پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران معترفند که سازمان مجاهدین خلق از داخل کشورتغذیه مالی میشود

مسئولان اطلاعات سپاه پاسداران معترفند که سازمان مجاهدین خلق از داخل کشورتغذیه مالی میشود

سردار ناصر شعبانی با بیان اینکه ۸۵ نفر از مجاهدین خلق یا به گفته او  منافقین در اسرائیل آموزش دیده‌اند، گفت: منافقین هنوز هم از سوی برخی کشورها مثل آمریکا و فرانسه و عربستان حمایت می‌شوند ولی حمایت سعودی علنی‌تر است.

به گزارش فرقه ها به نقل از خبرگزاری فارس: گفتگو با سردار ناصر شعبانی به عنوان یکی از فرماندهان با سابقه سپاه پاسداران و یکی از افراد مطلع در حوزه منافقین، فرصت مغتنمی بود.او در اواخر سال‌های دفاع مقدس بخصوص هنگام عملیات مرصاد فرماندهی سپاه کرمانشاه را برعهده داشت که در صحنه نبرد جزو نیروهای اصلی به شمار می‌رفتند.

برای همین اگرچه نیت ما از این گفتگو بررسی وضعیت امروز گروهک منافقین بود اما در ابتدا مصاحبه را با چند سوال کوتاه درباره عملیات مرصاد آغاز کردیم.

خیانت رجوی صدای بنی‌صدر را هم درآورد

اگر اجازه بدهید، گفتگو را با این سوال آغاز کنیم که آیا نیروهای ایران در عملیات مرصاد و حرکت منافقین به سمت کرمانشاه غافلگیر شدند؟

برای پاسخ به این سوال در ابتدا لازم است کمی از قبل‌تر شروع کنیم و ببینیم اصلا چطور پای منافقین به عراق باز شد.

اواسط دهه ۶۰ که رجوی بعد از فرار به همراه بنی‌صدر در فرانسه مستقر بودند و آنجا به اصطلاح «شورای ملی مقاومت» راه اندازی کردند، صدام پیامی را از طریق«طارق عزیز» برای رجوی می‌فرستد و از او می‌خواهد که به عراق بیاید.

اینجا حتی بنی‌صدر هم که خودش سابقه شرارت و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی را داشت، به او معترض می‌شود و خرده می‌گیرد که همکاری تو با دشمن ملت ایران، خیانت است اما رجوی حتی به حرف‌های متحد استراتژیک خودش هم گوش نداد و با یک هواپیمای اختصاصی به عراق رفت و بلافاصله نیروهای خودش را هم به این کشور فراخواند.

اینها در ابتدا، نیروهای نامنظم بوده و اصطلاحاً «پرده پوشش عراقی­‌ها» بودند، یعنی امکاناتی از عراق می‌گرفتند و از طرف آنها عملیات می‌کردند.

صدام در ماه، بیش از ۲۰ میلیون دینار به آنها می‌داد و علاوه بر این، برخی تجهیزات نظامی از قبیل هلی­‌کوپتر، تانک، زره‌­پوش و نفربر هم در اختیارشان قرار داده بود.

عملیات «فروغ جاویدان» قرار بود در شهریور انجام شود

اینها به خُرده کارهای خودشان ادامه دادند تا اواخر جنگ و مقطعی که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. یعنی در ۲۷ تیر ۶۷٫

منافقین تا آن زمان به برخی خطوط ضعیف ما حمله می‌کردند و البته پیروزی‌هایی هم داشتند و برای همین احساس می‌کردند نیروی نظامی ایران در موضع ضعف قرار دارد و طرح‌ریزی عملیات فروغ جاویدان هم براساس همین برداشت‌های غلط بود.

البته این عملیات قرار بود در شهریورماه انجام شود اما قبول قطعنامه از سوی ایران در اواخر تیرماه، آنها را به موضع انفعال برد و کار آنها را جلو انداخت.

۳۰ تیر ۶۷ وقتی ایران قطعنامه را قبول کرده بود، ارتش بعث مجددا به برخی شهرهای ما حمله کرد و قصد داشت با تصرف این مناطق، موضع برتر را در جریان مذاکرات آینده داشته باشد.

اما اینکه ما در جریان مرصاد غافلگیر شدیم یا نه.

من در آن مقطع فرمانده سپاه کرمانشاه بودم یعنی جایی که منافقین حمله کردند. آن موقع تمام نیروها برای مقابله با تهاجم جدید عراق، در جنوب بود هرچند گمان نمی کردیم عراق با وجود قبول قطعنامه از سوی ایران دست به حمله بزند.

سوم مرداد یک مرتبه دیدیم که ستون‌کشی منافقین از دل نیروهای عراقی بیرون آمد در حالیکه از پشتیبانی همه جانبه ارتش بعثی هم برخوردار بودند.

امکانات و تجهیزات خوبی هم داشتند و برنامه‌شان این بود که ارتش عراق موانع را از سر راه اینها بردارد تا بتوانند به راحتی به سمت مرکز ایران پیشروی کنند.

من در کتابی که به نام «بن‌­بست در استراتژی و شکست در تاکتیک» در همین رابطه نوشتم، به این موضوع به تفصیل پرداختم که اینها در همان ابتدا فکر مقاومت مردم را نکرده بودند و این مردم بودند که اجازه ندادند اینها از ۳۵ کیلومتری کرمانشاه نزدیکتر بیایند.

صدام در فکر استفاده طلایی از منافقین بود

درخصوص وضعیت آمادی و تجهیزاتی منافقین هم من به سخنان سرلشکر «وفیق السامرایی» استناد می‌کنم که می‌گوید به محض قبول قطعنامه از جانب ایران، وقتی عراق مجددا حمله کرد، سپهبد «صابر الدوری» با من تماس گرفت و خواست که همدیگر را ببینیم.

می‌گفت با هم به جلسه‌ای رفتیم که صدام حسین و مسعود رجوی هم در آن حضور داشتند. رجوی به صدام گفت مولای من! اگر به من کمک کنید، من ظرف چند ساعت خودم را به همدان می‌رسانم.

سکوتی بر جلسه حکمفرما شد و صدام هم فریب این حرف را خورد و فکر کرد این همان فرصت طلایی باشد. بنابر این دستور داد که اینها هرچه می‌خواهند در اختیارشان قرار دهید.

یعنی علاوه بر آن ماهی ۲۰ میلیون دینار؟

بله. سرلشکر سامرایی می‌گفت وقتی صدام این حرف را زد، علاوه بر ۲۵ میلیون دینار در سال، مهمات برخی زاغه‌ها را هم تماما در اختیار مجاهدین گذاشتیم و صدام هم قبلا گفته بود که مجاهدین خلق، درست مانند ارتش عراق، حافظان مرزهای ایران و عراق هستند و دستور داد که از آنها حرف‌شنوی داشته باشیم.

از طرف دیگر در ۳۰ خرداد سال ۶۷، ۱۳۸ تن از نمایندگان سنای آمریکا طی نامه‌­ای خواستار حمایت دولت ایالات متحده از این سازمان شده بودند.

تانک‌های اردنی در اختیار منافقین

من خودم بعدها در زندان از اسرای منافقین که سوال کردم، می‌گفتند در فرودگاه واشنگتن هواپیمای چارتر گذاشته بودند تا هر کس می‌­خواهد، از آنجا به عراق برود. در کنار اینها، اردن هم کمک تجهیزاتی می‌کرد و تانک‌ در اختیارشان گذاشته بود.

با این تجهیزات و توان بود که وارد ایران شدند اما نیروهای ما جلوی اینها را گرفتند و مثل یک گربه در کیسه دربسته شدند.

خدا شهید صیاد شیرازی را رحمت کند. من در هلی‌کوپتر در کنار او بودم و می‌دیدم هوانیروز چطور اینها را قلع و قمع کرد و حق هم این بود که سال‌ها بعد به دست همین منافقین که کثیف‌ترین مردم بودند، به شهادت برسد چون خیلی از آنها را به درک واصل کرد.

هلاکت یکی از عوامل ترور صیاد در جریان حمله به اشرف

هرچند این را هم بگویم که بعدها در جریان حمله به اشرف، «زهره قائمی» که در ماجرای ترور صیاد و شناسایی منزل ایشان نقش موثری داشت کشته­ شد.

۲هزار ۲۶۳ کشته، زخمی و اسیر از منافقین در عملیات مرصاد

آماری دارید که در مرصاد چقدر تلفات دادند؟

کل نیروهای عمل‌کننده آنها کمی بیشتر از ۵هزار نفر بود که ۴هزار نفر آنها توانسته بودند از مرز عبور کنند. اما در این عملیات دقیقا ۲هزار و ۲۶۳ نفر از آنها یا کشته شدند یا مجروح شدند و یا اسیر که از جمله آنها کشته شدن ۱۶ نفر از فرماندهانشان بود.

در این عملیات فردی به نام «فتح‌­الله­ نژاد» هم که از کادرهای بالای آنها بود کشته شد. او بخاطر تسلط به زبان عربی نقش موثری در عملیات های تخلیه تلفنی داشت و معروف به «روباه پیر» بود.

این تلفات کمر آنها را شکست هرچند تعدادی هم به عراق فرار کردند.

می‌دانستیم رجوی مجروح شده است

این روزها خصوصا پس از اظهارنظری که ترکی الفیصل در همایش منافقین در پاریس کرد، بحث بر سر زنده یا مرده بودن مسعود رجویست. شما تحلیل یا اطلاعاتی در این باره دارید؟

ما قبلا مطلع بودیم که رجوی مجروح شده ولی او را نشان نمی‌­دهند اما وقتی ترکی الفیصل (وزیر سابق استخبارات سعودی) این حرف را زد (توضیح: فیصل در همایش اخیر منافقین دو مرتبه از لفظ «مرحوم» برای مسعود رجوی استفاده کرد) موضوع مجددا بر سر زبان ها افتاد.

 اعلام خبر مرگ رجوی؛ گاف یا عمد؟

البته می‌دانید که اینها (منافقین) به میهمانان خودشان پول می‌دهند تا متنی که آنها می‌گویند در سخنرانی استفاده کنند ولی گویا این بار وقت نکردند متن سخنرانی ترکی الفیصل را تنظیم کنند و او هم گاف داد.

به جان بولتون ۱۰ میلیون دادند تا از آنها حمایت کند تا از لیست سیاه آمریکا خارج شوند.

برخی هم معتقدند که می‌خواهند کم کم مریم رجوی را به عنوان راس و شماره یک منافقین مطرح کنند.

البته اگر او بیاید در راس قرار بگیرد، می‌توانند پول جمع کنند و یکی از شایعات هم این است که عمدا این جمله گفته شده باشد.

هرچند باید این را هم در نظر بگیریم که کلمه «مرحوم» در ادبیات ما برای مرده به کار می­‌رود اما در ادبیات عرب به معنای مورد رحمت خدا قرار گرفته هم معنی می‌دهد. اما به هر حال بعد از اینکه مسئول سعودی این حرف را زد در همان سالن همهمه‌ای درست شد.

قتل عام یک روستا در الجزایر توسط منافقین

آقای شعبانی! حضرتعالی پیش از این درخصوص جنایات منافقین در برخی کشورهای دیگر نظیر الجزایر هم صحبت کردید. کمی در این باره توضیح دهید و اینکه آیا این اقدام آنها نمونه های دیگری هم دارد؟

من خودم به زندان رفتم و آنجا از آنها پرسیدم و اظهاراتشان را در کتابی هم که نوشتم، آوردم. چند سال قبل در پایتخت الجزایر ۲۵۰ نفر قتل ­عام ­شدند یا ۱۸۰ نفر در جای دیگر. یکی از همین منافقین گفت من ۲ جا از خودم بدم آمد، یکی اینجا بود که سازمان با سرویس امنیتی الجزایر قرارداد بست و ما را به عنوان مزدور به این کشور فرستاد.

او تعریف می‌کرد و می‌گفت که ما وارد یک روستا شدیم و همه را کُشتیم. می‌گفت آنها مخالفین دولت الجزایر بودند ولی به ما می­‌گفتند اینها یک ویروسی در بدن دارند که حامل نوعی بیماری است و باید از بین بروند. گفت ۲مرتبه ما را بردند و همه را کشتیم.

می‌گفت برای این کار، علاوه بر پول‌هایی که به سازمان داده شد، یک ساعت رادو هم به ما هدیه دادند.

حتی تعداد زیادی از آنها برای جنگیدن در یمن به نفع عربستان هم اعلام آمادگی کردند.

در یک کلام باید بگویم داعش آینده ما منافقین هستند.

فرانسه پول می‌گیرد و از منافقین حمایت می‌کند

پس چطور کشورهای اروپایی خصوصا فرانسه اینطور به این افراد مجال می‌دهد تا در این کشورها فعالیت کنند؟

ما تعجب می­‌کنیم از اروپا و فرانسه، آنهم فرانسه که خودش درگیر گروه‌­های تکفیری است.

ما به آنها هشدار می‌­دهیم که ببینید شما از کسانی پذیرایی می­‌کنید؟ چیزی که امروز مردم دنیا با عنوان خطر داعش با آن مواجه‌اند، ما در سال ۶۰ تجربه کردیم. شهادت شهدای محراب، ائمه جمعه، شهید بهشتی، شهید رجایی کار چه کسانی بود؟

حالا اینکه اروپا نه تنها منافقین حتی تروریست‌های دیگر مثل معارضین سوری را هم دور خودش جمع کند، ماجرای جالبی دارد.

من یک جایی خواندم که وقتی نماینده ایران در تیم دیپلماسی از یکی از مسئولین فرانسوی می­‌پرسد که چرا شما حتی وقتی اینقدر فساد اینها را می­‌بینید از آنها حمایت می‌­کنید؟ او در جواب می‌گوید اشکال شما ایرانی‌ها این است که پول نمی‌­دهید، منافقین پول می­‌دهند و هر کاری بخواهند ما برای آنها انجام می‌­دهیم؛ جمله جالبی است.

ادعای برخی از همین کشورهای اروپایی در مجال دادن به منافقین، موضوع حقوق بشر است. چطور با این دستاویز می‌خواهند کار خودشان را توجیه کنند؟

موضوع حقوق ­بشر دیگر از آن حرف‌های خنده‌دار است. اینها چه قرابتی با حقوق بشر دارند؟

جاسوسی، تخلیه تلفنی و ترور و بمب‌گذاری. فقط هم این موارد نیست. اینکه عربستان سعی دارد از آنها در جنگ یمن هم استفاده کند برای چیست؟ چون مزدور می‌خواهد آنها هم به پول احتیاج دارند.

سرویس‌های اطلاعاتی آل سعود پشت سر اینهاست و به آنها کمک مالی می‌کند.

منافقین بعد از عراق به کجا می‌روند؟

طبق قراردادی که اعلام شده، منافقین تا سال آینده (۲۰۱۶) باید به طور کامل از عراق خارج شوند. الان آنها در این کشور چه وضعیتی دارند؟

اینکه تا الان عراق نتوانسته اینها را به طور کامل اخراج کند، برای این است که هم قدرت کافی را ندارد و هم آمریکا نمی‌خواهد.

مطلوب آمریکایی‌ها این است که منافقین همچنان در نزدیکی مرزهای ما بمانند تا هروقت خواستند از آنها استفاده کنند.

اینها بعد از اخراج از عراق کجا خواهند رفت؟

دو جا می­‌توانند بروند. یکی کنار مرز اردن و در نزدیکی با اسرائیل (جایی که عراق هم آنجا تسلط ندارد) و دیگری هم که اخیراً مطرح شده است در یمن.

در یمن مناطق آزادی وجود دارد که در اختیار دولت مخلوع این کشور بود.

یک پیش‌­بینی هم وجود داشت که اینها بروند در انتهای حلب یا شهر رِقّه در سوریه اما اگر این مناطق پاکسازی شود، انها دیگر جایگاهی نخواهند داشت.

البته یک اتفاق دیگر هم که اخیرا در منطقه افتاد این بود که سازمان امنیت ترکیه (میت) به عنوان یکی از مدافعان منافقین به دلیل کودتای اخیر وضعیت نامشخصی دارد.

برای ایران کدام مورد بهتر است بروند در یمن یا بروند سمت اردن؟

برای ما فرقی ندارد. ما باید هوشیار باشیم و شما هم منتظر باشید که کارهای خوبی در حال انجام است.

اینها در عراق هم که بودند نمی‌توانستند غلطی بکنند.

الان وضعیت اینها چطور است؟ چند نفر عضو دارند؟

اینها ۲۲۰۰ نفر هستند که متاسفانه برخی از آنها اعضای جدید هستند. البته تعدادی از کادر آنها در آلبانی هستند و تعدادی هم در لیبرتی در عراق.

اینهایی که در لیبرتی هستند، ما تمام مشخصات آنها را داریم و اسامی‌ ۲۸۰ نفرشان را به اینترپل داده ایم. اکثر افرادی که ما آنها را از اینترپل خواسته‌ایم در عراق هستند و جالب است نمایندگان مجلس عراق هم خواستار مجازات تعدادی از همین‌ها هستند.

برخی شرکت‌ها از داخل ایران برای منافقین پول می‌فرستند

قدرت سازماندهی و جذب آنها الان چطور است؟

منافقین هنوز هم از سوی برخی کشورها مثل آمریکا و فرانسه و عربستان حمایت می‌شوند ولی حمایت سعودی علنی است.

ما ۳ مرتبه اینها را زدیم ولی باز هم توان سازماندهی دارند. حتی جالب است که بدانید ۱۸۰ شرکت به اینها پول می‌دهند که برخی‌شان در همین داخل ایران هستند.

اخیراً توسط انگلیس جذب داشته‌­اند و با کمال تاسف رفتند و جوان­هایی را هم عضوگیری کردند. بالاخره یک رابط‌هایی در داخل دارند و سعی می کنند از فرصت‌ها استفاده کنند.

طرف برای کاریابی رفته است ترکیه و سرویس اطلاعاتی ترکیه آنها را به منافقین وصل کرده است. شما کتاب خانم «مریم سنجابی» را بخوانید و ببینید. اول هم با وعده پول است ولی وقتی وارد این گروه می‌شوند، آنقدر فساد و جنایت هست که دیگر نمی‌توانند خارج شوند.

من خودم با یکی از همین منافقین به نام «الف.پ» صحبت می‌کردم. می­‌گفت خواهر و دخترعموی من در سازمان بودند و من می­‌دانستم خواهرم در ماموریتی با ۲ نفر از آقایان به اربیل رفته است ولی آنها نمی‌­دانستند که او خواهر من است. وقتی آمدند و تعریف می­‌کردند که ما با این دختر چه کردیم، خیلی از خودم بدم آمد ولی چاره‌­ای نداشتم و نمی‌توانستم کاری کنم چون تشکیلات اینها را فرستاده بود.

برخی از اینها اعترافات عجیبی دارند که خیلی از آنها را نمی‌توان گفت.

بیش از ۸۰۰ نفر از منافقین در طول ۳ سال اخیر تسلیم ایران شدند

اشراف اطلاعاتی ایران بر روی اینها چقدر است؟

اولا این را بگویم که بیش از ۸۰۰ نفر از اینها از سال ۹۲ تاکنون تسلیم ایران شدند.

ما هم البته اشراف اطلاعاتی خوبی داریم. مثلا همان سال ۸۳ که رجوی وارد پادگان اشرف شد، بلافاصله آنجا را زدیم. این یعنی ما همانجا هم نفوذی داشتیم.

با پول هر کاری می شود کرد. برخی اطلاعات را حتی از خود استخبارات عراق می‌گرفتیم.

منافقین داعش آینده هستند

شما فرمودید که داعش آینده ما منافقین هستند. آیا واقعا منافقین این توان را دارند که حتی مثل داعش عمل کنند؟

بله یکبار دیگر می‌گویم که داعش آینده ما آنها هستند، یعنی گروه­های افراطی خشن با قرائت­‌های غلط از اسلام. داعش که نمی­‌آید در ایران، داعش برای عراق و شام است. اگر قرار است داعشی باشد، اینها هستند و اگر قرار است کسی بمب‌گذاری کند همینها هستند.

اگر بپذیریم داعش یک جریان تفکر منحرف و ظالم است، رابطه منافقین با ما مثل همین رابطه داعش با دنیای عرب است.

آموزش ۸۵ نفر از منافقین در اسرائیل

گزارش‌هایی داریم که ۸۵ نفر از آنها در اسرائیل آموزش دیده­‌اند پس نمی‌توانند افراد ساده‌­ای باشند.

از القاعده افرادی در خود پادگان اشرف بودند. این حرفهای من، اعترافات یک نفر تنها نیست، چندین نفر از آنها به این موضوعات اعتراف کرده‌اند.