جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » علیرضا زاکانی:اساس انقلاب مقدمه‌سازی برای تحول جهانی است.

علیرضا زاکانی:اساس انقلاب مقدمه‌سازی برای تحول جهانی است.

نماینده پیشین مردم تهران گفت: نظام سلطه آمریکا در مقابل نظام اسلامی گام‌هایی در قالب توطئه‌های متعدد علیه ایران طی سال‌های اخیر برداشته است که آخرین مورد آن پروژه نفوذ است.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه گردهمایی مسؤولین و استادیاران سازمان بسیج رسانه کشور که در محل هتل نخل برگزار شد، بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب امروز از پیچ تاریخی صحبت می‌کنند، اظهار کرد: اساس انقلاب مقدمه‌سازی برای تحول جهانی است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب الگوی قوام جامعه را به کثرت خواص اهل حق دانسته‌اند، افزود: وقتی‌که مسیر را با دقت مشاهده می‌کنیم متوجه می‌شویم پیروزی انقلاب اسلامی الگویی از نیاز مردم بود و امام راحل در دهه 40 اسلام ناب را عرضه و در این راستا مردم را از بردگی استکبار جهانی و استبداد داخلی آزاد کرد.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز دچار یک فرسودگی فکری انسانی در جریان اصولگرا هستیم و یک انفعال و شکاف بین عناصر مؤثر مشاهده می‌کنیم و در مقابل باکسانی روبرو هستیم که عناصر غرب‌گرا هستند و با وادادگی در مقابل غرب ضمن فاصله گرفتن از مکتب امام راحل به تقابل با ولایت پرداخته‌اند و در جایگاهی قرارگرفته‌اند که در ظاهر رقبای ما هستند اما عقبه آن‌ها ضدانقلاب و نظام سلطه است.

زاکانی با اشاره به اینکه توجه زیادی به وجود ایده‌پردازان در بین نیروهای انقلابی نکرده‌ایم، بیان کرد: نظام سلطه آمریکا در مقابل نظام اسلامی گام‌هایی در قالب توطئه‌های متعدد علیه ایران طی سال‌های اخیر برداشته است که آخرین مورد آن پروژه نفوذ است.

وی مهم‌ترین چالش انقلاب را نظام سرمایه‌دار لیبرال غربی دانست و تأکید کرد: در کنار این موضوع بزرگ‌ترین چالش درونی ما هم وجود مسئولان بی باور به مکتب امام راحل است، در این راستا اینکه رهبر معظم انقلاب همه‌ساله ابعاد مکتب امام راحل را بازگو می‌کنند راه‌حل این موضوع است و باید به این مکتب رجوع کنیم.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نیازمند هم‌داستانی بین خواص و عناصر ویژه هستیم، بدان معنی که افراد کار خود را می‌کنند و تنها اهداف خود برایشان مهم است، درحالی‌که باید هم‌افزایی صورت بگیرد و ناظر به نیازهای سقف انقلاب حرکت کرد.

زاکانی با طرح این موضوع که نیازمند تحول همه‌جانبه در جامعه هستیم، یادآور شد: باید استفاده حداکثری از جبهه انقلاب را در پیش بگیریم، همان‌طور که قابل‌مشاهده است رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشروترین فکر را در جامعه جهانی دارند و متأسفانه علی‌رغم وجود فکر پیشرو در جامعه فهم درستی از آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در طول ماه‌های گذشته به‌طور مکرر خطاب به دانش آموزان، طلاب، مجلس، دولت، قوه قضائیه و خبرگان رهبری فرموده‌اند که انقلابی باشید، با این رویکرد ایشان مختصات این فکر را اعلام کردند و باید این تفکر را پیاده‌سازی کنیم.

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تشکیل و ساماندهی جبهه رسانه‌ای در کشور را خواستار شد و تأکید کرد: تمام مجموعه‌های ما در کشور باید تبدیل به مجموعه‌های خدمت گذار برای مردم شوند چراکه مردم نوکر می‌خواهند و آقایی کردن معنایی ندارد.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه در جامعه نیازمند فضای دوقطبی هستیم باید از دوقطبی سیاسی پرهیز کنیم چراکه دوقطبی سیاسی سر مردم و ما را کلاه می‌گذارد و نباید در چپ و راست اصولگرا و اصلاح‌طلب باقی بمانیم؛ باید در جبهه انقلاب قرار بگیریم که مقابلمان ضدانقلاب وجود دارد و بسیج میلیونی را سامان بدهیم.

وی آحاد مردم را بااهمیت دانست و تأکید کرد: جبهه انقلاب را باید بازتعریف کنیم و این دوقطبی‌ها را در حوزه‌های مختلف ایجاد کنیم و اصلاح جامعه را در پیش بگیریم، همچنین یک هویت نوین جمعی را همراه با یک پیام دقیق در جامعه ایجاد کنیم که از مکتب امام راحل الهام گرفته باشد، نیازمند کادر سازی با تکیه‌بر نیروهای انقلابی هستیم و باید در راستای اولویت‌های مردم و انقلاب در جامعه برنامه‌ریزی کنیم.

منبع: فارس