جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » انفجار در مسیر قطار باربری ایران به مقصد وان

انفجار در مسیر قطار باربری ایران به مقصد وان

سرکنسول ایران در ارزروم از انفجار در مسیر قطار باری ایران به ترکیه و آسیب دیدگی لوکوموتیو قطار خبر داد. انفجار دو روز پیش روی داده و محل آن در سی‌کیلومتری مرز ایران در ایستگاه سارای بوده است.

در مسیر حرکت قطار باربری ایران به مقصد شهر وان در ترکیه، انفجاری روی داده که آسیب جانی در بر نداشته است. این انفجار روز شنبه ۲۳ ژوئیه صورت گرفته و سرکنسول ایران در ارزوم آن را روز دوشنبه اعلام کرد.

حسین قاسمی به خبرگزاری ایرنا گفته است که لوکوموتیو این قطار در اثر انفجار آسیب دیده اما بار آن که آهن، توتون و ام‌دی‌اف بوده، سالم مانده است. به نقل از قاسمی، انفجار در سی کیلومتری مرز ایران در ایستگاه سارای روی داده است. قاسمی گفته که علت انفجار در دست بررسی و تحقیق است.

دو ریل‌بان ترکیه در این انفجار به طور سطحی مجروح شده‌اند.

ایرنا از قول استانداری وان نوشت انفجار در مسیر حرکت قطار باری مربوطه در منطقه کوهستانی کچی کایاسی و ناشی از جاسازی بمب دستی در ریل بود. مقامات ترکیه این انفجار را به “پ‌ک‌ک” نسبت داده‌اند.

از زمان وقوع درگیری میان نیروهای دولتی ترکیه و پ‌ک‌ک در شرق و جنوب شرقی ترکیه، حرکت قطارهای مسافری ایران – ترکیه متوقف شده‌ اما قطارهای باری به طور محدود به فعالیت خود ادامه می‌دهند.