جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار ویژه روزنامه‌های 10 مرداد

اخبار ویژه روزنامه‌های 10 مرداد

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

4914577_489

******

نماينده چين در مذاکرات به جليلی چه گفت؟/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی/ طرح مشترک آمریکا و سعودی‌ها علیه ایرانکیهان

اصلاح‌طلبان شرط گذاشتند روحانی برای ادامه حمایت باید با ما مذاکره کند!

معاون وزیر کشور در دولت اصلاحات گفت برای ائتلاف با روحانی گفت‌وگو می‌کنیم و شرط داریم.

محمود میرلوحی (عضو حزب منحله مشارکت و حزب اتحاد ملت)، در مصاحبه با روزنامه اعتماد و در پاسخ این سؤال که اصلاح‌طلبان چه موضعی نسبت به دولت روحانی باید داشته باشند؟ گفت: برآورد من از قراین این است که اصلاح‌طلبان ائتلاف مشروطی را با آقای روحانی حفظ کرده و ادامه خواهند داد. بر دو کلمه ائتلاف و مشروط تأکید دارم. با آقای روحانی ائتلاف خواهیم داشت به جهت اینکه در سال 92 به عنوان گام اول و سال 94 را به عنوان گام دوم همکاری اصلاح‌طلبان با دولت آقای روحانی یاد می‌کنیم.

وی می‌افزاید: به طور طبیعی این بار در انتخابات 96 شرایط با ائتلاف سال 92 متفاوت خواهد بود. در سال 92 ما یک ائتلاف دقیقه نودی را با آقای روحانی تجربه کردیم. در سال 94 نیز جریان اصلاحات محور تصمیمات بود. جریان حامیان دولت با اصلاح‌طلبان همکاری کردند. طبیعتاً اصلاحات امروز در جایگاهی است که باید جوانب کار را بررسی کند؛ راهبردهای منطقی و مفیدی را اتخاذ کند و با آقای رئیس جمهور وارد گفت‌وگو و توافق شود. اینکه گفته شود بدون قید و شرط در سال 96 با آقای روحانی ائتلاف می‌کنیم برخلاف نظام تصمیم‌گیری اصلاحات است.

میرلوحی گفت: پیشنهاد می‌کنم فعلاً به ائتلاف اصلاح‌طلبان و آقای روحانی در سال 96 ائتلاف مشروط گفته شود. باید صبر کنیم تا شرایط شفاف‌تر و روشن‌تر شود. آقای رئیس جمهور هم در انتخاب سیاست‌ها و تصمیمات دور دوم باید بررسی‌هایی انجام دهد و هم در گفت‌وگو با گروه‌ها باید بتواند سیاست‌ها و پیشنهادات خوب را بشنود و اگر لازم است، تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کند. وی در عین حال اذعان کرده که تکلیف شورای اصلاح‌طلبان با خودش مشخص نیست و قرار است تا آخر مرداد مشخص شود(!)

مقاومت، مقابله با نقشه آمریکاست نه جزو نقشه آمریکا!

رئیس دولت دهم می‌گوید؛ دو طرف جنگ در منطقه از نظام سلطه اسلحه می‌خرند و این برنامه خود آمریکاست(!)

محمود احمدی‌نژاد ضمن سخنانی در مشهد با بیان اینکه امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانست گفت: برخی گفتند این حرف تبلیغاتی بوده است اما شیطان استکبار ورزید و خودش را بالاتر دانست. در حال حاضر چه کسانی الان به خودشان اجازه می‌دهند که سر آدم‌ها را ببرند و فیلم بگیرند؟ کسانی که خودشان را بالاتر می‌دانند. آمریکا خودش را برتر می‌داند و اگر کسی نپذیرد باجنگ به او می‌فهمانند. هرکس نپذیرد مورد تهدید قرار می‌گرفت. کسی می‌تواند بگوید که شیطان کاری را انجام می‌دهد که آمریکا انجام نمی‌دهد؟

وی می‌افزاید: «الان در منطقه را ببینید. دو طرف درگیری اسلحه از کجا می‌‌خرند؟ هر دو از نظام سلطه اسلحه خریداری می‌کنند و اصلا خود نظام سلطه این برنامه را ریخته و بالا نشسته و می‌گوید دعوا نکنید! غیر از شیطان چه کسی می‌تواند این کار را آن‌قدر قشنگ انجام دهد.؟»

یادآور می‌شود دو طرف درگیری در منطقه مشخص هستند. یک طرف، آمریکا و عربستان و برخی دولت‌های مرتجع و گروه‌های تروریستی مانند داعش و النصره و احرارالشام و… هستند و طرف دیگر، محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی و متشکل از سوریه، عراق و حزب‌الله و یمن هستند. آیا محور مقاومت از شیطان بزرگ سلاح می‌خرد یا مغضوب آنهاست؟ واقعیت این است که به دنبال امواج «مقاومت اسلامی» و «بیداری اسلامی» که پیروزی‌های بزرگی با خود داشت، جبهه استکبار به صرافت افتاد به جنگ‌های نیابتی متوسل شود چرا که خود به شهادت ناکامی‌ها در عراق و افغانستان،‌ توان درگیری مستقیم را نداشت.

اکنون باید پرسید در برابر این جنگ خانمان‌برانداز باید مقاومت صورت می‌گرفت یا اجازه می‌دادیم دشمن تا همدان و سنندج داخل شود؟! یعنی چی که هر دو طرف درگیری داخل برنامه آمریکا هستند؟ بالاخره باید از حریم اهل‌بیت و امنیت منطقه از جمله کشورمان صیانت می‌کردیم یا نه؟ برنامه آمریکا که مشخص است اما چرا هر دو طرف جنگ را به نقشه و برنامه آمریکا نسبت می‌دهید؟!

شایان ذکر است در ماجرای بیداری اسلامی نیز، نگاه انحرافی مدعی بود این ماجرا ساخته و پرداخته آمریکاست و نباید از آن حمایت کرد؛ همچنان که اجبارا نام بیداری انسانی را جایگزین بیداری اسلامی کردند و همزمان هیئت‌های ویژه‌ای از سوی دولت به دربارهای اردن و یمن گسیل شد اما به سوریه نرفت!

این نکته هم گفتنی است سیاست اعلامی و اعمالی جمهوری اسلامی در قبال جنگ‌های منطقه کاملا روشن است.

رهبر معظم انقلاب بارها تصریح کرده‌اند که آمریکایی‌ها برای تروریست‌ها در عراق و سوریه، امکانات و مهمات می‌فرستند و هدفشان از این جنگ نیابتی، زدن جمهوری اسلامی و مقاومت در منطقه است.

اعتماد: از رکود اقتصادی فعلی نمی‌توان انتظار رشد 5 درصد داشت

در حالی که رئیس بانک مرکزی رشد 5 درصدی را پیش‌بینی می‌کند، رئیس اسبق سازمان مدیریت می‌گوید با رکود فعلی نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی داشت.

اخیرا سیف رئیس بانک مرکزی گفت تا پایان امسال، نرخ رشد اقتصادی کشور به 5 درصد می‌رسد. اما بایزید مردوخی رئیس اسبق سازمان مدیریت در روزنامه اعتماد تصریح کرد: همه به این حقیقت واقف هستیم که در سه سالی که از عمر دولت یازدهم گذشته است، صنایع و بخش تولیدی نتوانسته شکوفایی خاصی داشته باشد و  همچنان رکود بر اقتصاد حاکم است.
بنابراین نمی‌توان از رکودی اینچنین، انتظار برآورده شدن رشد اقتصادی آن هم در سطح پیش‌بینی شده در برنامه ششم را داشت. بررسی آمار سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف نیز همین نتیجه را به دست می‌د‌هد.

وی می‌افزاید: دولت می‌تواند با پرداخت مطالبات بخش خصوصی، آرامش بیشتری بر اقتصاد حاکم کرده و با استفاده از این اوراق دوباره امید به خروج از رکود و به حرکت درآمدن تولید زنده شود. اما با وجود تمام محاسن مورد تاکید این بازار در شرایط فعلی اقتصاد، نمی‌توان برای خروج از رکود تنها به این ابزار دل بست.

این اتفاق ممکن است در کوتاه‌مدت اثراتی بر جلوگیری از تداوم رشد منفی تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری در سطح کلان اقتصاد داشته باشد اما این اثر کوتاه‌مدت برای مدتی طولانی قابل اتکا نیست و خروج از رکود با استفاده از ابزار بدهی کار آسانی نخواهد بود.

برای ایجاد بازار بدهی باید ابتدا ساز و کار آن تعیین شود. اعتمادسازی نیز به عنوان نخستین گام، لازمه ایجاد این بازار است. بخش خصوصی باید برای استفاده از این اوراق به دولت اعتماد داشته باشد که این برگه‌ها را به عنوان طلب خود پذیرا شود. این اوراق باید حالت نقدینگی داشته باشد و قابلیت تبدیل به سهام یا پول نقد را دارا باشد.

آرمان: برجام تمام شد اما دولت سرکلاف را گم کرده است

«دولت سرکلاف را گم کرده است. برجام یکی از ده‌ها مسئله کشور بود اما دولت در برجام مانده و کم تحرک است».

این مطلب را سید فاضل موسوی (از نمایندگان اصلاح‌طلب سابق مجلس) به روزنامه آرمان گفته است. وی در پاسخ این سؤال که برخی معتقدند دولت در یک انفعال سیاسی بسر می‌برد، موافق این ادعا هستید؟ می‌گوید واقعیت این است که دولت بعد از جریان برجام و یکسری امور ارزشمند در حوزه‌های دیگر، هنوز از لاک موضوع برجام بیرون نیامده است.

یکی از مسائل کشور اجرای برجام بود اما ده‌ها مسئله جدی دیگری هم در کشور وجود دارد برخی بخش‌های دولت آن چنان پیگیر تعهدات آقای روحانی نیستند که باید به طور جدی پیگیر آنها شوند.

دولت باید واقع بین باشد و فراموش نکند برجام یکی از ده‌ها مسائلی بود که ایران با آن روبه‌رو بوده و هست. دولت یازدهم متأسفانه کم تحرک است.

وی ادامه می‌دهد: لازم است که شخص رئیس جمهور و سایر بخش‌های دولت ارتباط خود را با مردم افزایش دهند و کمک کنند تا کشور از رکود خارج شود که این موضوع یک شوخی نیست چرا که رکود، کمرشکن شده است. به هر بهانه‌ای نباید تورم را کنترل کنیم اما کنترل تورم خوب است البته به شرطی که رکود کمرشکن را به کشور تحمیل نکند.

موسوی با تهدید روحانی گفت: لازم است اشاره کنم که 6 الی 7 نفر از درون اصلاح‌طلبان خودشان را برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند و البته مجموعه اصلاحات هنوز تصمیم نگرفته است بلکه آنها به صورت انفرادی تمایل دارند وارد این عرصه شوند. آقای روحانی باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد، کار را موکول به دقیقه 90 نکند.

وی با بیان اینکه دولت به یک خانه‌تکانی جدی احتیاج دارد گفت: در گذشته هم اعلام کردم 5 نفر از وزرا که بنا به دلایلی عملکردشان در راستای تضعیف دولت بود که یک شوخی نیست و باید جدی گرفته شود. هر شخصی که به اندازه یک سر سوزن دلش برای ایران می‌تپد، می‌داند حداقل 5 وزیر ضعیف هستند و نتوانستند انتظارات را محقق کنند که تبعات عملکرد ضعیف آنها گریبانگیر کشور خواهد شد.

این نماینده سابق مجلس درباره گلایه‌های عارف می‌گوید: زمانی که آقای عارف به مجلس راه پیدا کرد، انتظار داشت که دولت موضع بی‌طرفانه داشته باشد.

ولی برخی می‌گویند دولت بیشترین لابی را به نفع لاریجانی انجام داد. به آقای لاریجانی احترام می‌گذاریم ولی این حق اصلاح‌طلبان و لیست امید و زحمتی نبود که آن مجموعه کشیده بودند چون در غیر این صورت امکان داشت نتیجه دیگری رقم بخورد. در نهایت انتظار این کم لطفی‌ها را در حق آقای عارف نداشتیم.

این اصلاح‌طلب در پایان درباره برجام‌زدگی دولت می‌گوید: تحلیل برجام بسیار پیچیده است و مدیریت قوی در تمام بخش‌ها لازم دارد که ظاهراً در دولت یازدهم توانایی اتصال دادن بخش‌های مختلف پازل وجود ندارد. باید بپذیریم که شکم گرسنه، غذا می‌خواهد، جوان پرانرژی کار می‌خواهد و همه اینها را اقتصاد می‌تواند مدیریت کند.

متأسفانه مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دولت در این موضوع بسیار ضعیف عمل می‌کنند و ناتوان هستند. به عبارتی به روز نیستند، جسارت ندارند و نمی‌توانند از خودشان هزینه کنند، طرح بدهند و بروند سینه سپر کنند. برخی از دولتمردان دچار روزمرگی شده‌اند.

نتیجه امروز و فردا کردن دولت این شده است که تصور شود دولت سرکلاف را گم کرده است.

ادعای غربالگری اعتدالیون پس از جدایی آنها از اصلاح‌طلبان

کار لغزخوانی‌های مدعیان اصلاح‌طلبی به اعلام ناکامی و لزوم غربال‌کردن اصلاح‌طلبان رسید.

عبدالله ناصری عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مصاحبه با ایسنا درباره دلیل پایبند نبودن برخی نمایندگان به لیست‌های انتخاباتی، اظهار کرد: این اتفاق از ویژگی‌ها و مختصات جوامع توسعه نیافته است.(!)

اهانت ناصری به جامعه ایران در حالی است که توسعه نیافتگی و ارتکاب رفتارهای نامعقول نظیر عملکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، معطوف به خود این طیف است.

این عضو بنیاد باران با اشاره به نحوه تهیه لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات دهمین دوره مجلس، تصریح کرد: رد صلاحیت اصلاح‌طلبان موجب شد که نیروهای باثبات و ریشه‌دار اصلاحات از صحنه خارج شوند اما برای اینکه اصلاحات رقابت را ادامه دهد با هماهنگی حامیان دولت، لیستی تهیه شده اما پس از پایان انتخابات و در مرحله تعیین رئیس مجلس، تعدادی از اعضای لیست امید از جمله نامزدهای حزب اعتدال و توسعه به رقیب گزینه اصلاح‌طلبان رأی دادند.

وی افزود: البته من از این اتفاق برای اصلاحات استقبال می‌کنم زیرا یک غربالگری در جریان اصلاحات انجام شد. بعد از سال 84 و مخصوصاً 88، یک غربالگری خوبی در جریان اصلاحات انجام شده و نیروهای اصیل اصلاح‌طلب برای افکار عمومی شناخته شده‌اند.

وی اظهار کرد: کارگزارانی که لیست انتخاباتی اصلاحات را تهیه کردند با این اتفاقات، تجربه خوبی به دست آورده و به اندازه کافی کارآزموده شده‌اند و می‌دانند چگونه برای انتخابات بعدی تصمیم بگیرند. برای اصلاح‌طلبان منافع ملی به منافع جناحی اولویت دارد اما اصلاح‌طلبان هم می‌دانند برای انتخابات آینده چگونه لیست خود را تهیه کنند.

در همین حال «سید روح‌الله موسوی درچه» از اعضای مجمع روحانیون به ایسنا گفت: مستقل‌ها (فراکسیون اعتدال) چرا زمان ورود به مجلس اعلام استقلال نکردند؟ اگر مستقل هستید همان موقع که می‌خواستید وارد مجلس شوید این را می‌گفتید نه این که با عنوان امید و اصلاحات به مجلس بیایید و حالا بگویید ما مستقلیم.

به نام هدایت تحصیلی به کام مدارس پولی غیردولتی!

« دم خروس حمایت از مدارس غیردولتی در طرح «هدایت تحصیلی» آنجا عیان می‌شود که به دانش‌آموزان ممتازی که نمی‌خواهند، مطابق این طرح به هنرستان‌ها بروند، می‌گویند: اگر پول داری برو غیردولتی!».

به گزارش روزنامه جوان چند روزی است اجرای آیین‌نامه هدایت تحصیلی سر و صدای زیادی به راه انداخته و خیلی‌ها آن را اجبار تحصیلی می‌دانند تا هدایت تحصیلی. رسانه‌ها نیز در حال بررسی زوایای این آیین‌نامه و حساس کردن نهادهای نظارتی روی عملکرد آموزش و پرورش هستند اما نکته‌ای که کمتر در این بررسی‌ها به آن توجه می‌شود اتفاقی است که در مدارس می‌افتد.

اولیای مدارس به دانش‌آموزانی که نسبت به فرم هدایت تحصیلی خود اعتراض دارند، اعلام می‌کنند در صورت اصرار بر تحصیل در رشته مورد علاقه خود به مدارس غیرانتفاعی مراجعه کنند. با این حساب آیین‌نامه جدید هدایت تحصیلی را می‌توان از بندهای بسته حمایت از مدارس غیردولتی نیز به شمار آورد.

کسری بودجه دستاویز مناسبی برای آموزش و پرورش بود که به وسیله آن بتواند نهادهای تصمیم‌گیر و حتی قوه مقننه را برای تصویب لایحه دائمی شدن تأسیس مدارس غیردولتی با خود همراه کند.

از انتشار آگهی جذب سرمایه‌گذار و اجاره فضای آموزشی که بگذریم، افزایش مدارس غیردولتی در ازای کاهش مدارس دولتی و افزایش محدودیت‌ها برای ثبت‌نام در مدارس دولتی، از جمله تنگ‌تر کردن شعاع سکونت، ظرفیت‌ پایین و کیفیت آموزشی و پرورشی نامطلوب مدارس دولتی از کمک‌های بی‌دریغی است که آموزش و پرورش دولت یازدهم به توسعه خصوصی‌سازی می‌کند اما کمک دیگری که به نظر می‌رسد ضمانت اجرایی قابل توجهی را نیز داراست، آیین‌نامه «هدایت تحصیلی» است.

به طوری که کمتر از دو هفته از ابلاغ و اجرای این آیین‌نامه که با هدف ایجاد توازن میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف و نیاز بازار کار تدوین شده است، دم خروس حمایت از مدارس غیردولتی به چشم می‌خورد.

نماينده چين در مذاکرات به جليلی چه گفت؟/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی/ طرح مشترک آمریکا و سعودی‌ها علیه ایرانخراسان

دستور دولت برای توسعه 2 مرکز استراتژیک صنعتی

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول مهم اجرایی به وزرای صنعت و اقتصاد، اعلام شده است که حسب موافقت شورای اقتصاد، مسئولان مذکور باید نسبت به ایجاد شرایط لازم برای انتشار چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای طرح احداث کارخانه کنسانتره و سرباره «تیتانیوم» در شهرستان کهنوج استان کرمان و نیز توسعه کارخانه طلای زرشوران در شهرستان تکاب طی سال 1395اقدام کنند.

مجوز روحانی برای فروش مجموعه ورزشی انقلاب زنجان

بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح دولت که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی، طی روزهای گذشته به تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان رسیده، مقرر شده است وزارت ورزش و جوانان برای فروش مجموعه ورزشی انقلاب واقع در بخش 1 زنجان به مساحت 1062 متر مربع اقدام و وجوه حاصل از فروش را پس از واریز به حساب درآمد عمومی کشور، مطابق مقررات مربوطه هزینه کند.

نماينده چين در مذاکرات به جليلی چه گفت؟/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی/ طرح مشترک آمریکا و سعودی‌ها علیه ایرانجمهوری اسلامی

 

نجات کودک ربوده شده توسط اشرار در خاش

* یک کودک 6 ساله به نام علی که 5 ماه قبل توسط آدم ربایان به هنگام بازگشت از مهد کودک ربوده شده بود، به همت سربازان گمنام امام زمان علیه السلام صبح روز جمعه آزاد و به خانواده‌اش تحویل شد. ربایندگان این کودک از والدین وی برای آزاد کردنش یک میلیارد تومان خواسته بودند ولی پدر خانواده که کارمند کمیته امداد امام خمینی شهرستان خاش است به آنها گفته بود چنین پولی ندارد.

این کودک 6 ساله صبح جمعه در محل استانداری سیستان و بلوچستان، با سلامت کامل به خانواده‌اش تحویل شد و مسئولان امنیتی استان گفتند آدم ربایان را که به پاکستان فرار کرده‌اند تعقیب خواهند کرد.

خودزنی داعشی‌ها

* کمربند انفجاری یک داعشی عده‌ای از خود داعشی‌ها را به هلاکت رساند. کمربند این عامل انتحاری داعشی که قبل از اقدام به منفجر کردن خود در سوریه، مرده بود درحالی که توسط همکاران تروریستش تشییع می‌شد منفجر شد و عده‌ای از داعشی‌ها را به هلاکت رساند.

انتقاد فرماندار اردبیل از کیفیت نان

* خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از اردبیل گزارش داد: فرماندار اردبیل گفت براساس مطالعات صورت گرفته عمده مشکلات گوارشی که در استان اردبیل بسیار بالاتر از میانگین کشور است به دلیل تغذیه نامناسب از جمله کمبود سبوس در نان است و این خلا باید با فرهنگ سازی و ایجاد نگرش عمومی جبران شود.

سالهاست مردم و نشریات اردبیل از کیفیت نان که خرید،‌ نحوه نگهداری، تولید و توزیع آن دردست مسئولین دولتی و نظارت آن به عهده فرمانداران است انتقاد دارند و خواستار برخورد جدی با سودجویان که گندم آلوده غیرقابل مصرف را با نان مصرفی مردم مخلوط می‌نمایند، هستند.

امسال مسئولین ذیربط مکرراً از کشف و توقیف گندم وارداتی قاچاق بی‌کیفیت خبر دادند. انتظار مردم از مدیران استان اینست که با تصمیم آگاهانه و تخصصی برای رفع این مشکل مردم اقدام و دست سودجویان را کوتاه نمایند.

نماينده چين در مذاکرات به جليلی چه گفت؟/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی/ طرح مشترک آمریکا و سعودی‌ها علیه ایرانآرمان

نماينده چين به جليلي چه گفت؟

شنیده شد که آيت‌ا… علم الهدي گفت: سعيد جليلي در زماني كه دبير شوراي عالي امنيت ملي بود، در ديداري كه با بنده داشت درباره نشست ۱+۵ در استانبول توضيحاتي را بيان كرد؛ روزي نماينده چين از من وقت ملاقات خواست و در اين ديدار بيان كرد آنچه اعضاي ۱+۵ بدان تاكيد دارند و آن را اصل مي‌شمارند اين است كه ايران نبايد باشد و بايد براندازي شود.

وي افزود: نماينده چين بيان داشته، اگر در نشست‌ها اختلافي بين كشور‌ها وجود دارد، اختلاف در روش براندازي شماست اما در اصل براندازي و نيستي ايران هيچ يك از كشور‌ها اختلافي ندارند چون شما براي همه ما ايجاد مزاحمت كرده‌ايد؛ يكي از مزاحمت‌ها انرژي هسته‌اي است.

شرط ايران براي شروع عمره

شنیده شد که رئيس سازمان حج و زيارت گفت: شرط اصلي و خط قرمز ما براي تصميم‌گيري شروع عمره؛ محاكمه دو پليس مجرم و صدور راي نهايي دادگاه است سعيد اوحدي با اشاره به اقدام ناشايست دو پليس عربستاني افزود: چرا عربستان آن دو پليس فاسدي كه در فرودگاه جده يك سال و نيم پيش قصد تعرض به شؤونات اسلامي و انساني را داشتند و با هوشمندي دو زائر ما دستگير شدند محاكمه نمي‌كند؟

رونمایی از یکی دیگر از عوامل ردصلاحیت

شنیده شد که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بابیان اینکه فیش‌های حقوقی بالای برخی از مدیران دولتی، «مصداق بارز اقدامات غیرقانونی و سوء استفاده از قانون است» وتاکید کرد: اگر تخلفی از کسی در مورد فیش‌های حقوق نجومی سر زده باشد، احراز صلاحیتش با مانع جدی روبه رو خواهد شد.

هشدار به عرضه‌كنندگان منازل مبله

شنیده شد که دادستان عمومي و انقلاب مركز استان فارس از برخورد با عرضه‌كنندگان منازل مبله خبرداد و گفت: با افرادي كه خارج از ضوابط موجود اقدام به اجاره منازل خود مي‌كنند برخورد مي‌شود. وي گسترش فساد و فحشا را يكي از نتايج منازل مبله دانست و تاكيد كرد: منازل مبله به محلي براي مخفي شدن متهمان متواري و خطرناك تبديل شده است.

نماينده چين در مذاکرات به جليلی چه گفت؟/ شرط اصلاح‌طلبان برای حمایت از روحانی/ طرح مشترک آمریکا و سعودی‌ها علیه ایرانایران

واکنش توکلی به حاشیه جشن حافظ

احمد توکلی، نماینده سابق تهران در مجلس طی یاداشتی در کانال تلگرامی خود، به نوع حجاب بازیگران شرکت کننده در جشن حافظ و تیتر هفته‌نامه یالثارات در مورد این جشن واکنش نشان داد و نوشت: «در این میان آن بازیگران و همسران‌شان بازنده‌اند ولی یالثاراتی‌ها بازنده‌ترند.

برادرانه هر دو دسته را به توبه دعوت می‌کنم که «خداوند توبه کنندگان را دوست دارد.» ولی قبول توبه یالثاراتی‌ها منوط به گذشت بازیگران و همسران‌شان است. متواضعانه از یالثاراتی‌ها می‌خواهم برای اصلاح دنیا و آخرت خود از نسبت‌های ناروا پوزش بطلبید و این گذشت را درخواست کنید، حتی اگر کوچک شوید.

کوچکی دنیا جبران‌پذیر است، خواری آخرت جبران ندارد. هنرمندان عواطف رقیق دارند و درمی‌گذرند. چرا که آنان هم به گذشت و بخشش خداوند نیازمندند.»

ادعای جدید «الجبیر» علیه ایران

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان ادعا کرد که ایران حمله به سفارتخانه‌های خارجی را سازماندهی می‌کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از شرق الاوسط، الجبیر که با همتای ازبک خود در یک نشست مطبوعاتی در ریاض سخن می‌گفت، اظهار داشت: «حمله‌کنندگان به ساختمان‌ سفارتخانه ما در تهران مجازات نشده‌اند و این جای تعجب ندارد.»  این ادعا در حالی است که پرونده متهمان حمله به سفارت عربستان در دستگاه قضایی کشورمان در حال رسیدگی است.

«بن رودز»: رابطه با ایران به تصمیم تهران بستگی دارد

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی امریکا مسئولیت احیای روابط با تهران را به گردن ایران انداخت و گفت این سران ایران هستند که باید در مورد رابطه با واشنگتن تصمیم‌گیری کنند. به گزارش انتخاب، رودز که در نشست مرکز «حلقه واشنگتن» وابسته به وزارت خارجه امریکا صحبت می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه چرا امریکا رابطه خود را با کوبا از سر گرفته، اما هنوز چنین تصمیمی در مورد ایران اتخاذ نشده، گفت: «این کوبایی‌ها بودند که تصمیم گرفتند روابطشان را با امریکا احیا کنند. ایرانی‌ها چنین تصمیمی نگرفته‌اند، اما تصمیم گرفته‌اند که برنامه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشند، بنابراین آنها تنها در یک جنبه روابط خود را با ما اصلاح کردند.»

طرح مشترک امریکا و عربستان علیه ایران

پایگاه اینترنتی «گلوبال ریسرج» از طرح مشترک امریکا و عربستان سعودی برای وادار کردن ایران به خروج از سوریه، خبر داده است. به گزارش تابناک، به نوشته این سایت، امریکا و عربستان سعودی تلاش کرده‌اند با مدیریت مجموعه‌ای از بحران‌ها، ایران را به خروج نیروهایش از سوریه وادار کنند.  ساز و کار محوری این برنامه‌ها را تحریک به آشوب در داخل مناطق مرزی، ایجاد تهدیدهای تروریستی در داخل ایران و تحریک به انقلاب رنگی، تشکیل می‌دهند.

این سایت در ادامه، شرح مفصلی از سه تحرک در هم تنیده برای بر هم زدن ثبات در ایران ارائه کرده است. درگیری و مناقشات با شبه نظامیان کرد، تحریک بلوچ‌ها به جدایی طلبی و تلاش برای ایحاد ناامنی در ایران از طریق داعش، برخی از محورهایی هستند که در این گزارش به آنها اشاره شده است.