شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی با حضور در بورس اوراق بهادار از اوراق بدهی رونمایی کردند

وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی با حضور در بورس اوراق بهادار از اوراق بدهی رونمایی کردند

این در حالی است که اصل انتشار این اوراق هنوز تبدیل به قانون نشده است.

1395043105065169081811710

گروه اقتصادی: تولید کنندگان بخش خصوصی برق اعلام کردند:بدهی وزارت نیرو به آنها در ماه جاری 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

اصغر آریانی پور عضو سندیکای تولید کنندکان برق در این رابطه به خبرنگار بولتن نیوز گفت:«در حال حاضر وزارت نیرو 12 هزار و 500 میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار است که این رقم در ماه جاری 500 میلیارد تومان افزایش یافته است.»

به گزارش بولتن نیوز، او با بیان اینکه بسیاری از تولید کنندگان دیگر توان مالی برای ادامه تولید ندارند،تصریح کرد:قرار بود بخشی از بدهی‌ دولت به پیمانکاران از طریق تهاتر ، اسناد خزانه اسلامی ، انتشار اوراق مشارکت  و مصکوک پرداخت شود اما متاسفانه هنوز هیچ کدام از این برنامه ها اجرا نشده است.»

علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو پیش از این گفته بود: تقاضاهایمان را برای استفاده از اوراق خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و اوراق صکوک در سال جاری به دولت داده‌ایم که بخشی از تقاضای ما برای پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران است.

آنطور که دولت اعلام کرده،قرار بود تسویه بدهی های دولت از طریق اصلاحیه بودجه که روز گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رد شد، در دستور کار دولت قرار بگیرد.اما جمع بندی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس این بود که این لایحه بار مالی دارد و بنابراین اصلاحیه بودجه نیست.

در جریان تصویب قانون بودجه سال 95 کل کشور دولت در تبصره 20 اجازه خواسته بود برای تسویه بدهی های خود اوراق بدهی در بورس منتشر کند اما این تبصره از لایحه بودجه حذف شد.

هفته گذشته وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی با حضور در بورس اوراق بهادار از اوراق بدهی رونمایی کردند این در حالی است که اصل انتشار این اوراق  هنوز تبدیل به قانون نشده است