جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » زکریا بولهان ‘ 19 ساله نروژی سومالی تبار عامل حمله مرگبار با چاقو در چهارشنبه شب گذشته در لندن

زکریا بولهان ‘ 19 ساله نروژی سومالی تبار عامل حمله مرگبار با چاقو در چهارشنبه شب گذشته در لندن

 

منابع انگلیسی روز جمعه از ‘زکریا بولهان ‘ 19 ساله نروژی سومالی تبار به عنوان عامل حمله مرگبار با چاقو در چهارشنبه شب گذشته در لندن، یاد کردند.

به گزارش ایرنا، پلیس انگلیس پیش از این گفته بود عامل این حمله که در ساعت 22.33 دقیقه شامگاه چهارشنبه در میدان راسل لندن ، منجر به کشته شدن یک زن آمریکایی و زخمی شدن پنج نفر شامل یک مرد استرالیایی، یک مرد آمریکایی، یک زن اسراییلی و یک مرد انگلیسی شد، یک جوان نروژی سومالیایی تبار 19 ساله بوده است.
پلیس انگلیس گفته است که تاکنون شواهدی دال بر تروریستی بودن این حادثه بدست نیامده و فرد مهاجم فاقد پیشینه افراط گرایی بوده و به صورت خودسرانه و به دلیل مشکلات روانی این اقدام را صورت داده است.
به گزارش تارنمای روزنامه دیلی میل، ‘زکریا بولهان ‘ فردی مسلمان بوده و خانواده اش که پنج سال پیش از نروژ به انگلیس آمده اند، در منطقه ‘توتینگ’ لندن زندگی می کنند.

به نوشته دیلی میل، پلیس روز پنجشنبه گذشته به خانه ‘زکریا بولهان ‘ در منطقه توتینگ یورش برده و آن را مورد تفتیش قرار داده است.

دیلی میل نوشت: پلیس هویت ‘زکریا بولهان ‘ که هم اینک در بازداشت بسر می برد تا زمانی که رسما موارد اتهامی اش را مشخص نکند، رسما منتشر نخواهد کرد.

در همین حال روزنامه تایمز روز جمعه نوشت که بولهان در طی شش ماه گذشته سه بار تلاش کرده بود که اقدام به خودکشی کند.

تایمز به نقل از یک دوستان خانوادگی ‘بولهان ‘ نوشت: ‘او بشدت ناخوش بود و می خواست که خودش را بکشد.’

در همین حال به نوشته نشریه ایندیپندنت، بولهان در حال تحصیل در در کالج تایمز جنوبی در ‘موردن’، در رشته فناوری اطلاعات بوده است.

«مارک رولی» معاون اسکاتلندیارد، روز پنجشنبه گذشته اعلام کرده بود که پلیس شواهدی دال بر انگیزه های افراط گرایانه مهاجم و تروریستی بودن حمله چهارشنبه شب نیافته و مهاجم جوانی 19 ساله نروژی سومالیایی تبار است که به شکلی ناگهانی دست به حمله زده است.

شمار نیروهای پلیس مسلح ضد تروریسم و شهری انگلیس از روز پنجشنبه به شکل چشمگیری در مناطق مرکزی لندن و نیز محل های عمومی از جمله ایستگاه های قطار و محل های گردشگری افزایش یافته است.