پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جبهه ملی آزادیبخش کرس:هرگونه اقدام ‘داعشی‌ها’ با پاسخی قاطع از سوی این گروه شبه نظامی روبرو خواهد شد.

جبهه ملی آزادیبخش کرس:هرگونه اقدام ‘داعشی‌ها’ با پاسخی قاطع از سوی این گروه شبه نظامی روبرو خواهد شد.

در پیغامی که یک روزنامه محلی منتشر کرده این گروه ملی‌گرا تهدید کرده هرگونه حمله جهادی در خاک جزیره کرس را “قاطعانه و بی‌درنگ” پاسخ خواهد داد.جبهه ملی آزادیبخش کرس که سال‌ها با دولت فرانسه به طور مسلحانه جنگیده، نسبت به حملات جهادی در خاک این جزیره هشدار داده و تهدید کرده است هرگونه اقدام ‘داعشی‌ها’ با پاسخی قاطع از سوی این گروه شبه نظامی روبرو خواهد شد.

 

به گزارش بی بی سی فارسی جبهه ملی آزادیبخش کرس برای ده‌ها سال با بمب‌گذاری، حمله و سرقت علیه منافع دولت فرانسه اقدام می‌کرد و بالاخره در سال ۲۰۱۴ اعلام آتش بس کرد، هر چند درخواست زمین گذاشتن سلاح را نپذیرفت.

زمستان پارسال هم در آژاکس، مرکز جزیره کرس، معترضان با ریختن به یک نمازخانه به این محل مقدس برای مسلمانان آسیب رساندند و قرآن کتاب آسمانی پیروان اسلام را پاره کردند.

پیام منتشر شده به یکی از شاخه‌های جبهه ملی آزادیبخش کرس منسوب شده که خود را شاخه ۲۲ اکتبر نامیده است.

در این پیام از رهبران مسلمانان جزیره کرس خواسته شده “در برابر افراطی‌گرایی بایستند” و ‘جوانان متوهمی’ که قصد اجرای اقدامات افراطی‌گرایانه دارند را به این گروه معرفی کنند.

این گروه مسلح خطاب به داعش هم پیغام داده که: “فلسفه قرون وسطایی شما ما را نمی‌ترساند. هرگونه حرکتی بر ضد مردم ما با پاسخی قاطع و بی‌درنگ روبرو خواهد شد. آشکار است که سلفی‌ها قصد جاری کردن احکام داعشی خود در میان ما را دارند و ما هم برای مقابله با آن آماده‌ایم.”

در جریان ۳۴ سال رویارویی مسلحانه جبهه ملی آزادیبخش کرس با دولت فرانسه که به قصد استقلال این جزیره روی داد، ۹ پلیس کشته شدند.

این تهدید می‌تواند واکنشی به حمله دو روز پیش به یک کلیسا در فرانسه تلقی شود.

دو مهاجم جهادی روز سه‌شنبه با حمله به یک کلیسا در منطقه نرماندی ابتدا چند نفر را به گروگان گرفتند و سپس سر کشیش ۸۴ ساله این کلیسا را بریدند.

دو گروگان‌گیر که در هنگام خروج از کلیسایی در منطقه سن‌اتین‌ دو‌ رووری در ۱۲۵ کیلومتری شمال غربی پاریس با شلیک پلیس کشته شدند گلوی ژاک همل، کشیش ۸۴ ساله کلیسا را بریدند و یکی دیگر از گروگان‌ها را هم زخمی کردند اما سه گروگان دیگر از این حمله جان به در بردند.

ساعاتی بعد از این حمله سایت اعماق، وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) ویدیویی را منتشر کرد که در آن عادل کرمیش و عبدالملک پتیژان با رهبر داعش

اعلام بیعت می‌کنند.

حمله به این کلیسا دومین مورد از عملیات خشونت‌آمیز افراد وفادار به داعش در فرانسه طی دو هفته اخیر بود.

روز ١٤ ژوئیه (۲۴ تیر) هم فردی به نام محمد لحوایج بوهلال با راندن یک کامیون به میان انبوه جمعیت در شهر نیس، در جنوب فرانسه، ٨٤ نفر را کشت.

داعش مسئولیت این حمله را هم برعهده گرفت.

این حملات در حالی روی داد که فرانسه همچنان در شوک حملات خونین سال گذشته به سر می‌برد که طی آن ۱۴۷ نفر در پاریس کشته شدند.

حملات اخیر باعث نگرانی در مورد احتمال افزایش اقدامات خشونت‌آمیز طرفداران داعش در فرانسه شده است.