پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » امام جماعت مسجدی در منطقه کوئینز شهر نیویورک و فرد همراه وی در تیراندازی مستقیم به آنها کشته شدند.

امام جماعت مسجدی در منطقه کوئینز شهر نیویورک و فرد همراه وی در تیراندازی مستقیم به آنها کشته شدند.

 امام جماعت مسجدی در نیویورک کشته شد

 به گزارش خبرگزاریها، بنا بر اعلام پلیس نیویورک فرد مسلحی روز شنبه حدود ساعت دو بعد از ظهر از پشت سر به علاالدین اکونجی، امام جماعت مسجد فرقان، و همراه او شلیک کرد و آنها را کشت.

پلیس نیویورک می‌گوید در حال بررسی ویدئوهایی است که در آنها ضارب دیده می‌شود اما هنوز کسی در این رابطه شناسایی و دستگیر نشده است.

بر اساس گزارش‌ها امام اکونجی 55 ساله دو سال پیش از بنگلادش به آمریکا مهاجرت کرده بوده است و مردی که همراه او به قتل رسیده هم دستیارش صرام الدین بوده است.

پلیس از مشخصات و انگیزه احتمالی ضارب سخنی به میان نیاورده اما کسانی که در مسجد جامع فرقان واقع در منطقه اوزون کوئینز حضور داشته‌اند بعد از این واقعه برای اعتراض به خیابان آمدند. برخی از معترضان به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند از نظر آنها این حمله با “انگیزه مذهبی” صورت گرفته است.

یکی از ساکنان این منطقه هم دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری پیش رو را “مقصر” دانسته و گفته سخنان او با “نفرت پراکنی” زمینه‌ساز چنین اقدامی بوده است.

انتهای پیام/