پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ورق پاره موسوم به “وطن امروز”!!! برای فقط چهارهزار تیراژ در روز!! هشتصدمیلیون تومان بدهی به بارآورده

ورق پاره موسوم به “وطن امروز”!!! برای فقط چهارهزار تیراژ در روز!! هشتصدمیلیون تومان بدهی به بارآورده

روزنامه “وطن امروز” از رسانه‌های منتقد دولت حسن روحانی به دلیل برخی اختلافات امروز ششم مرداد منتشر نشده است، اما گفته است که از روز پنجشنبه انتشار خود را از سر خواهد گرفت.

 

به گزارش بی بی سی فارسی این روزنامه بدون اشاره‌ای مشخص، دلیل عدم انتشار شماره امروز خود را “اخلال مأموران یک نهاد” عنوان کرده بود، اما خبرگزاری ایرنا نوشت که وطن امروز از اواسط سال ۸۷ تا اوایل سال ۹۰ در موسسه مطبوعاتی ایران (وابسته به دولت) چاپ شده و تمامی امور مربوط به این روزنامه اعم از کاغذ، لیتوگرافی و چاپ در این موسسه صورت می‌گرفته و وطن امروز از این بابت هنوز به موسسه مطبوعاتی ایران بدهکار است.

ایرنا به نقل از یک “منبع آگاه” بدون ذکر نام او نوشته است که مدیران روزنامه وطن امروز با وجود تعهد و پذیرش بدهی ۸۰۰ میلیون تومانی، از پرداخت آن خودداری کرده‌اند.

اما روزنامه وطن امروز با انتشار جوابیه ای گفته است که درآمد آگهی و فروش این روزنامه در یک دوره زمانی در اختیار موسسه ایران بوده که در خبر ایرنا محاسبه نشده است.

در جوابیه وطن امروز آمده که دادرسی قضایی مربوط به این اختلاف در جریان است و قطعی فرض کردن رقم بدهی درست نیست.

ایرنا در عین حال گفته بود که سازمان اوقاف هم می‌خواهد ملک وقفی در اختیار این روزنامه را پس بگیرد که همین موضوعات باعث شده روزنامه وطن امروز، نتواند امروز منتشر شود.

ایرنا به نقل از “منبع آگاه” خود نوشته بود که “ساختمان روزنامه وطن امروز متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است که رئیس وقت این سازمان، بیت المال و اموال وقفی مردم را به صلاح خود در اختیار [مهرداد] بذرپاش و روزنامه‌اش قرار داده بود”.

ایرنا با نقل از یک مقام مطلع که نامی از او برده نشده گزارش داده است که “ماجرای ۸ ساله این بذل و بخشش، علنی شده و سازمان اوقاف با آگاهی از ماجرا، ملک وقفی مردم را طلب کرده است.”

اما وطن امروز این ادعا را تکذیب کرده و گفته است که از ابتدا اجاره ساختمان را به اوقاف پرداخته است، اما در مورد تصمیم اوقاف به پس گرفتن ساختمان توضیحی نداده و آن را تأیید یا تکذیب نکرده است.

آقای بذرپاش مدیر روزنامه وطن امروز و از چهره‌های نزدیک به محمود احمدی نژاد است.

خبرگزاری ایرنا تیراژ این روزنامه را ۴ هزار نسخه عنوان کرده است.

روزنامه وطن امروز، پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ اعلام کرد که

به “دلیل بی پولی” از اول مرداد ماه آن سال تعطیل می‌شود اما مدتی پس از این تعطیلی انتشار خود را از سرگرفت.