پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ظهور تکفیری‌ها سناریوی غرب برای از بین بردن جذابیت‌های اسلام و ایجاد نفرت و توقف گسترش اسلام در غرب است.

ظهور تکفیری‌ها سناریوی غرب برای از بین بردن جذابیت‌های اسلام و ایجاد نفرت و توقف گسترش اسلام در غرب است.

فرقه تکفیری تفرقه افکن بخواند وبداند که پاسدار سلامی -جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران- میگوید: ظهور تکفیری‌ها سناریوی غرب برای از بین بردن جذابیت‌های اسلام و ایجاد نفرت و توقف گسترش اسلام در غرب است.

جوان آنلاين: سردار حسین سلامی صبح امروز در نشست سراسری معاونت‌های علمی، پژوهشی و فناوری سپاه که در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان برگزار شد اظهار داشت: بسیاری از اختراعات جهان توسط دانشمندان مسلمان بوده و دانشمندان مسلمانی مانند خوارزمی، ابوریحان بیرونی و جابربن حیان از بزرگترین مخترعان جهان هستند.وی با بیان اینکه رنسانس که تجدید حیات علمی اروپا است، بر شانه اختراعات دانشمندان مسلمان پایدار بوده است، افزود: دو اتفاق افتاده که سبب شده درخشش علمی جهان اسلام تحت تأثیر پیشرفت‌های علمی اروپا رنگ ببازد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان تمدن اسلامی را فقط با بیرق علم شکل دادند، بیان کرد: هرگز تصور نکنید اشکالات میکروسکوپیک و کوچک که به نظام مقدس جمهوری اسلامی گرفته می‌شود شکوه و عظمتی که انقلاب ما تولید کرده است را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، یک سلسله اتفاقات تلخ ممکن است در فضاهای کوچک بی‌افتد اما آن عظمتی که انقلاب اسلامی تولید کرده که اسلام را پس از صدها سال به حاکمیت رسانده است.

وی با بیان اینکه تمام ارکان و عناصری که یک تمدن را شکل می‌دهند در نظام و انقلاب ما موجود هستند، تصریح کرد: حاصل پیشرفت تمدن‌هایی بود که شکل گرفتند اما بر ارزش‌های صحیح و انسانی استوار نبودند جز اسارت و بردگی انسان، قتل عام، فاجعه و جنایت چیز دیگری در بر نداشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تمدن غرب که امروز پیشرفته‌ترین مظاهر مادی اعصار بشریت را در اختیار دارد هر چه پیشرفت می‌کند ابزارهای انهدام بیشتر بشر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز غرب مدرن‌ترین ابزارهای شکنجه را تولید می‌کند اظهار داشت: با توسعه علم ارتباطات فرهنگ ابتذال را توسعه داده و با توسعه علم سینما و تئاتر در راستای زدودن اخلاق، انسانیت و کرامت انسانی گام برمی‌دارند چراکه منشوری از ارزش‌های الهی و انسانی که به این پیشرفت‌ها جهت بدهد، ندارند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه صاحب‌نظران غربی به در حال فروپاشی بودن جوامع غربی در اثر غرق شدن ابتذال اذعان دارند، گفت: ما اگر به پیشرفت‌های مادی می‌اندیشیم مکتبی اسلامی داریم که منادی اخلاق، کرامت، انسانیت، برادری و محبت است و این پیشرفت‌ها را جهت‌دهی می‌کند.

وی با بیان اینکه ما در پیشرفت‌های هسته‌ای به قتل عام بشر نیندیشیده و به دنبال نجات بشر هستیم، افزود: سقوط ارزش‌های اخلاقی یکی از عوامل سقوط تمدن‌ها بوده و اگر پیشرفت‌های علمی به نظام ارزشی الهی تکیه نداشته باشند، سقوط می‌کنند کمااینکه غرب امروز در این تناقض قرار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی، اسلام در غرب با سرعت شگفت‌آوری شروع به پیشرفت کرد، عنوان کرد: سالانه 50 هزار انگلیسی مسلمان می‌شد و بیشترین اسم در انگلیس نام مبارک پیامبر اسلام و فاطمه بوده و تعداد مساجد اروپا از انگشت‌شمار به هزاران مسجد است.

وی بیان کرد: ظهور تکفیری‌ها سناریوی غرب برای از بین بردن جذابیت‌های اسلام و ایجاد نفرت و توقف گسترش اسلام در غرب بود.

سردار سلامی با بیان اینکه مکتب ما یک مکتب تمدن‌ساز است، گفت: ارزش‌های مکتب ما کاملا بشری بوده و کشتن یک انسان در مکتب ما مانند کشتن همه بشریت است.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای جهان اسلام وسیع بوده و یک جغرافیای تمدنی با موقعیت‌های ژئوپولوتیک و ژئو استراتژیک بسیار نیرومند و منابع انرژی سرشار و استعدادهای فراوان است، تصریح کرد: امروز ما صاحب یک قدرت جهانی نیز هستیم و گسترش علنی و فنی و جهش بزرگ تنها نیاز ما برای شکل‌گیری تمدن است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی از استعدادها و نخبگان، جذب خلاقیت‌ها، ایجاد مراکز رشد، انگیزه دادن و تولید افق‌های بلند را از عوامل پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: علم مظهر اقتدار ماست و بدون اقتدار علمی نمی‌توانیم مقتدرانه بایستیم.

وی با بیان اینکه امروز دشمن از زاویه علمی همه اجزای قدرت خود را تقویت کرده و همه تهاجمات فرهنگی در بستر علمی است، اظهار داشت: امروز اگر دشمن می‌تواند اقتصاد خود را به عنوان یکی از جبهه‌های وسیع جنگ علیه ما بسیج کند به دلیل پیشرفت‌های علمی است و می‌تواند به ما هواپیما یا اجازه ورود مواد اولیه و قطعات را ندهد.

سردار سلامی گفت: اگر دشمنان در حوزه فرهنگی علیه ما عمل کرده‌اند کاملاً مقیاس این تهاجم جهانی بوده است و هم‌اکنون نیز آثار مستقیم و قابل‌مشاهده یک جنگ جهانی فرهنگی را علیه نظام اسلامی مشاهده می‌کنید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: ماهواره‌ها و صدها شبکه ماهواره‌ای شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا با القاء شبهه و تردید ارزش‌های ضد بشری و ضد اخلاقی غرب، پایه‌ها و مبانی اعتقادی استوار و تحکیم ما را سست و جوانان را به ابتذال بکشانند.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند تصاویر غم‌انگیز بی‌هویتی شخصیت جوانان غرب را بر اندام و شاکله معنوی جوانان ما نیز بپوشانند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه باید دست‌های دشمن را بسته و دست‌های خود را باز کنیم، گفت: باز کردن جبهه علمی یکی از قوی‌ترین ارکان جهاد کبیر است چراکه علم موهبتی است که خداوند به انسان داده است.

وی با بیان اینکه با مسئله علمی باید با یک رسالت انقلابی و الهی برخورد شود، افزود: تلاش‌های علمی نباید متوقف شده و باید برای شناسایی و ایجاد زمینه بروز استعدادهای بالقوه و خاموش جامعه برنامه ریزی شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: جز بسیج علمی جای دیگری در کشور این انگیزه را ندارد که با این افق به پیشرفت علم نگاه کند، اکثر سازمان‌های علمی ما به دنبال این هستند که بسته‌های علمی آماده تولید شده توسط دیگران را منتقل کرده و تقلید علمی حداکثر رویایی است که دنبال می‌کنند در صورتی که رهبر عظیم الشان ما امر فرمودند که ما باید در آینده مرجع علمی جهان شویم.

وی با اشاره به اینکه باید زبان فارسی زبان علم نوین بشر بشود، بیان کرد: هر وقت علم پیشرفت کند زبان گسترش و به دنبال آن فرهنگ منتقل می‌شود چراکه زبان بنای فرهنگی یک جامعه است.

سردار سلامی با بیان اینکه با رشد دانش IT جهان از نظر علمی باز شده و هیچکس نمی‌تواند مانع انتشار علم شود، گفت: جهانی شدن از نظر سیاسی و فرهنگی و اقتصادی یک پدیده خطرناک است اما در حوزه علم می‌توان از همین جهانی سازی علم بیشترین بهره را گرفت.

وی بر تبدیل علم به فناوری تاکید کرد و افزود: جهاد علمی یک جهاد مقدس بوده که دفاع مقدس هشت ساله نیست و استمرار الی الابد دارد و پایان ناپذیر و کاملا سازنده است که هیچ گونه تلفاتی ندارد.

سردار سلامی اظهار داشت: با کار علمی دقیق، جهاد شبانه روزی، خلاقیت، ابتکار، انتقال تجارب و مدیریت صحیح قادر به رقم زدن کارهای بزرگ خواهید بود و در چند سال آینده با پیشرفت‌ها و دستاوردهای غیرمنتظره روبه‌رو خواهید شد.

منبع : تسنيم