سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » توطئه بزرگ خمینی زدایی وارد مرحله بسیار حساس تازه ای شده است!

توطئه بزرگ خمینی زدایی وارد مرحله بسیار حساس تازه ای شده است!

تلاش برنامه ریزی شده و توطئهء از پیش طراحی شده برعلیه حجت الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیاندگذار انقلاب اسلامی “امام خمینی”  توسط “امام جمعه  و نماینده ولی فقیه در قائمشهر” با همدستی گروهی از مزدوران بسیجی در”قائمشهر” به اجرا درآمد و در اثنای آن، سه بار تلاشهای نافرجامی صورت گرفت تا حجت الاسلام علی خمینی باهجوم بسیجیها از پا بیفتد و به اغماء کشیده شود.

بواسطه یورشهای پی درپی بسیجیها به حجت الاسلام سیدعلی خمینی دوبار عمامه وی از سرش افتاد و یکبار عینک او پرتاب شد و دوسه بار نیز خود او دچار اغماء و از حال رفتگی کامل شد و اگر حمایت هواداران آیت الله امام خمینی نبود، کار از کار گذشته بود.

جلسه ای که ظاهرا برای دعوت به سخنرانی سیدعلی آقاخمینی٬ یکی از نوه‌های آیت‌الله خمینی، در قائم‌شهر مازندران برپا شده بود، دام و مهلکه بسیار خطرناکی بیش نبود. پس از حضور سیدعلی آقا خمینی در محل، آخوندی موسوم به علی معلمی که مدعی است نماینده آیت الله علی خامنه‌ای و امام جمعه قائمشهر میباشد پشت تریبون رفته و با بدترین لحنی به توهین و اهانت و افترا نسبت به “بیت امام” و بویژه آیت الله علامه سیدحسن خمینی اقدام کرد و بسیجیهای گردآورده شده را برای یورش به نوه امام خمینی تحریک نمود و در نتیجه با اهانت به  عملکرد خانواده بنیانگذار جمهوری اسلامی جلسه را به متشنج نموده و به مهلکه ای خطرناک تبدیل نمود.

 

به گزارش رادیوفردا به نقل از مجموعه ای خبرگزاریهای داخلی سخنرانی علی خمینی روز شنبه ۹ مرداد پس از انتقاد تند علی معلمی٬ امام جمعه قائم‌شهر از خانواده خمینی٬ به حاشیه کشیده و متشنج شده است.

سایت«جماران» هم این وقایع را «پروژه تخریب بیت امام» ارزیابی کرده که «ناکام» مانده و با مخالفت «جدی» برخی مسئولان و مردم استان مازندران مواجه شد.

سایت«انتخاب» نیز گزارش داده که علی خمینی به دعوت امام جمعه قائم‌شهر به این شهر رفته و با وجود «فضای سنگين و ملتهب» اقدام به سخنرانی کرده بود.

این سایت نوشته که پیش از سخنرانی نوه خمینی در مصلی این شهر٬ امام جمعه قائم‌شهر طی سخنانی، «انتقاداتی تند و تيز و خارج از چارچوب از بیت امام» به خصوص حسن خمینی مطرح کرد که «ابهام در نيت برگزاركنندگان اين جلسه را تشديد كرد».

خبرگزاری فارس نیز گزارش داده که امام جمعه قائم‌شهر در سخنرانی خود از «ملاطفت و مصاحبت بیت امام با سران فتنه»، «محکوم نکردن فتنه‎های ۷۸ و ۸۸ توسط این خانواده» و عملکرد حسن خمینی انتقاد‌هایی مطرح کرد که «بسیاری از افراد انتظار شنیدن چنین حرف‌هایی را نداشتند».

بر اساس این گزارش، علی معلمی در این سخنرانی از علی خمینی پرسش‌های انتقادی تندی با این مضامین که «چرا با سران فتنه ملاطفت و مصاحبت دارید؟»٬ «چرا بیت امام سکوت کرده است؟»٬ «شما برای کمک به ولی فقیه چه می‌کنید؟»٬ «حسن خمینی چه پاسخی برای امام آماده کرده است؟» و «چرا برای دفاع از ماهیت نظام فریاد نمی‌زنید؟» مطرح کرده است.

آن‌طور که خبرگزاری فارس گزارش داده است، در پایان این مراسم٬ گروهی از موافقان و مخالفان اقدام به سر دادن شعار‌هایی کردند و «در میان انبوه و فشار جمعیت٬ عینک و عمامه خمینی چندبار از سرش افتاد و چند بار احساس ضعف و حالت بی‌حالی به وی دست داد».

سایت «تابناک» هم در گزارشی، از تجمع روز یکشنبه ۱۰ مرداد گروهی از حامیان امام جمعه قائم‌شهر مقابل دفتر وی خبر داده و نوشته که تجمع‌کنندگان به منظور حمایت از اظهارات وی علیه خانواده خمینی چنین تجمعی برگزار کرده بودند.

این سایت نوشته بود: «منابع موثق حاضر در این مکان نقل کرده‌اند که آیت‌الله معلمی از خبرنگاران حاضر در نشست خواسته از رسانه‌ای کردن این تجمع خودداری کنند».

روزنامه دولتی«ایران» هم روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد خبر برگزاری این تجمع را درج و گزارشی از تنش‌های رخ داده در سخنرانی روز شنبه علی خمینی در قائم‌شهر را منتشر کرده است.

این روزنامه به نقل از شاهدان عینی نوشته که زمان ورود علی خمینی به مصلای قائم‌شهر، مردم حاضر در دو دسته جداگانه شعارهایی در حمایت از دولت و همین طور حمایت از طیف‌های منتقد دولت و اصولگرایان سر می‌دادند.

بر اساس این گزارش، شعارهای طیف‌های منتقد دولت در این مراسم «به جون هر چی مرده، احمدی بر می‌گرده» و «مرگ بر فتنه‌گر، جانم فدای رهبر» بوده است.

یک شاهد عینی به روزنامه «ایران» گفته که «۲۰ دقیقه بعد از شروع سخنرانی امام جمعه قائمشهر، شعارها علیه بیت حضرت امام توسط جمعیت معترضان دولت که در جلسه بودند شروع شد و در این میان هم عده‌ای از مردم حاضر نیز جلسه را ترک کردند».

به گفته این شاهد عینی، با ادامه سخنان معلمی و تندتر شدن انتقادات وی، فضا نیز «قدری ملتهب‌تر و شعارها نیز جدی‌تر» شد و فضای مصلی تا پایان این مراسم تحت‌الشعاع قرار گرفت.

در گزارش این روزنامه همچنین آمده که در پی فشار جمعیت «دو بار عمامه و یک بار هم عینک نوه» خمینی افتاد و علی خمینی نیز «عذرخواهی» مسئولان استان از اتفافات رخ داده را نپذیرفته است.

پس از پایان این تنش، روابط عمومی دفتر امام جمعه قائمشهر طی اطلاعیه‌ای، مطالب بیان شده از سوی وی را «بازتابی از مطالبات واقعی مردم ولایت‌مدار» خوانده و از اظهارات این روحانی محافظه‌کار دفاع کرده است.

سایت محلی «بلاغ» مازندران هم که از رسانه‌های نزدیک به جریان منتقد دولت در استان مازندران است٬ این سخنان را مواضعی «به‌حق و انقلابی» خوانده که «به مذاق جریان فتنه خوش نیامده است».

روزنامه «ایران» در پایان گزارش خود آورده که «اصلاح‌طلبان قصد داشتند با موضع‌گیری جمعی نسبت به مراسم یاد شده واکنش نشان دهند٬ اما در نهایت برای حفظ آرامش فضای استان از این اقدام منصرف شده‌‌اند».

سایت«جماران» نیز روز چهار‌شنبه ۱۳ مرداد گفت‌وگویی با رضا اکرمی٬ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، منتشر کرده که حاکی از تاسف این مقام مسئول از وقایع روز شنبه قائم‌شهر است.

آقای اکرمی گفته که «من به نوبه خود از آنچه که در قائم شهر رخ داد و از این دعوت محترمانه و انتقادات نامحترمانه متاسفم، ولی امیدوارم این اتفاق نتیجه هشدار دهنده و آگاه کننده‌ای برای همه ما داشته باشد».