جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد

احتمال انحلال ائتلاف امید

عبدالرضا هاشم‌زائی عضو لیست امید در پاسخ به سوالی در خصوص انشقاق فراکسیون امید و حواشی که دامنگیر این فراکسیون شده است گفت: اگر فراکسیون “اعتدال” رسما آغاز به کار کند، دیگر فراکسیون “امید”ی نخواهد بود، چرا که با این‌کار، اصلاح‌طلبان و حزب اعتدال و توسعه از یکدیگر جدا شده‌اند.این مطلب در سایت راه دانا منتشر شده است.

shariatmadari

تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96

وزیر سابق بهداشت در پاسخ به این سئوال که آیا به جلسه خصوصی احمدی نژاد با وزرا دعوت شده بودید، گفت: دعوت بودم اما در این جلسه حضور نیافتم.کامران باقری لنکرانی با اشاره به اینکه من در انتخابات آینده ریاست جمهوری یک رای دهنده هستیم تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری به دلیل اینکه مردم برای حضور یک نفر تصمیم گیری می کنند قابل پیش بینی نیست و در برخی از دوره ها نیز شاهد این اتفاقات بودیم.وی یادآور شد: در انتخابات سال ۷۶ اکثر پیش بینی ها بر روی انتخابت ناطق نوری بود اما خاتمی انتخاب شد و در انتخابات سال ۸۴ نیز کمتر کسی فکر می کرد احمدی نژاد رئیس جمهور شود.این سیاست مدار اصولگرا با اشاره به اینکه در این دوره نیز انتخابات قابل پیش بینی نیست، گفت: به طور حتم انتخابات آینده مانند همیشه نخواهد بود.لنکرانی با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست جمهوری یکی از صحنه های اثرگذار در آینده انقلاب اسلامی است، گفت: اولین انتخابات پس از تجربه برجام در حال برگزاری است.

پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!

همسر وزنه بردار ملی پوش کشورمان پستی اعتراض آمیز در اینستاگرام منتشر کرد و سپس آن را حذف کرد.دقایقی پیش که طرح نهایی لباس المپیکی های کشورمان به نمایش درآمد، همسر بهداد سلیمی با انتقاد از این طرح، از حضور نداشتن همسرش در مراسم افتتاحیه و اختتامیه ابراز خوشحالی کرد.

توپ تقلبی در بازی گسترش فولاد و پیکان!

تامین توپ های امسال لیگ برتر شانزدهم را کمپانی آل‌اشپورت برعهده دارد اما در همان هفته اول لیگ اتفاق عجیبی در تبریز رخ داد تا باعث شود مدیر این شرکت در ایران حسابی شاکی شود.جعفری مدیر نماینده این برند در ایران از شخص عابدینی و ساکت بابت اتفاقی که در تبریز افتاده گلایه های زیادی دارد.در این بازی به ظاهر از توپ کمپانی آل‌اشپورت استفاده شده اما عکسی که از این توپ ها در این بازی گرفته شده نشان می دهد این توپ ها تقلبی است.سوال اینجاست که سازمان لیگ با علم به این موضوع از این توپ ها استفاده کرده یا خود مسئولان سازمان لیگ هم متوجه تقلبی بودن این توپ ها نشده اند.

پادشاه کوکائین دستگیر شد

دولت کلمبیا بزرگترین تیم قاچاقچیان کوکائین جهان را از مقامات آمریکایی تحویل گرفتند.”دنیل باررا” معروف به”ال‌لو‌کو “یکی از سرکردگان مشهور قاچاق مواد در کلمبیا است. وی کنترل مسیر های مهم قاچاق مواد مخدر جهان از جمله ونزوئلا و کلمبیا به آمریکا را در اختیار داشت.این قاچاقچی بزرگ در سال 1990 به جرم قاچاق مواد مخدر در کلمبیا محکوم شد اما از این کشور فرار کرد.ال لوکو همچنین در آمریکا به پول‌شویی و قاچاق مواد مخدر نیز متهم شده است.وی پس از فرار از زندان، اثر انگشت خود را سوزانده و برای تغییر چهره خود دست به عمل جراحی پلاستیک زد. ال لوکو سال 2012 در ونزوئلا مجددا دستگیر شده بود.فروش کوکائین، پولشویی ثروتی میلیاردی برای ال‌لو‌کو ایجاد کرده است.

عباسی باید از ارتش عذرخواهی کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حسن عباسی باید هر چه سریع تر از ارتش جمهوری اسلامی و مردم ولایت مدار ایران اسلامی عذرخواهی کند، در غیر این صورت باید در مراجع قضایی پاسخگو باشد.امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در جریان دیدار با جانبازان قطع نخاعی دفاع مقدس در مرکز توانبخشی جانبازان امام خمینی(ره) مشهد افزود: مدیریت حقوقی نیروی زمینی دادخواستی علیه حسن عباسی تهیه کرده و بزودی وی توسط دادگاه احضار خواهد شد تا پاسخگوی اظهارات خود باشد.وی ادامه داد: گفته های ایشان سخنان نسنجیده ای است که بدون شناخت و آگاهی از شرح وظایف سازمان ها و نیروها بیان شده است.این مطلب در ایرنا منتشر شده است.

نظر یک اصلاح طلب درباره حضور احمدی نژاد در انتخابات

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران در گفت‌وگو با ایلنا گفت:‌ اصلاح‌طلبان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از حسن روحانی عبور نخواهند کرد و تصمیمی برای بازگرداندن عارف به عنوان رقیب روحانی در این انتخابات نیز ندارند.وی با تشریح وضعیت کنونی جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب در کشور اظهارداشت:‌ فکر می‌کنم روحانی برنده انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.تاجگردون در پاسخ به این سوال که بازگشت رییس‌جمهور سابق به صحنه انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ خاطرنشان کرد: حضور احمدی‌نژاد تنها یک بازی سیاسی است و بازی‌اش تنور سیاست را داغ می‌کند اما تا آخر ماندنش در بازی بعید است.

صداوسیما قانون اساسی را نقض کرده؟

در خلال رسیدگی به پرونده تخلفات پیام‌های بازرگانی صداوسیما در شورای رقابت، نمایندگان این سازمان اعتراض خود را به صلاحیت شورای رقابت برای ورود به این پرونده اعلام کردند که با واکنش رئیس و یک عضو قاضی شورا رو به رو شد. «در دویست‌وپنجاه‌ویکمین جلسه شورای رقابت که با موضوع «رویه‌های ضد رقابتی در پذیرش و پخش پیام‌های بازرگانی در سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» برگزار شد، ابتدا کارشناسان مرکز ملی رقابت موارد شکایت شاکی را تشریح کردند و سپس نمایندگان سازمان صداوسیما اعتراض خود را به صلاحیت شورای رقابت برای ورود به موضوع شکایت اعلام و بیان کردند که به دلیل حاکمیتی بودن سازمان مزبور، فعالیت‌های آن موضوع رقابت و مباحث مذکور در فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 (تسهیل رقابت و منع انحصار) نیست ولی در ادامه دکتر شیوا، رئیس شورا به همراه یکی از قضات عضو شورا در این خصوص پاسخ لازم و توضیحات کامل را مبنی بر دلایل صلاحیت شورا عنوان کردند.مطابق بند (11) ماده (2) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44، رادیو و تلویزیون یک فعالیت اقتصادی دولتی شناخته شده و در نتیجه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی صداوسیما به واسطه ماده (43) قانون مزبور مشمول ورود شورای رقابت است.بنا بر ادعای شاکی پرونده، صداوسیما مکررا فصل نهم قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 را نقض کرده و راسا برای تبلیغات انحصاری خودش قیمت و ضابطه تعیین می‌کند که با وجود ممنوعیت تبلیغات ماهواره‌ای، چنین رویه‌ای به نابودی کسب و کارها می‌انجامد.»ایلنا این خبر را منتشر کرده است.

رونمایی از لباس نهایی کاروان المپیکی

بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی‌های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد.

پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از اعضای خبرگان/ نماینده چین در مذاکرات هسته ای به جلیلی په گفت؟

لباس پیشنهادی جناب‌خان برای کاروان ایران در المپیک

پس از مراسم رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک 2016 برزیل، انتقادات فراوانی به رنگ و مدل طراحی لباس ها شد، که در نهایت مسئولان رای به تغییر این لباس ها دادند.در این میان جناب خان نیز در برنامه خندوانه پیشنهاد خودش را برای پیراهن کاروان ایران در المپیک ارائه کرد.فارس این خبر را منتشر کرد

پُست جنجالی همسر قوی ترین مرد جهان!/ تحلیل وزیر احمدی نژاد از انتخابات 96/ درخواست آیت الله جنتی از اعضای خبرگان/ نماینده چین در مذاکرات هسته ای به جلیلی په گفت؟

صرف شام اختصاصی با رضا عطاران!

«شام اختصاصی با رضا عطاران در کورش لانژ پردیس سینمایی کورش»؛ این پیامکی است که از طرف یکی از پردیس های معروف سینمایی تهران برای مشترکان ارسال شده است. ماجرا چیست؟ آیا می شود با عطاران به طور اختصاصی شام خورد؟ هزینه اش چه قدر است؟از نیمه دوم دهه هشتاد شیوه های تازه تبلیغیِ فیلم های سینمایی باب شده تا بلکه مخاطب بیشتر به سالن کشیده شود. یکی از این روش ها استفاده از چهره های مطرح فیلم است ؛ مثلا بازیگران در روی مشخص در گیشه می نشینند و بلیت می‌فروشند، یا عوامل با مردم قرار می گذارند تا با هم به تماشای فیلم بنشینند و ….

شام خوردن با بازیگر» اما ابتکار تازه ای است که اتفاقا تجربه آن برای مردم می تواند وسوسه بیشتری ایجاد کند. به ویژه این که بازیگر آن طرف میز شما رضا عطاران باشد. حتما تجربه هیجان انگیزی است که با آقا عطا شام بخوری ، گپ بزنی ، از نگاهش به زندگی بپرسی و بگویی چطور این قدر محبوب شد. بعد هم کلی عکس و امضا و یک شب خاطره انگیز.

واقعا با عطاران می شود شام خورد؟

برای اطلاع از موضوع با کورش لانژ پردیس سینمایی کورش تماس گرفتیم. خانمی که آن طرف خط بود از ماجرا اطلاع نداشت. موضوع را با همکارش در میان گذاشت و این طور جواب داد که برنامه شام با رضا عطاران برگزار خواهد شد و خبر صحت دارد منتهی مهمان ها کسانی هستند که بلیت فیلم «دراکولا» را خریده باشند.بعد از پاسخ در نقش هوادار پر و پاقرص عطاران ظاهر شدیم و پرسیدیم یعنی نمی توانیم با عطاران دور یک میز نشست و شام خورد؟! پاسخ منفی بود.پای هزینه را هم وسط کشیدیم که جواب شنیدیم قیمت رستوران مشخص است اما این که آیا باید بخاطر حضور عطاران پول بیشتری داد را نمی دانم.تبیان این خبر را منتشر کرده است.

درخواست آیت الله جنتی از اعضای خبرگان

رییس مجلس خبرگان رهبری بمناسبت سالگرد درگذشت آیت الله مشکینی رئیس پیشین این مجلس، بیانیه‌ای را منتشر کرد.در بخشی از این بیاینه می خوانیم:« مجلس خبرگان رهبری در آستانه نهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت الله مشکینی(رضوان الله تعالی علیه) رئیس فقید این مجلس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرد الهی و تجلیل از مقام شامخ ایشان، همگان به ویژه اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری را به مطالعه سیره نظری و عملی و شایستگی های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن اسوه زهد و تقوا، دعوت نموده و توفیق کسب معارف اهل بیت(علیهم السلام) و پیمودن راه بزرگانی چون مرحوم آیت الله مشکینی (طاب ثراه) را از خداوند متعال مسئلت می‌نماید. »

نماینده چین در مذاکرات هسته ای به جلیلی په گفت؟

آیت الله علم الهدی روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان خراسان رضوی در مشهد افزود: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مردم است و در برابر ناهنجاریها مسئول هستند لذا نباید فقط از نظام توقع داشته باشند این مشکلات را رفع کند. علم الهدی طی سخنانی جداگانه نیز اظهار داشت: سعید جلیلی در زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در دیداری که با بنده داشت در مورد نشست ۱+۵ در استانبول توضیحاتی را بیان کرد؛ روزی نماینده چین از من وقت ملاقات خواست و در این دیدار بیان کرد آنچه اعضای ۱+۵ بدان تاکید دارند و آن را اصل می‌شمارند این است که ایران نباید باشد و باید براندازی شود.وی ادامه داد: نماینده چین بیان داشته، اگر در نشست‌ها اختلافی بین کشور‌ها وجود دارد، اختلاف در روش براندازی شما است ولی در اصل براندازی و نیستی ایران هیچ یک از کشور‌ها اختلافی ندارند چون شما برای همه ما ایجاد مزاحمت کرده‌اید؛ یکی از مزاحمت‌ها انرژی هسته‌ای است و ایران تنها کشوری است که در دنیا انرژی هسته‌ای را به دست آورده بدون اینکه این دستاورد را بدون ارتباط با کشور‌های غرب به دست آورده باشد.انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

شرط ایران برای شروع عمره

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شرط اصلی و خط قرمز ما برای تصمیم گیری شروع عمره؛ محاکمه دو پلیس مجرم و صدور رای نهایی دادگاه است سعید اوحدی با اشاره به اقدام ناشایست دو پلیس عربستانی گفت: چرا عربستان آن دو پلیس فاسدی که در فرودگاه جده یک سال و نیم پیش قصد تعرض به شئونات اسلامی و انسانی را داشتند و با هوشمندی دو زائر ما دستگیر شدند محاکمه نمی کند؟؛ این اتفاق در هر جای دنیا محکوم است چه رسد به عربستان، آن هم با زائران عمره‌گذار.واحد مرکزی این خبر را منتشر کرده است.