سه‌قه‌ر» هدف توپخانه سپاه قرار گرفته است.

شبکه «رووداو» در اقلیم کردستان این واقعه را تأیید کرده و چند گزارش تلویزیونی هم از اصابت گلوله‌های توپخانه سپاه به ارتفاعات یاد شده در مناطق مرزی تهیه کرده است.

رستم جهانگیری، مسئول شورای نظامی حزب دمکرات کردستان ایران می‌گوید سپاه از گلوله‌های آغشته به فسفر نیز استفاده کرده و محیط زیست این مناطق بکر را به فسفر آلوده کرده است. اما خبرگزاری‌های مستقل این گزارش‌ها را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

شبکه «رووداو» گزارش می‌دهد که کشاورزان و دامدارانی که در روستاهای این مناطق مرزی زندگی می‌کردند، در اثر حمله توپخانه‌ای سپاه ناگزیر شده‌اند روستاهای خود را ترک کنند.

شبکه «روودا» همچنین اعلام کرده که در حمله توپخانه‌ای اخیر سپاه، یکی از خبرنگاران این تلویزیون به نام بختیار قادر زخمی شده است و همچنین تیم خبری تلویزیون «کوردستان ۲۴» هنگام پوشش اخبار در مناطق مرزی اقلیم کردستان هدف حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران قرار گرفته.

شامگاه سه‌شنبه، ۲۰ مرداد یک موتور سوار در مریوان با نارنجک به خودروی نیروی انتظامی حمله کرد و چهار سرنشین این خودرو را مجروح کرد.

پنجشنبه ۲۱ مرداد یک ستوان نیروی انتظامی که در مریوان مورد سوءقصد قرار گرفته بود، جانش را از دست داد. هنوز معلوم نیست که حمله سپاه به ارتفاعات مرزی اقلیم کردستان تا چه حد با سوءقصد در مریوان در پیوند باشد.